Sclavi ai propriului creier

Suntem sclavii societatii, a familiei, a prietenilor.  Dar stiti ceva? Suntem pana si proprii nostri sclavi! Da!  Sclavii propriului creier!

El cere si tu nu faci decat sa executi !Fain!! Si noi care credeam ca suntem stapanii propriei noastre vieti!
Cat de mult ne-am inselat!
Insa putem face ceva sa schimbam acest aspect. Putem sa actionam!
Sa luam noi „taurul de coarne”. Sa preluam noi controlul!
Priveste-te cu atentie pe parcursul unei zile! Ce emotii, ce sentimente si ce ganduri iti parcurg creierasul in acea zi..Pot ghici ca sunt foarte multe negative, si mult mai putine pozitive.
De ceva timp incoace, mai exact de cativa ani, viata mea s-a schimbat mult. Si s-a schimbat mult in bine! Dar stii ceva? Nu mi-a schimbat-o nici un Dumnezeu..nici o alta divinitate si nici macar un alt om.

Viata mea s-a schimbat pentru ca eu mi-am dorit acest lucru. Am muncit mult cu mine si sunt pe drumul cel bun. Am asteptat si eu ca tine, sa -mi schimbe altii viata.

Am asteptat muuuult si bine, ca altii sa ma faca pe mine fericita. Insa, in timp mi-am dat seama ca nimeni nu este nici dator si in nici un caz nu ar reusi sa ma faca pe mine fericita, fara voia mea.

Daca eu nu imi doresc fericire, si nu constientizez ce ma face de fapt fericita, cine mi-ar putea-o oferi fortat? Nimeni.
Astfel ca asta iti recomand si tie! DORESTE-TI SA FII FERICIT! SI DORESTE -TI ASTA IN FIECARE ZI, IN FIECARE CLIPA! (Asa cum zicea si Neruda, intr-o poezie de a lui)!
Insa, nu fa greseala de a pune fericirea in carca altuia. Doreste-ti tu sa fii fericit, insa nu astepta nimik de la nimeni. Gandeste pozitiv in fiecare zi..cauta in orice aspect, un punct pozitiv si viata ta, va deveni mai buna in fiecare zi! Sunt convinsa de asta. Eu sunt dovada vie, a acestui lucru. Si daca eu am reusit, toti o puteti face. Trebuie doar sa va schimbati un pic mentalitatea. Acea mentalitate pe care, de altfel am fost invatati sa o avem.

Aceea de a gasi, de cele mai multe ori aspectele negative in experientele prin care trecem. Trebuie sa golim paharul de multe lucruri cu care ne-am obisnuit si sa facem loc altora noi, proaspete, pozitive!
Astfel ca revin la motto-ul acestui blog: NIMENI NU ESTE STAPAN PE FERICIREA TA! insa vin cu o completare: Nimeni, cu exceptia ta!
TU poti muta si muntii din loc daca iti propui. Doar sa iti propui si sa-ti urmaresti telul zi de zi, clipa de clipa din viata ta!
AMANAREA este dusmanul tau! Amanarea si propiul creier, daca nu stii sa-l controlezi. Creierul nostru este asemeni unui cutit. O arma foarte puternica, insa depinde ce faci cu ea. Cu cutitul poti face rau, poti rani fizic, insa in acelasi timp cu el, iti pregatesti hrana de zi cu zi. Te ajuti pe tine! deci iti faci un bine.
Iar daca inca nu stii sa-l controlezi, poti invata. Poti invata, sa-ti controlezi gandurile negative, dandu-le la o parte si inlocuindu-le cu unele pozitive. Poate fi greu la inceput, si cu siguranta vei gandi ca e in zadar..-inca un semn al creierului care controleaza si nu invers-insa persevereaza si iti promit ca nu vei regreta!
Intalnesc in jurul meu atatia oameni nefericiti, si ii privesc si-mi spun de multe ori…ce simplu ar fi …sa fie fericiti! Insa poate e simplu pentru mine, care, simt ca  am descoperit secretul unei existente implinite…(stai calm, mai calc si eu in „strachini” :))   )

Dar pentru noi totii e greu..e greu sa lasam bagajele cu care ne-am incarcat atatia ani si sa ne dorim  altceva. E greu, pentru ca desi poate parea o prostie, e mai comod asa. E mai comod sa nu facem nicio schimbare. E mai comod sa ne plangem si sa dam vina pe soarta, pe o copilarie nefericita, pe parinti…pe orice…sa fie oricine de vina, numai noi, nu!

Altii sunt de vina pentru nefericirea mea. cand de fapt, singurul vinovat sunt eu! eu si creierul care ma controleaza!
Astfel ca enerveaza-te! de ce sa te controleze pe tine un creier?o materie?

De ce spiritul tau unic, sa fie robit de ceva atat de pamantesc?
Ridica-ti spiritul deasupra tuturor! ia fraiele vietii tale in propriile maini si hotaraste tu! HOTARASTE SA FII FERICIT SAU MACAR MULTUMIT, si sa nu mai fii sclavul nimanui! Nici macar al tau!

ELIBEREAZA-TE!


Iti doresc, la fel ca intotdeauna, FERICIRE!!!

11 gânduri despre “Sclavi ai propriului creier

  1. Pingback: Sistemul educational din Romania |

  2. Pingback: Cum functioneaza creierul tau |

  3. Pingback: Despre libertate « Tocanita de bloggeri

  4. claudia

    Hello. my dear! Frumos articolul tau. Vin si eu in completare cu un aforism tot de la acelasi autor:
    „Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony.”
    Este un inceput foarte bun, tine-o tot asa! Te pup! Clau…

  5. ivona

    Bine punctat Ionela. eu chiar am constatat ca sunt persoane care par mult mai fericite ca altele mai instarite sau care, aparent ar trb sa se bucure ca au mai mult ca multi altii. eu cred ca in momentul in care vom realiza ca fericirea sta in puterea noastra, individual si nu vom mai cauta vinovatii atunci vom putea fi cum ne dorim!
    te pupic si mult spor in continuare

    1. Buna draga mea Ivona,
      ..Tarziu de tot am observat mesajul tau..dar cred ..si poate ca acum era momentul potrivit.
      Din 2010 pana in 2013, am mai crescut..si am devenit si mai sigura pe ceea ce simteam atunci..e evident ca fericirea in definitiv este o optiune..

Lasă un răspuns

