Imaginea de sine-cheia (2)

INTERPRETAREA REZULTATELOR din  articolul:  Imaginea de sine-cheia (1)

Imaginea de sine se identifica in scris in litera t, mai precis in bara literei t. Cu cat bara este trasata mai spre varful literei cu atat persoana are o imagine de sine mai buna. Pentru a identifica imaginea de sine se vor observa doar literele t care au bara libera, fara a fi legata de litera urmatoare. Cand bara din t este legata de litera urmatoare apare o alta trasatura: fluiditatea in gandire.

De multe ori apar in scris litere t cu imagine de sine medie-inalta si joasa. Acest lucru inseamna ca persoana are imagine de sine buna in unele contexte ale vietii, iar in altele exact opus.

Ei, cum stati cu imaginea de sine?

Si acum, o povestioara din care sa invatam ceva. V-am zis doar ca -i cea mai buna strategie! 🙂

 „Un rege isi puse curtea la o incercare pentru un post important. Numerosi oameni puternici si intelepti se aflau in jurul lui.

„Inteleptilor – spuse regele – am o problema si vreau sa vad care dintre voi este in stare sa o rezolve.”
Ii conduse pe oameni la o usa enorma, mai mare decat vazusera vreodata. Regele le explica :
„Aici vedeti cea mai mare si mai grea usa din regatul meu. Care dintre voi poate sa o deschida ?”
Unii dintre curteni scuturara doar din cap. Altii, care se numarau printre cei intelepti, se uitara la usa mai de aproape, dar recunoscura ca nu pot sa o faca. Cand inteleptii spusera asta, restul curtii consmiti ca aceasta problema este dificil de rezolvat. Un singur vizir se duse la usa. O examina cu ochii si cu degetele, incerca mai multe posibilitati de a o deschide si, in cele din urma, o trase cu o smucitura puternica. Si usa se deschise. Fusese lasata intredeschisa numai, nu inchisa complet, si nimic altceva nu fusese necesar, decat bunavointa de a realiza ceva si curajul de a actiona cu indrazneala. Regele spuse :
„Vei primi postul de la curte, pentu ca tu nu te bizui doar pe ceea ce vezi sau auzi; tu iti pui propriile puteri in joc si ai curajul sa risti o incercare „

(Nossrat Peseschkian. „Povesti orientale ca instrument de psihoterapie”)

Ce am invatat din aceasta poveste?   

  • ca modul in care ne percepem fortele proprii nedetermina  modul in care ne cream realitatea!
  • ca o imagine de sine buna, ne determina sa „riscam  o incercare”chiar si sub contextul in careeste posibil sa nu reusim. Macar am incercat 😉
  • o imagine de sine scazuta, ne determina ca nici macar sa nu mai incercam, rezultatul de fapt neaflandu-l niciodata.
  • o imagine de sine scauzta, ne face foarte usor influientabili la parerile negative ale celorlalti despre noi insine

NU UITA POVESTEA SI AI GRIJA DE IMAGINEA TA DE SINE!

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA:

IMAGINEA DE SINE-CHEIE(  1)

11 gânduri despre „Imaginea de sine-cheia (2)

  1. Buna, Ionela. Tocmai am citit aceste articole despre stima de sine, si cunoscând studii pe aceasta tema mi-a placut cum ai prezentat anumite aspecte. As avea de adăugat o mica remarcă ce ai omis sa o prezinti, autoprezentarea pozitiva…s-a demonstrat ca mai mereu avem aceasta tendinta, excepţie făcând cazurile gen depresie. Ai o adevărată pasiune pt subiectele de psihologie, cat despre abilităţile ce ar trebui sa le aibe un psiholog sunt convinsă ca nu iti lipsesc. Tine-o tot asa, felicitari!

    1. 🙂 sunt constienta ca am scapari..e si firesc inca nu am studii in domeniu.incerc eu sa citesc cat mai mult..dar am nevoie de timp..cat despre abilitatile de psiholog..da…stiu ca le am si intr-o zi sper sa fiu unul ..al naibii de bun..;))..
      oricum , Irina P. iti multumesc pentru aprecieri. daca esti cine cred eu ca esti, imi amintesc ca …ca ai fost unul din oamenii care au pus o caramida in determinarea mea de a face psihologia. azi, panglica albastra este pentru tine draga mea! https://personalitateautentica.wordpress.com/2012/02/18/cine-esti-face-diferenta/

Lasă un răspuns

