Imaginea de sine-cheie (1)

IMAGINEA DE SINE.

Cum crezi tu ca esti?

Consideri ca te vezi asa cum esti tu in realitate? De foarte multe ori..tu nu esti deloc asa cum crezi..

De ce spun asta? Pentru ca pur si simplu poti crede ca esti mai bun sau chiar mai rau , decat esti cu adevarat. Exemplu…daca ti se va repeta in mod constant ca nu te pricepi sa canti la un anumit instrument (desi tu te-ai pricepe chiar foarte bine) vei ajunge sa crezi ca nu te pricepi sa canti la acel instrument si intr-un final vei renunta. Nu este un adevar universal valabil dar de cele mai multe ori se intampla asa. Si asta mai ales la o varsta, la care nu esti pe deplin responsabil pentru ..viata ta.

In timp asta iti va crea o imagine de sine..cum ca tu nu te pricepi sa canti la acel instrument si chiar ca nu ..prea te pricepi la muzica..

In concluzie, imaginea de sine este suma convingerilor (valori, credinte, abilitati, identitate)  tale despre tine. Iar asta se construieste in timp. Inca de pe cand esti doar un pustiulica.Dar stii ceva???

CONVINGERILE TALE DESPRE TINE SUNT (NE) ADEVARATE.

Psihologia m-a ajutat sa inteleg acest minunat..secret. Pentru ca da este un secret  . ( Si ..la un moment dat chiar daca este descoperit tinde sa fie uitat.)

Si atunci cand am inteles acest SECRET mi-am zis asa...pai daca ceea ce eu cred despre mine nu este adevarat (intr-o proportie mai mare sau mai mica) atunci inseamna ca ma pot folosi de aceste convingeri in masura in care ele imi fac mie..bine 🙂 . Apoi le pot schimba sau pot aduce altele noi in viata mea. 

Iti zic sincer ca a functionat! 🙂

Stiu ca-ti vine greu sa intelegi dar mai ales sa accepti  ca ceea ce crezi tu despre tine nu te defineste ca om, ca personalitate si cu siguranta urmatoarea intrebare ar fi: bun, dar daca cine cred eu ca sunt..nu sunt..atunci cine sunt?  

Raspunsul este mai degraba o alta intrebare , mai potrivita…cum am putut sa permit ca altii sa-mi spuna cine sunt? sa-mi spuna ce se cred eu despre mine?

Vestea buna din tot acest haos, este ca poti modifica aceste convingeri destul de rapid si usor.

Hai sa-ti dau un exemplu. Cu siguranta ai intalnit macar odata  in viata o persoana despre care ai crezut o perioada de timp ca este cea mai minunata! Dar a venit si timpul cand ti ai schimbat …convingerea. E clar. Ceva a aparut intre timp si te-a convins de contrariu.

Analizand, am observat ca o imagine de sine scazuta vine din adancuri dar si din cauza faptul ca noi, oamenii, incercam sa urcam cate 10 trepte odata. E clar ca e imposibil..Si cum nu reusim (in cele mai multe cazuri) ne (de)mobilizam…incepem a renunta…si tot asa, pana mergem din esec in esec.

                                                   iar                                           ESECUL= IMAGINE DE SINE SCAZUTA

Esecul ..in ceea ce ma priveste, fac tot posibilul sa -l alung din mintea si experientele mele. Vreau sa cred ca nu exista esec, ci doar rezultate din care intotdeauna poti obtine ceva. Respectiv sa inveti din ele. Stii cand esecul ar trebui definit? De-abia atunci cand repeti o actiune la nesfarsit si nu inveti nimic din actiunea respectiva. Da atunci..poti defini ..esecul. Invata mereu din experienta ta dar si din a altora. Este cea mai buna strategie si vei dezvolta in curand o imagine de sine impecabila.

Abraham Lincoln a esuat in afaceri de doua ori, si-a pierdut logodnica, a pierdut 8 alegeri si cu toate acestea a devenit presedintele Statelor Unite,Michael Jordan a fost exclus din echipa de basket a liceului Albert Einstein a fost dat afara de la scoala, , Walt Disney a fost concediat deoarece nu avea imaginatie si idei originale, . Credeti ca toti acesti oameni au avut probleme mai mici decat voi? Si cu toate astea…au reusit. Sunt convinsa ca unul din factorii care au contribuit la succesul lor a fost o imagine de sine  puternica.

Astfel recomandarea mea este ia-le pe toate usor…si cand iesi victorios dintr-o experienta recompenseaza-te ( fa acele lucruri care iti plac, cumpara-ti acel ceva pe care il adori..o inghetata..o pizza..o bere,doua beri..habar n-am dar sa existe o recompensa cat o fi ea de mica!!). Nu! Nu glumesc! E foarte important sa o faci. Si cand o vei face, vei intelege la ce ma refer.

Concluzia?

CONVINGERILE NOASTRE NU SUNT REALE DECAT DACA NOI CREDEM ELE!!!!

Asa ca TU CE CREZI DESPRE TINE? sau ar fi mai potrivit sa te intreb ce te-au invatat altii sa crezi despre tine?

Analizeaza pret de cateva clipe  intrebarea..nu te pripi sa negi…doar gandeste-te.

Mai jos sunt niste imagini. Alege din cele trei, varianta care te reprezinta pe tine . De fapt imaginile de mai jos, reprezinta o evaluarea  a imaginii de  sine identificata prin scrisul individului (analiza grafologica).

                                                                                                                     I

In cazul in care de obicei T-ul apare asa


cauta totusi in textele scrise de tine un T scris fara a lega bara repspectiva de alte litere.

In IMAGINE DE SINE -CHEIA (2) voi reveni cu interpretarea rezultatelor! 🙂

14 gânduri despre “Imaginea de sine-cheie (1)

  1. Pingback: Punct ochit, punct lovit! |

  2. hmmm…eu trebuie sa lucrez la aspectul asta. nu am incredere in mine. adica…ma mint ca sunt puternica sperand ca intr-o zi chiar am sa ajung sa cred asta despre mine. am mult de lucru….creier blond…stii tu 😛 :* te pup blondi

    1. tocmai faptul ca recunosti acest aspect, te face o femeie puternica. Sunt convinsa ca ai capacitatea necesara de a construi un om ce va fi admirat de multi altii, si intr-un final..copiii tai vor exprima aceleasi lucruri despre tine pe care tu le exprimi despre tatal tau..vei vedea.mai tinem legatura…doar n-am sa dispar din peisaj.voi fi acolo, sa te felicit! 🙂

  3. interesant…
    foarte interesant…
    imageina de sine… cand o formam… trebuie sa vem un termen de comparatie???
    de ex… sunt bun… sau, mai bun… sau, foarte bun… dar… ca sa spun asta… cu ce compat? care este STAS ul dupa care ma ghidez???

    1. „Pentru ca pur si simplu poti crede ca esti mai bun sau chiar mai rau , decat esti cu adevarat.” ..deci teoretic m-am raportat prin comparatie la acelasi individ daca vrei..oricum inteleg si intrebarea ta..si ca feed back..nu ..nu cred ca exista un termen de comparatie…pentru ca daca privesti in interiorul tau si te autoanalizezi cred ca vei putea intelege cine esti cu adevarat. Ma refer aici din nou la autenticitatea sentimentelor si a valorilor tale ca individ, stii?
      si cred ca totul as putea rezuma in frazele astea:
      „cum am putut sa permit ca altii sa-mi spuna cine sunt? sa-mi spuna ce se cred eu despre mine?”

  4. Pingback: Imaginea de sine-cheia (2) « PERSONALITATE AUTENTICA

  5. Eu una am o părere ok despre mine . Nu mă cred buriul Pământului , fiindcă nu sunt .
    Mi-e bine-n pielea mea și n-aș schimba felul meu de a fi , caracterul sau ceva din mine pentru că lui X nu-i convine . Îmi pare rău pentru el , dar eu rămân fix așa cum sunt 🙂
    Asta nu înseamnă că nu țin cont de părerea altora , da , îi ascult și pe cei din jur ce cred eu că merită ascultați , și nu pe cei e vor să mă schimbe doar pentru că așa vor ei .

Lasă un răspuns

