Povestea lui Abigail – joc psihologic

De pe site-ul lui Pera am preluat aceasta interesanta poveste. De fapt asa cum iti da de inteles si titlul e un joc.

Un joc la care trebuie sa raspundem argumetat!

LET*S  BEGIN!

Abigail era o fata de 19 ani ce locuia cu mama ei intr-un sat. Abigail avea un iubit, pe nume Peter care locuia intr-un sat vecin.

Cele doua sate erau despartite de un rau mare.

Intr-o zi de primavara, din cauza dezgetarii zapezilor din munti, raul s-a umflat si a inundat cele 2 sate, rupand si singurul pod ce facea legatura dintre sate.

Ivan era singurul din sat care avea o barca.

Abigail murea de dorul lui Peter si vroia sa il vada cu orice pret.

L-a intrebat pe  Ivan care e pretul pentru ca el sa o duca cu barca pana la Peter iar Ivan a zis:”Trebuie sa faci sex cu mine daca vrei sa te duc”

Abigail s-a dus la mama ei si a intrebat-o ce sa faca iar mama a zis: ” Esti un adult responsabil si poti sa iei propriile decizii”

Abigail a facut sex cu Ivan si acesta a dus-o la Peter.

Cand a ajuns la destinatie Peter era la masa cu cel mai bun prieten, Claude.

Primul lucru pe care l-a facut Abigail a fost sa ii spuna lui Peter adevarul.

Peter a inceput sa o loveasca si i-a spus ca e o tarfa moment in care Claude i-a tras un pumn lui Peter si l-a lasat intins pe jos.

TEMA: Aseaza cele 5 personaje in ordinea vinovatiei din punctul tau de vedere de la cel mai vinovat la cel mai putin vinovat si argumenteaza alegerea.

Astept parerea ta!

Iar mai tarziu vin si eu cu parerea mea, printr-un comentariu.

25 de gânduri despre „Povestea lui Abigail – joc psihologic

  1. Din punctul meu de vedere, Abigail, Peter, Ivan, mama sunt vinovati in egala masura. Eu nu sunt absolut de loc de acord cu gesturile imorale, indiferent care ar fi motivul. La fel nu sunt de acord cu santajul emotional, cu agesiune verbala sau cu cea fizica.
    O zi minunata iti doresc, Ionela! 🙂

    1. parerea mea este ca imoralitatea este o chestiune relativa. ce este imoral pentru tine poate fi moral pentru altcineva din alta cultura. spre ex..avortul …este sau nu moral? ..

      1. Avortul, este un gest criminal… Nu sunt absolut defel, de acord cu el!
        In cazuri extreme, sunt intelegatoare si-l accept ca o solutie pentru salvarea unei vieti, dar atat…
        Nu condamn si nici nu judec pe nimeni, nu am eu acest drept. Fiecare este raspunzator pentru faptele sale…

  2. claude, mama, peter, abigail, ivan e ordinea pe care as fi zis-o prima data… dar daca stau si ma mai gandesc putin, fiecare are paritcica lui de vina si totusi, fiecare e nevinovat, intr-un fel…

    Oricum, eu sunt de parerea ca cea mai mare pedeapsa si cea mai corecta judecata sunt oferite doar de constiinta proprie. 🙂

  3. Ce interesante sunt joculetele astea psihologice, mai ales ca nu exista raspuns corect si raspuns gresit, ci doar raspunsuri, in functie de experienta de viata, educatia celor ce raspund. Topul meu: 1-Abigail (fiecare om e raspunzator pentru faptele sale); 2-mama (un parinte trebuie sa fie intotdeauna alaturi de copilul sau); 3-Ivan (un profitor ordinar); 4-Peter (nu se da intr-o femeie, indiferent de faptele sale); 5-Claude (l-am inclus pentru ca face parte din personaje, dar nu-i gasesc vreo vina-o fi si el indragostit de Abigail, cine stie? 😛 )

  4. Parerea mea e ca Abigail a gresit. De ce sa faci asta daca iubesti o persoana? Dar cea mai mai greseala a facut-o Peter. El nu numai ca nu a facut nimic pentru Abigail, demonstrand ca el nu o iubea, dar a si lovit-o aratandu-si dispretul si ura pentru ea.

  5. Nimeni nu a inteles pe nimeni cu adevarat, asa ca toti sunt vinovati, dar ca si ordine asa putea spune urmatoarele; Abigail- compromis, Ivan-profitor, Peter-neintelegator, Claude- sare repede tandara

  6. :)) Bag doar primul si ultimul loc pentru ca inca-mi este confuz clasamentul intermediar.
    1 – Peter pentru ca a lovit-o si jignit-o pe cea pe care ar fi trebuit sa o iubeasca. Si ca sa fiu carcotas, la Peter in sat nu avea nimeni o barca? Si daca da, Peter ce pazea?
    5 – Ivan. Nici nu stiu daca are vina pentru ca omul si-a expus tariful. Nu a impus nimic.

  7. Singura vina o poarta Peter…
    El trebuia sa mearga imediat la Abigail, cand a vazut ca se umfla raurile
    pentru a o proteja pe ea si familia ei…
    Faptul ca el era la masa cu prietenul lui in acele momente al descalifica ca om pentru totdeauna.
    Abigail nu are nici ce-a mai mica vina… doar ghinionul de a iubii mai presus de ori ce pana la sacrificiul onoarei pe un nemernic !

    1. uite l-am aprobat..da era in spam..nu stiu ce naiba se intampla..:)
      iti multumesc de raspuns. revin si eu cu o parere mai tarziu sau maine! o seara frumoasa, NInu!imi place raspunsul tau!

  8. Singurul vinovat este Peter, Abigail a făcut pentru că era îndrăgostită, Ivan a făcut din interes animalic, mama a crescut un „adult”, Claude este complet nevinovat, el a apărat onoarea unei fete. (m-am tâmpit, mă las „purtat” în jocuri psihologice 🙂 )

Lasă un răspuns

