DE CE suntem mai FERICITI de CRACIUN?

M_am intrebat nu odata, de ce suntem MAI BUNI de Craciun …sau de ce suntem mai fericiti sau ..de ce iubim mai mult de Craciun….

Oricum, consider ca adevarata semnificatia  Craciunului s_a cam pierdut pe drum, caci daca stau bine si ma gandesc care e de fapt? Caci atunci cand ne gandim ca „vine Craciunul”…nu stiu cati dintre noi se gandesc de fapt la nasterea acelui ce a fost in istorie Iisus….

Una peste alta, nu stiu cat de importanta e semnificatia, atata vreme cat, macar odata pe an, o iluzie ne face mai buni..mai fericiti..mai impliniti. 🙂

Eu personal, imi amintesc ca am cunoscut Craciunului prin intermediul mamei…binenteles…ca multi alti copii.

Sunt 3 lucruri pe care le-am aflat de timpuriu:

DIRECT:

1. ca e o mare sarbatoare pentru crestini si TREBUIE sa mergem la biserica. in acelasi timp pregatim cele mai bune bucate, facem curatenie luna si ne vizitam (sau asteptam vizite) toate rudele, cantandu_le mai intai colinde, iar mai apoi povestim si ne veselim pana tarziu…

2. intotdeauna inainte de Craciun , mama ma innoia din cap pana in picioare! (partea asta imi placea cel mai mult 😀 !)

si  INDIRECT:

3. ca, toti oamenii de Craciun nu numai ca sunt mai fericiti , dar sunt si mai buni, mai  ingaduitori cu toti cei din jurul lor.

Pe acest al 3_lea punct vreau sa ma  fixez eu acum. Pentru ca de mica, ma intrebam  DE CE oamenii doar de Craciun sunt mai bine dispusi…si DE CE  doar de Craciun fac mai multe fapte bune, gen: ajutarea celor in diverse lipsuri si suferinte.

Eu vedeam nefericirea si suferintele pe chipul lor in tot restul anului, iar in tot timpul acela erau muuuult mai putin dispusi sa fie FERICITI.

Nu aveam la vremea aceea atata putere incat sa_mi raspund la toate intrebarile astea, insa stiu ca imi  doream inca de pe atunci ca in momentul in care voi fi adult si voi avea putere sa decid pentru mine….SA DECID ca in in fiecare zi pentru mine si familia mea ..sa fie in fiecare zi CRACIUNUL..:) poate de aceea ca adult, acum nu particip niciodata la dezimpodobirea bradului. Pentru ca simt ca odata cu acest proces as risca sa plece si craciunul..

Ati vazul filmul A Christmas Carol cu Jim Carey? E destul de potrivit.

aveti trailer-ul mai jos:

Si da, de ce cei mai multi dintre noi suntem mai buni si mai ingaduitori doar de Craciun….sunt oameni in suferinte si lipsuri in tot restul anului, care sa am pardon ..la numar ca zile, ma refer, e mult mai mare decat cele 3 zile ale Craciunului .

Si de ce meritam sa fim mai  fericiti, doar 3 zile pe an? (bine plus minus pe ici pe colo). DOR 3 ZILE PE AN???????????? e crima!

Pai sa facem socotela simpla: la o medie de 60 de ani traiti, avem 180 de zile de FERICIRE din care scadem 9 zile, din primii 3 ani de viata cand nu prea constientizam mare lucru. Deci, am ramas cu 171 de zile FERICITE si 6934 zile NEFERICITE! (am facut un calcul aproximativ, fara a lua in calcul anii bisecti si vreo inca cateva zile, cand sa zicem ca suntem iar fericiti..:D).

concluzie: 171 zile FERICITE

versus 6934 zile NEFERICITE

WOWWWW! BALANTA E DEZECHILIBRATA RAU!

Stiu, veti spune multi ca e un dezechilibru ridicol. hmm..oare?

hai sa ne intrebam bunicii, daca ar lua_o de la capat, ce ar schimba in viata lor? Daca ar primi o noua sansa, cate lucruri le_ar face la fel si cate le_ar schimba?

traim intr_un ritm alert, care pe mine ma ameteste de multe ori, si sunt convinsa ca si pe voi…nu uitati voi sa va iubiti parintii in fiecare zi? nu uitati voi sa va iubiti partenerul/a in fiecare zi? nu uitati sa aratati copilului vostru ce mult il iubiti in fiecare zi?  Pai sigur ca uitami in restul anului caci ne spunemi, ca „hei..oricum stie ca il/o iubesc. ii spun eu alta data.ii demonstrez eu alta data” .

Si culmea ne amintim de Craciun  si poate de ziua ei/lui. Iti suna cunoscut?

Si uite asa lasam Craciunul  sa plece din vietile noastre. Si dezimpodobim bradul…si o luam de la capat cu vesnica preucupare de a face bani..si mai multi bani..si tot asa.

Pun pariu pe orice, ca dupa aceste sarbatori, adica undeva pe 3-4 ianuarie, voi vedea pe strada aceleasi feţe posomorate, ingandurate..

Nu zic ca e o chestie generala, nu pun o eticheta…cu toate astea ..asta facem cei mai multi dintre noi. AMANAM SA FIM FERICITI, pana de Craciun, pana cand copilul va fi la scoala si vom scapa de griji (ha, ha..urmeaza altele), pana cand ne vom gasi sufletul pereche si ne vom casatori, pana vom avea acea casa de vis..pana vom avea masina aia tare…si tot asa.

de fapt, articolul acesta e un protest in fata neglijentei noastre. caci dezimpodobim bradul..si odata cu el, si sufletul nostru. Il lasam mai sarac, caci trebuie sa ne intoarcem la cele lumesti..si nu vise  si fantezie.

Gata, am ajutat pe cel sarac…am dat un cozonac copilului de la colt, mi-am iubit familia si am aratat asta, am mai donat 2 euro prin sms la nu stiu ce famile necajita am fost fericit si cam asta a fost…..de-acum trebuie sa ma intorc cu picioarele pe pamant.  In concluzie, de Craciun suntem cu picioarele in cer..nu?

Indemnul meu este sa  pastrati Craciunul  in minte si in suflet!  aveti liberul arbitru,  folositi_l in favoarea voastra! lasati telecomanda din mana macar odata pe saptamana. si acest odata dedicati_l celor dragi voua.

Viata va v_a raspunde inzecit!

Pana data viitoare multa pace  si fericire!

2 comments

  1. in zadar sunt frumoase, daca raman doar scrise sau gandite…Am eu un citat „astfel vei afla ca un gram de actiune, face cat o tona de teorie”,,,,
    Se pare ca in special doar de Craciun ne place sa traim totul la superlativ..de la a manca cel mai mult pana la a face cadouri supercostisitoare…poate pentru a inlocui lipsa noastra de „atentie” in restul timpului…

Lasă un răspuns

