GELOZIA pe retina.Vindecare

Ce este gelozia?

Sunt unii care spun….gelozia este dovada ca iubesti. Nu ai cum sa iubesti si sa nu fii gelos. Hmm…asa sa fie oare?

Probabil ca da, in contextul in care am invatat sa iubim intr-un anumit fel.

Parerea mea personala, dupa studiu, analiza si control, este ca de fapt gelozia este un sentiment ce deriva din lipsa de incredere in sine. Veti spune…”da, da..am auzit asta dar nu-mi pasa. Eu nu pot sa nu fiu gelos”…si eu spun „te inteleg”:)

Cu toate astea, trebuie sa fiu ceva mai profunda si sa incercam impreuna sa intelegem. Gelozia este o emotie deosebit de distructiva a ta si a celor din jurul tau.

Stii, o persoana geloasa este una dintre cele mai tematoare din lume si se judeca exclusiv dupa reactiile altora.  Daca prietenii si cei dragi o apreciaza este fericita. Daca acestia isi indreapta atentia catre altcineva..ei bine persoana intra in panica, temandu-se foarte tare de faptul ca ar putea deveni neimportanta pentru prieteni, familie si altii.

De aceea este fara sens, pentru mine, acel barbat care nu are incredere in sotia sa, verificand-o nonstop si oferindu-i „n”motive de stress. In realitate el nu poate avea incredere in el insusi. De fapt pretinde ca altii sa faca pentru el, ceea ce el insusi nu e in stare. Si anume sa nu se indoiasca de ceea ce crede el despre el.

La fel se intampla si cu o femeie care incearca prin orice mijloace sa-ti tina partenerul legat de ea, asemeni..mamei si fatului, legati prin cordonul ombilical, inainte de nastere.

De obicei raspunsurile la toate intrebarile noastre, le aflam privindu-ne pe noi insine.

Si pentru ca nu pot vorbi despre asta, decat daca va vorbesc despre mine voi face eu primul pas.

Si eu am si am avut sentimente de gelozie. Insa in ultima vreme din ce in ce mai putine. De la putine la deloc.

Stiti ce minunat este sa te simti liber? Sa simti ca fericirea ta personala nu mai depinde decat de tine insati/insuti si atat?

Probabil ca da. Unii dintre voi.

Dar cu ceilalti, cum ramane? Ramane sa stea asa legati de boala asta? Nu. Boala asta se poate vindeca. Doar ca daca in cazul bolilor fizice, luam medicamentul si pac..boala a disparut, in acest caz medicamentul este vointa noastra si dorinta noastra de a nu mai fi legati de nimeni, de a nu mai fi dependenti de ceilalti: de iubit, mama, frate, sora…prieteni.

Ce spune reprezentanta sexului frumos, de cele mai multe ori? tu esti vinovat ca nu am incredere in tine. daca nu mi-ai da motive,eu nu as fi geloasa! 

E total gresit. Chiar daca el iti da motive. Stiu ca e greu de inteles si mai ales de acceptat, dar chiar e gresit.

De fapt femeii ii este teama de pierdere, ii e teama ca-l va pierde pe el si nu va face fata singuratatii si ca nu va mai gasi pe nimeni, asemeni lui.

In aceasta etapa, cand ai inteles ca de fapt sentimentul de gelozie ti-l provoci singura, este esential sa incepi sa lucrezi cu tine.

ESTE ESENTIAL SA-TI DEZVOLTI INCREDEREA IN TINE!

Fie ca esti barbat sau femeie. Eu am dat un simplu exemplu.

Stii trairile tale, oricat de dureroase ar fi sunt expresia problemelor tale. Chiar daca ea/el iti da toate motivele sa fii gelos/geloasa…ea/el nu este decat un stimul care te face sa -ti dai seama ca ..problemele tale exista.

Poti privi catre relatia ta de iubire si sa intelegi ca de fapt libertatea e cel mai bun control?

Cred ca este destul de greu sa accepti o astfel de opinie, respectiv „daca am toate motivele din lume sa fiu geloasa, inseamna ca el/ea este vinovat/a!” Insa priveste o clipa in urma…cand ati inceput relatia, a fost un acord comun si liber intre voi doi.

Nimic nu este pe perioada nelimitata. Nimeni nu iti poate garanta acel „pentru totdeauna” si nici nu ar fi onest din partea ta sa ceri asa ceva cuiva. Dar aceasta este doar parerea mea. Insa sa stii ca parerea aceasta ma ajuta foarte mult in viata de zi cu zi, pentru ecihilibrul meu interior.

In concluzie, consider ca gelozia iti va aduce doar dezavantaje: incepand de la trairile tale interioare pana la distrugerea relatiei de cuplu. Se va intampla de multe ori ca tu singur/a sa -ti impingi partenerul in bratele celuilalt. Dar daca ii oferi libertatea de a alege, s-ar putea sa fii uimit/a de rezultat. Si apoi daca chiar se intampla sa fie atras/a de altcineva si sa ramana cu acel altcineva..cum poti impiedica asta? e putin probabil…

Vrei sa-ti verifici gelozia?

Am cateva intrebari pentru tine:

Cum te-ai simti daca :

  • partenera/ul tau ti-ar spune ca vrea sa petreaca  2 ore cu o prietena la o cafea?
  • dupa acest eveniment, ti-ar spune ca se simte atras/a de persoana respectiva?
  • dupa aceasta ti-ar spune ca a si sarutat-o si mai mult decat atat isi doreste sa faca sex cu aceasta?
Pana la urma vrei sa traiesti in falsitate sau adevar?
14 gânduri despre “GELOZIA pe retina.Vindecare

  1. De mult nu te-am mai citit si urmarit. Been a busy bee! 🙂 Dar imi place articolul asta mult de tot. Am fost in ambele situatii si e mult mai placut in situatia aia cu simti sentimentul de gelozie si in secunda urmatoare iti dai seama ca de fapt nu are rost pentru ca il iubesti prea mult. Si daca il iubesti, atunci il accepti…singura conditie a mea, personala, este sa aiba curajul sa fie sincer si sa imi spuna ce ii trece prin cap. Dar la fel ca si tine, asta este parerea mea, trairile mele si puterea mea personala de a trece peste totul cu iubire.
    Iti multumesc pt raspundul pe care mi l-ai dat fara sa ti-l cer!! Esti minunata!

    1. Wow…se pare ca atat in cazul meu cat si in cazul tau..cateodata raspunsurile vin de acolo sau de unde nu te astepti…
      Conditia ta…stii clar ca nu depinde de tine nu? Adica depinde mult de constructia lui interioara, dar si de felul in care voi v-ati „ridicat” relatia..
      Dar tu esti fata isteata si inteleapta. SUnt convinsa , ce vei gasi cele mai bune strategii.
      🙂
      Sunt minunata pentru ca tu ma vezi minunata! SI daca tu nu ai fi la randul tau minunata, nu ai putea sa vezi minunatia din mine. Nu-i asa ca e o lume minunata?!
      Chiar si cu picuri de februarie pe ferestre?! 🙂

      1. Da scumpa, suntem minunate si multumesc din nou ca ma trezesti. E minunata si lumea si luna februarie, dar eu astept iulie ca e soare! :)))
        Si cand am zis de conditia mea, e clar ca e doar a mea si nu e obligatoriu sa fie si a lui. Priveam doar din punctul meu de vedere. Dar din punctul nostru, eu si el, lucrurile stau diferit si cu timpul, daca suntem unul pt altul o sa fie conditiile noastre sau si mai bine, fara conditii, doar iubire! Asa-i ca iti place mai mult asa? :))

        1. ar fi ideal. Numai ca idealul ramane in forma lui..de neatins. important e sa existe iubire si vointa. important e sa existe iubire si incredere in primul rand in noi insine. daca acestea doua exista. atunci sunt f multe sanse ca relatia sa fie armonioasa si de lunga durata…:)

  2. Pingback: Sunt cel mai tare din parcare si parcarea ….e goala! |

  3. Pingback: Să ne cunoaștem emoțiile mai bine |

  4. Pingback: Un produs cu calități « PERSONALITATE AUTENTICA

  5. Pingback: Rege in jungla « PERSONALITATE AUTENTICA

  6. Pingback: Rege al junglei « PERSONALITATE AUTENTICA

  7. Pingback: Sunt rege al junglei « PERSONALITATE AUTENTICA

  8. hmmm. e cu dus si intors. si eu cred k gelozia este un sentiment firesc intr-o relatie. dar acum depinde de multi factori. si sa nu fie intrecuta masura. 🙂
    1. nu am nimic impotriva. numai ca „prietena” sa nu fie vreo fosta. :)) u know why
    2. daca se simte atras de ea….hmmm. as vrea sa zic ca poate as incerca sa-l recuceresc daca il iubesc cu adevarat. dar de cele mai multe ori ma dau la o parte. nu-mi place sa tin langa mine o persoana pe care o fac nefericita 🙂
    3. ahhh. poi deja le fac eu lipeala daca e cu d-astea. glumesc. clar ma dau la o parte. 🙂 din moment ce nutreste astfel de sentimente e clar ca intr noi nu mai merge 🙂

Lasă un răspuns

