Certitudine – părere

Am citit cu interes raspunsurile voastre la articolul  precedent. Din cele mai diverse. Si fiecare aveti dreptate 🙂 .

Daca ar fi  sa fiu romantica, as da si eu destule raspunsuri. Dar azi nu sunt romantica sau cel putin nu in momentul asta.

Sau as spune ca singura certitudine a viitorului oricarui individ este ca de fapt nu exista nicio certitudine..

Si totusi….

Cand te nasti esti aruncat din lumea instinctelor (o lume bine definita) intr-o lume nedefinita, nesigura, unde instinctele parca vin in contradictie cu ratiunea. Trecutul este cert prin definitie..nu-l poti schimba.

 Dar viitorul …are vreo certitudine?  binenteles..insa una singura (asa cum ati precizat chiar voi) : Singura certitudine a viitorului este moartea.

Devii constient de propria efemeritate.  Stii ca te-ai  nascut fara voia ta si vei muri impotriva vointei ta, inainte sau dupa unii dintre cei dragi. Constiinta ta te face sa te simti captiv intr-un context pe care nu-l poti controla catusi de putin.

Constient fiind de  slabiciunea ta in fata naturii, de izolarea ta fata de restul lumii iti doresti cumva sa te unesti cu ea, sau macar o parte din ea…in felul acesta durerea pierderii in neant, fiind mai dulce.

 Si prin unire sa devii cumva ..nemuritor. 

Sa lasi in urma ta genele tale. Sa lasi o bucatica din tine.

Sa ai sansa sa lupti.

Si sa iesi invingator din lupta asta.

Sa nu mori totusi …de tot.

Sa mai ramana o bucatica vie.

Si prin ea, sa-ti gasesti sensul.

Sensul asta pe care-l cautam toti.

Sa-ti asiguri locul pe scaunul eternitatii

„Nu-ti amana viata pe saptamana viitoare, luna viitoare, sau anul viitor. Singurul timp in care tu  traiesti este momentul acesta!” -Celestine Chua

18 gânduri despre „Certitudine – părere

  1. asta da! aici mă ridic, aplaud şi te susţin.
    “Nu-ti amana viata pe saptamana viitoare, luna viitoare, sau anul viitor. Singurul timp in care tu traiesti este momentul acesta!” ăsta e cel mai adevărat lucru…ce poate defini gândirea unui om!

      1. 🙂 M-ai facut sa zambesc. Cum ai spus asta.
        Stii cum e…mai multe minti la un loc pot scoate niste rezultate stralucitoare. Iti multumesc ca m-ai stimulat sa-mi amintesc cateva lucruri. :*

  2. moartea este o certitunie… dar nu privesc la ea…
    certitudinea viitorului… asa cum ziceam si in comantariu la postul antrior… ramane dragostea…
    viitor… insemna maine… insemna ca pot iubi si maine… iar asta imi place la nebunie…
    daca te gandesti la moarte… nu faci decat sa te lamntezi si sa te pierzi in zadar…
    gandeste-te… ca poti face un bine celui de langa tine… si acum… si maine… si poimane… fa tot ce poti ca sa aduci zambet in privirea cuiva… ce l putin o data pe zi… zambeste casierei de la alimentara… si celui care ocupa scaunul din dreapta ta in tramvai…
    este certitudinea clipei de acum… ca i poti trai si mai frumos pe cea de maine…

    1. foarte adevarat Ovi.
      Eh…eu analizez tot felul de prostii..uneori in zadar..;))
      dar daca e sa ma gandesc doar la certitudinea mom prezent…uite ca realitatea mea este si realitatea ta. Si eu zambesc oamenilor in dif locatii..si uneori primesc inapoi un zambet alteori o privire intrebatoare (ma cunosti de undeva?) :))..in concluzie, dragostea de viata..face viata frumoasa! 🙂

      1. am vrut si eu sa comentez ieri sar n-am putut, puteam scrie mesajul, apasam butonul cu „trimite” dar se bloca, dovada ca n-a aparut comentariul. nu spuneam nimic vital, eram de acord cu Ovi:) ai idei foarte bune, zau ca nu-mi dau seama de unde-ti vin:)

        1. ma duc sa verific spamul ..paote s-au dus acolo, ti-am zis ca pe tine si pe Hapi, te am mai gasit in spam..nu stiu din ce motive….
          vital?!?!sunt convinsa ca era important, si fiecare parere in parte conteaza. ideiile…hmm…cateodata imi zic ca poate de la prea multa analiza..si ceva timp liber…ideiile?hm..aici e mult de povestit .se creaza in timpȘ citesc, vorbesc cu diverse persoane, combin, infloresc, le trec prin filtrul propriu si apoi..le dau o forma potrivita realitatii mele..cred ca de aici…dar toti facem asa, doar ca unii sunteam mai focusati pe analiza, altii incearca sa se bucure realmente de viata..:)

Lasă un răspuns

