Din nou, despre libertate!

INTREBARE: Din nou un articol despre libertate?
RASPUNS: Voi scrie, voi vorbi si voi actiona pana la finalul vietii mele pentru ideea si sentimentul de libertate!

Suntem atat de incorsetati. Multi dintre noi. Prea multi. Aproape toti! Mai putin cei ce ne conduc , frumusel din umbra.

Si e asa pacat! Ca nici macar nu suntem constienti de asta.

Ne blocam ca intr -o transa, in fata TV-ului cu telecomanda in mana!

Impinsi de acolo, ne ducem glont, la supermarket, unde alegerile noastre le facem in functie de cele mai „faine” reclame.

Revenim. Luam din nou telecomanda in mana si hipnotizati, ne asezam pe canapea si o luam de la capat. Reclame, filme, muzica, emisiuni de scandal. Toate au un singur scop. PROFITUL. Insa profitul pe spatele nostru. Al meu , al tau. „Scopul scuza mijloacele”. Asta-i principiul lor de baza. N-am nimic in potriva obtinerii de profit, insa din pacate, s-a facut din asta, in secolul XXI si nu numai (cu siguranta) unicul scop in viata multora. Unicul scop, chiar si cu riscul de a calca pe cadavre, la propriu si la figurat.

LIBERTATEA !!!!

CRED cu tarie, ca libertatea, sentimentul de libertate, exprima de fapt fericirea noastra!

Dar cum sa fim liberi nu ne invata in niciuna din prestigioasele scoli ale lumii. Nici nu au interesul de fapt. Interesul lor este exact opusul. De mici suntem invatati ca am fi muuuult mai fericiti, daca ascultam de ceilalti,daca nu ne impotrivim, daca nu suntem incapatanati..si tot asa.

Nu-mi amintesc vreo ora de dirigentie, in care sa mi se fi explicat cum sa fiu fericita .

Ce m-a invatat cum sa fiu fericita?

Doar experienta de viata, cartile de dezvoltare personala citite.
Doar constientizarea ca gena fericirii se afla de fapt in libertatile noastre. Si-am mai aflat ceva. Ca fericirea nu consta in ceea ce ai, ci in ceea ce faci!

Pentru a fi in totalitate liber, omul trebuie sa fie pe deplin constient, caci cel mai important lucru pe care ti-l ofera libertatea nu este sa decizi pentru o chestiune sau alta, ci sa decizi singur, sa vina din tine.

De experienta avem cu totii nevoie. Doar asa invatam, crestem, evoluam. Ar fi minunat daca am observa cu totii, cat de manipulati suntem, si cum ne este inloculata ideea de fericire, prin cumpararea de tot felul de bunuri materiale….prin petrecerea de vacante in stiu eu ce locuri exotice…

Doar in momentul in care vom incepe sa constientizam realitatile lumii noastre, cred ca atunci..ne vom simti cu adevarat liberi sa actionam intr-un fel sau altul.

Sa incepi sa constientizezi ca pana la urma, ca de starea ta de spirit esti tu si doar tu responsabil.. Ca fericirea ta nu depinde atat de mult de mama, tata sau iubit.
Ca totusi tu alegi ce sa faci cu ceea ce iti ofera ceilalti. E ca atunci cand primesti un cadou. Acel cineva iti ofera un cadou, dar tu ai libertatea de decizie : sa-l arunci sau sa -l pastrezi.
Cam asa se intampla si cu relatiile dintre noi.

Sa incepi sa constientizezi ca nu ultimul tricou „la moda” caruia i se face atata reclama, te-ar face fericit, ci mai degraba poate mirosul unei ierbi proaspat cosite…just imagine…care e la picioarele tale, si mai mult decat atat e gratis!!! 🙂

Sa incepi sa contientizezi ca nu mai conteaza asa mult micile certuri din familie, ci mai degraba ca va aveti unii pe altii si sunteti sanatosi.

Asta inseamna fericirea pentru mine.
Sa vad ce altii vor cu atata disperare sa ascunda.
Sa simt ca-mi pot exprima convingerile, sa -mi sustin valorile fara teama ca voi fi aratata cu degetul. Asta inseamna libertatea pentru mine. Sa fiu libera sa nu-mi pese daca sunt aratata cu degetul.

Intotdeauna, daca vei fi altfel decat majoritatea vei fi aratat cu degetul.

Dar oare de ce ti-ar pasa? Doar pentru ca ai bagata ideea in subconstient de generatii ca trebuie sa apartii unei „haite”, unui grup?dar cum ar fi oare sa apartii tie insuti? Sa fii tu al tau si nu a altora?

Simti cu siguranta ca nu esti atat de fericit, si nici atat de liber pe cat ti-ai dori!
Insa cred ca tarie, ca zilele sistemului asta tampit, se vor sfarsi. Poate nu pe parcursul anilor mei de viata, si poate nici a copiilor mei. Dar sunt macar linistita, ca am incercat. Si mai mult decat atat, am reusit, intr-o anumita proportie sa fiu LIBERA!!!!!
sa nu mai doar atat de mult cand mama nu ma apreciaza!
sa nu mai doara atat de mult cand colegii ma critica!
sa nu mai doara atat de mult cand partenerul meu nu actioneaza sau nu zice ce eu mi-as dori!
sa nu mai doara cand altii au alta parere decat mine!

Sunt fericita si libera cu mine!
Asta va doresc si voua.Sa fiti si sa invatati sa fiti liberi….

Va invit sa savurati o melodie superba:
http://www.youtube.com/watch?v=9Q0Eyw3l3XM

3 gânduri despre “Din nou, despre libertate!

  1. Pingback: Libertatea. Cum o obtinem. | Personalitate Autentica

  2. Libera expresie – de asta ar trebui să avem parte cât de cât. Ei spun că e o țară liberă, deci te poți exprima liber. Dar ei au mereu o scuză, și scopul lor scuză mijloacele. În ziua de azi, nu prea reușești să te faci auzit, deci s-a dus și cu libertatea. Te controlează voluntar sau involuntar ,și în final ajungi tot în mâinile lor, ca o marionetă, sau ceva de genu.
    Eu una încerc să-mi satisfac dorințele totuși sperând la o lume mai bună. Cum spui tu ” Poate nu pe parcursul anilor mei de viata, si poate nici a copiilor mei. Dar sunt macar linistita, ca am incercat. ”

Lasă un răspuns

