Durere emotionala: de la recunoastere la vindecare

De cate ori nu vi s-a intamplat sa spuneti sau sa ganditi „preferam sa-mi fi dat o palma decat sa-mi fi facut X lucru”?

S-a dovedit faptul ca durerea emotionala poate fi superioara celei fizice. Azi voi vorbi doar despre cea emotionala. De cea fizica, oricum se ocupa doctorii.:)

Stim deja ca mintea constienta si cea inconstienta vor incerca rational sa protejeze pentru a asigura confortul si siguranta individului.

Insa, mai stim de asemenea un lucru: ca uneori si chiar deseori nu este suficient. Adica, a lasa lucrurile de la sine sa se rezolve e ca si cum maturam intr-un spatiu, dar aruncam toata mizeria adunata sub un dulap. De fapt ea nu dispare. Asteapta in forma ei latenta sa fie descoperita si activata (respectiv imprastiata din nou in acel spatiu).

De aceea cred ca este foarte important in primul rand sa constientizam si sa recunoastem durerea. Aceste DE CE-uri nu ne vor ajuta sa gasim solutia pentru durerea noastra emotioanala.

Personal am obosit sa ma intreb DE CE. Nu-mi ofera nici o perspectiva si ma forteaza sa privesc spre trecut. Si trecutul nu-l voi putea schimba niciodata, astfel ca trebuie  sa -l caut pe CUM. Cand CUM intra in scena deja ceva se schimba. Incep sa caut solutii    „bun. sunt in situatia asta dintr-o cauza sau alta. ce pot face de aici in colo sa-mi fie mai bine?”. Si-atunci mintea mea incepe sa scormoneasca dupa solutii. De cele mai multe ori le gasesc. Pe moment nu-mi dau seama daca sunt cele mai bune, si pana la urma chiar consider ca nu exista decizii bune sau proaste, ci doar decizii.

Recunoasterea durerii cred ca este un prim pas, catre o viata mai constienta si mai plina de experiente pozitive.

Cu totii avem traume emotionale, care de cele mai multe ori scapa analizei constiente si ajungem sa ne blocam pur si simplu. Efectele pot fi diverse de la durerea emotionala pana la boli mentale si chiar fizice. Neconstientizarea durerii nu ne conduce decat spre o viata cu resurse mult limitate si vom cauta incontinuu acel ceva in exteriorul nostru care sa ne repare.

In schimb constientizarea ei are nevoie de o resursa speciala si anume sa ne pese suficient de mult. Sa ne pese de noi insine, sa ne iubim pe noi insine.

Vom descoperi atunci o sursa inepuizabila de putere.

Cu ajutorul ei putem crea acea stare de bine, care ar fi intotdeauna la indemana noastra. Odata pentru ca vine din interiorul nostru si a 2-a oara pentru ca e a noastra.

Nu depindem de nimeni pentru a detine aceasta putere. Sau nu gresesc .

DEPINZI DE CINEVA. depinzi  DE TINE INSUTI!

De fapt, imi dau seama ca la baza tuturor ranilor noastre sufletesti sta gandul ca nu suntem suficienti de buni, ca am facut ceva „gresit”…ca suntem rai. 

Ce adulti fericiti vor fi acei care copii fiind au fost atat de norocosi care sa aiba parinti suficient de intelepti si deschisi catre poarta sufletului lor.

Aceasta samanta a neincrederii este asezata in sufletul nostru de acei parinti, corora noi le dezechilibram barca,  le adancim ranile de fapt nevindecate care apoi au fost proiectate asupra noastra. Asupra acelui suflet care absoarbea ca un burete. 😦

De multe ori parintii nostri cu bune intentii si in mod inconstient ne-au  fortat sa ne reprimam emotiile, sentimentele. Ne-au obligat sa le ingropam. Ne-au facut sa ne simtim vinovati. Si astfel de fiecare data cand  ni s-a spus ca e gresit sa fim asa cum suntem, acea credinta „sunt rau” a prins radacini.

Aceasta credinta a organizat tot universul tau interior.

Asa ajungem adulti  care-si saboteaza  viata (dragostea, starea de bine, implinirea, puterea..tot..).

Solutia?

Sa ne regasim pe noi insine, sa devenim constienti ca acest „sunt rau” este total neadevarat.

Este foarte important SA NU NE MAI INVINUIM ATATA!!!!!!!!

Ca sa poti constientiza durerea, pune-ti intrebari.

Ai rabdare cu tine.

Daca nu gasesti raspunsul intr-o zi, nu va intarzia mult si va aparea. Doar sa fii perseverent.

  • ce simt acum?
  • de ce sunt suparat?
  • de ce vreau sa ma apar?
  • ma simt vinovat? de ce?
  • de ce am negat ceea ce simt?
  • ce nu vreau sa vad?
  • imi doresc cu adevarat sa ma vindec? sa nu mai sufar?
  • ce solutii pot gasi la situatia actuala?
Nu te indeparta de subiect. Ramai focusat si nu te pierde in „de ce” -urile enumerate. DE CE-urile au rolul lor. Acela de a descoperi cauza.

Cel de-al doilea pas, este IUBIREA.

Din experienta proprie- cand am realizat acest aspect in mod constient am inceput sa ma intreb..oare cum mi-am dorit eu sa-mi iubesc prietenul, oamenii sau mai stiu eu pe cine altcineva, ca pe mine insami daca eu nu stiam ce inseamna iubirea de sine??? Adica..cum poti avea o relatie implinita cu o persoana, daca eu nu stiu sa-mi ofer mie ce-mi imaginez ca i-as putea oferi.

Sau cum pot eu sa fac pe altcineva fericit, daca eu nu ma pot face fericita pe mine? Cum sa ofer altcuiva un sentiment, pe care eu de fapt si de drept nu il cunosc?

In mod rational, nu ai cum. Si uite asa am inceput eu sa investesc in mine! 🙂

Si da, bine am facut!

Acum cand stiu sa ma fac pe mine fericita (ca nu aplic tehnica intotdeauna e partea a doua :)) ),  ii pot ajuta si pe ceilalti sa-si gaseasca propria fericire.

Nu te judeca pentru ceea ce simti. Asta inseamna sa te accepti asa cum esti. Sa te iubesti pe tine. In acelasi timp nu acuza pe altii de durerea ta. Nu uita ca ceilalti sunt doar oglinda ta. 😉

Si ar mai fi un pas. Cel de-al3-lea:  odihneste-te. Incearca sa ai un somn cat mai odihnitor.

Visele pot ameliora durerea emotionala provocata de experientele emotionale negative. Se pare ca atunci cand oamenii viseaza (cunoscuta ca faza REM – Rapid Eye Movementin -in  timpul somnului) elementele chimice care provoaca stresul sunt oprite de creier, care poate procesa liber  experientele emotionale fara partea dureroasa e amintirilor negative – conform  lui Matthew Walker, profesor si principalul autor al studiului efectuat la Universitatea Berkley, California.

Astfel ca nu in zadar ne dorim sa adormim atunci cand suferim. De fapt ne dorim in mod inconstient aceasta terapie (nocturna sau nu) :d

In momentul in care te vei iubi suficient (a nu se intelege a deveni arogant)  te vei accepta pe tine insuti asa cum esti si anume EXTRAODINAR si usa vindecarii va fi deschisa pentru totdeauna.

9 gânduri despre „Durere emotionala: de la recunoastere la vindecare

  1. Asa este. Intrebandu-te la nesfarsit „de ce” risti sa ramai in pozitia de victima. Exista totusi un echilibru de dorit in toate intrebarile pe care ni le adresam noua insine. Si putem folosi absolut toate intrebarile, fara sa ne fixam pe una anume. „De ce” poate avea rol acuzator, dar poate fi si „picatura” care energizeaza sistemul, motivatia, interesele, efortul voluntar necesar in gasirea unei solutii. Am observat ca nimic nu poate fi in totalitate negativ sau in totalitate pozitiv. Echilibrul este cheia, dupa parerea mea.

    1. 🙂 asa este Gia. DE CE-ul are rolul lui si la fel si celelalte, dar de obicei ramanem blocati pentru mult timp pe el. si este pacat. cand incepem sa contientizam DE CE-ul si cautam solutiile lui CUM viata noastra se transforma!

  2. ce simt acum?
    de ce sunt suparat?
    de ce vreau sa ma apar?
    ma simt vinovat? de ce?
    de ce am negat ceea ce simt?
    ce nu vreau sa vad?
    imi doresc cu adevarat sa ma vindec? sa nu mai sufar?
    ce solutii pot gasi la situatia actuala?
    notate si raspunse. acum mai ramane de analizat la rece. ma bag un pic cu capul in congelator. :*

        1. Salveaza blondele 😀 Ionela , Claudia , eu am sa citesc zilnic articolul ca prind greu si uit repede 😀 si tot la De ce ? raman ! Cred ca nu mai am salvareeeeee
          Am sa sun la 112 sa-mi trimita una 😀

          1. e cam lung articolul recunosc,insa am incercat sa-l condesez cat am putut de bine. daca le fac scurte nu pun suficiente amanunte pentru a fi inteles cum ar trebui.
            la faza cu DE CE-ul ….cred ca deja stii ca e de 1000 de ori folositor CUM-ul..gasesti solutii si practic acesta este scopul nostru.in a gasi solutii si in a ne adapta situatiilor. asta daca vrem sa facem parte dintre .supravietuitori…;)

Lasă un răspuns

