Cuvinte intelepte…de Paracelsus

Paracelsus a fost un celebru alchimist, medic, fizician, astrolog, teolog, filozof elvețian nascut in 1493. V-am dat doar cateva detalii despre cel ce a scris urmatoarele versuri, ce le-am gasit deosebit de intelepte.

CEL CARE NU STIE NIMIC

NU IUBESTE NIMIC.

CEL CARE NU POATE SA FACA NIMIC, NU INTELGE NIMIC

CEL CARE NU INTELGE NIMIC, NU ARE NICIO VALOARE

DAR CEL CARE INTELEGE,

ACELA, TOTODATA, IUBESTE

OBSERVA, VEDE

CU CAT MAI MULTA CUNOASTERE  ESTE INERENTA

UNUI LUCRU,

CU ATAT MAI MARE ESTE IUBIREA..

CINE ISI INCHIPUIE CA TOATE FRUCTELE SE COC

ODATA CU CIRESELE,

NU STIE NIMIC DESPRE STRUGURI.

9 comments

  1. Adevarate cuvinte. Exista insa riscul mandriei provenite din prea multa intelegere, din prea multa cunoastere; de aceea e nevoie de dragoste in intelegere, astfel incat sa poti folosi intelegrea pentru binele tau si al altora

  2. nu cred ca…. a existat sau exista… om care sa nu iubeasca… intr-o oarecare masura, cel putin… asta insemna ca… nu exista om… care sa aibe nivelul de stiinta egal sau mai mic decat zero…
    totusi… stiu istorii de iubire deosebita… la oameni cu nivel de stiinta care nu se ridica nici pe departe la nivelul iubirii…
    cred… sunt convins… ca intai este iubirea… abia apoi stiinta…
    strugurii… imi plac mai mult decat ciresele… oare… pentru ca se coc mai tarziu???

    • Stii Ovi..cu multa vreme in urma, analizam si observam cum persoanele din jurul meu criticau si judecau alte persoane ci comportamentele acestora. N am constientizat la vremea respectiva, insa eu mi am dorit sa trec peste asta si sa vad pot face mai mult decat atat?..si anume sa inteleg. Astfel am inceput sa contientizez ca a intelege, a fi tolerenat..a fi compatimitor este sinonim cu a iubi..a iubi oamenii si viata..:)
      in ceea ce priveste ultima parte a comentariului tau…este posibil…eu inca nu ma pot hotara…struguri sau cirese?struguri sau cirese? cirese sau struguri?
      :)))))

Lasă un răspuns

