Steve Jobs-lectii de viata

Bogdan, m-a ajutat azi sa-mi reamintesc niste aspecte esentiale despre reusita noastra in viata aceasta. Nu m-am putut abtine si mi-am zis ca trebuie sa le impartasesc si aici.

enjoy and don’t forget!

Asa ca, nu poti uni punctele daca privesti in viitor. Poti sa le unesti doar daca te uiti inapoi in viata ta. Asa ca trebuie doar sa ai incredere ca punctele se vor uni cumva in viitor. Trebuie sa ai incredere in ceva – instinctul tau, destinul tau, viata ta, karma, orice altceva. Abordarea asta nu m-a lasat niciodata balta si a facut diferenta in toata viata mea.

Sunt foarte sigur ca nimic din toate aceste lucruri nu s-ar fi intamplat, daca n-as fi fost concediat de la Apple. A fost un medicament greu de inghitit, dar cred ca pacientul avea nevoie de el. Uneori viata te loveste in cap cu o caramida. Nu-ti pierde increderea. Sunt convins ca singurul lucru care m-a ajutat sa-mi pastrez directia a fost faptul ca imi placea ce fac. Trebuie sa gasesti lucrurile care-ti plac. Si asta e valabil atat pentru munca ta, cat si pentru partenerul tau de viata. Munca ta o sa-ti umple o parte insemnata din viata si singurul mod in care vei fi cu adevarat satisfacut este sa crezi ca faci o munca extraordinara. Si singurul mod in care poti face o munca extraordinara este sa-ti placa ce faci. Daca n-ai reusit inca, continua cautarea. Nu te multumi cu putin. Asa cum e si cu partenerul de viata, vei sti atunci cand l-ai intalnit. Si, la fel ca in orice alta relatie extraordinara, lucrurile vor merge din ce in ce mai bine pe masura ce trec anii. Asa ca nu te opri din cautare. Nu te multumi cu putin.

Cand aveam 17 ani, am citit un text care spunea ceva de genul: “Daca traiesti fiecare zi ca si cum ar fi ultima din viata ta, la un moment dat vei avea dreptate”. Citatul m-a impresionat si de atunci, pentru cei 33 de ani care au trecut, m-am uitat in oglinda in fiecare dimineata si m-am intrebat: “Daca astazi ar fi ultima zi din viata mea, as vrea sa fac ce fac astazi?”. Si atunci cand raspunsul a fost “Nu” pentru mai multe zile la rand, am stiut ca trebuie sa schimb ceva.

Ideea ca in curand o sa mor a fost cea care m-a ajutat sa fac cele mai importante alegeri in viata. Pentru ca aproape orice – toate asteptarile noastre, tot orgoliul, toate fricile referitoare la esec – toate aceste lucruri palesc in fata mortii, lasand afara singurul lucru care este cu adevarat important. Ideea ca o sa mori este cel mai bun mod in care poti evita capcana fricii ca ai ceva de pierdut. Esti deja dezbracat. Si nu exista niciun motiv pentru care sa nu-ti urmezi inima.

Nimeni nu vrea sa moara. Chiar si oamenii care vor sa mearga in Rai nu vor sa moara pentru a ajunge acolo. Si, totusi, moartea este singura directie clara spre care ne indreptam cu totii. Nimeni nu poate scapa de moarte. Si asa trebuie sa fie, pentru ca Moartea este in mod sigur cea mai buna inventie a vietii. Este agentul de schimbare al vietii. Elimina vechiul pentru a face loc noului. Chiar acum, voi sunteti noul, dar peste o vreme, nu departe de acest moment, veti deveni incet-incet vechiul. Si veti fi eliminati. Scuze ca sunt atat de dramatic, dar e adevarat.

Timpul vostru e limitat, asa ca nu va pierdeti vremea traind viata altcuiva. Nu va inglobati in dogme – traind cu rezultatul gandirii altor oameni. Nu lasati zgomotul opiniilor altora sa va ascunda vocea voastra interioara. Si cel mai important, trebuie sa aveti curajul sa va urmati inima si intuitia. Ele stiu deja ce va doriti cu adevarat sa deveniti. Toate celelalte lucruri sunt secundare.

Concluzia e clara.

daca vrei ceva, du-te si obtine-l.

lasa scuzele deoparte. si totusi daca exista scuze..e clar ca nu vrei acel ceva suficient de mult. Nu mai zi ca nu poti, analizeaza si vezi ca e de fapt „nu vreau”….

8 comments

  1. Cand am citit, cu ceva timp in urma, fraza cu, chiar cei care cred in Rai, nu vor sa moara, mi-am dat seama cat de adevarata e! Daca tot spunem ca , credem in Dumnezeu, ca Il iubim, si vrem sa ne intalnim cu El si cei dragi in Rai, de ce tragem asa de viata, de ce vrem sa o lungim cat mai mult? Nu am gasit inca raspuns total!

    • foarte ..foarte buna intrebarea!pe care mi-am pus -o aseara citind randurile de mai sus! oare de ce?ma gandeam sa-mi intreb persoana cea mai evlavioasa din anturajul meu. de abia astept sa vad ce-mi va raspunde..

      • Raspunsuri am gramada, dar unele se bat in cap in cap cu credinta mea, altele sunt fortate. Cel mai aproape de adevar e urmatorul: iubirea noastra de sau fata de Dumnezeu, e una diferita de ceea ce intelege Dumnezeu prin iubire. Dumnezeu, prin Isus Hristos, ne-a iubit, parasind cerul pentru a veni la noi pe pemant, murind pentru noi, si asta pentru a ne face bine, dezinteresat. Noi, cand e vorba de iubire, am vrea in continuare sa fim aici pe pamant, cu micile noastre bucurii ori placeri pamantesti,pe care le iubim si daca nu avem incotro, la final,sa ne indreptam si spre Dumnezeu, cica tot din iubire. Ei asta, eu zic ca e un ”fake” de iubire fata de Dumnezeu!!

  2. da…
    mi-a placut tipul… si daca, bine imi amintesc… am pus si eu, pe blog, ceva din invatatura lui…
    cred insa ca este bine sa traiesti fiecare zi, ca si cum ar fi ultima… dar in sensul ca… sa nu mergi la culcare suparat… ci daca ai gresit cuiva, sa iti ceri iertare in aceiasi zi… sa iubesti cu fara rezerve… pentru ca maine… nu stii daca va mai fi… as putea continua pe tema asta…
    pe de alta parte… in alt sens… traieste zilnic… ca si cum finalul vietii tale ar fi peste o mie de ani… si astfel… mereu vei avea o preocupare… ceva care sa te indemne la mai mult… (in sensul bun )
    cred insa ca… partea esentiala a vietii… este sa o traiesti frumos… in asa fel ca sa aduci o bucurie celor de langa tine… sa le pui zambet in privire… sa le faci un bine… sa nu treaca o zi… fara sa spui o vorba buna cuiva… si toate celelalte… vor veni ca surplus..

Lasă un răspuns

