Semn de intrebare

Cu totii cautam mai mult sau mai putin succesul.

Pentru fiecare in parte succesul  are o definitie unica.

Pentru unii dintre noi  a avea succes  ar putea inseamna sa ai o viata de familie implinita, pentru altii a avea cat mai multi bani, pentru altii a avea aprecierea celor din jur, iar pentru altii toate la un loc sau in combinatii diferite. Concluzia finala este ca ..il dorim cu totii. De ce? Pentru ca el sub o forma sau alta ne aduce fericirea, multumirea sufleteasca.

Eu nu voi vorbi acum despre cum sa ai succes pe plan financiar. De acest subiect se ocupa altii.

Dar ce facem pentru a avea succes pe plan personal?

Ce facem pentru a avea relatii pline de succes cu cei din jurul nostru? Cu cei  apropiati, cei mai indepartati si chiar si cu partenerii nostri de afaceri?


Stiu!!!

Vorbim mult despre viata, despre cum ar trebui sa actionam, despre teorie si practica, despre..si despre.

Stii, un om este ceea ce viata sa este. O zi din viata ta, este intreaga ta viata redusa la o singura zi. Asa va arata intreaga ta viata, daca nu vei avea curajul sa faci mai mult decat sa vorbesti.

Si pentru a schimba ceva, nu ai mai mult la dispozitie decat un singur moment! cel de ACUM!

Zi de zi cand amani si-ti spui „voi face maine X lucru” iti spui de fapt

VOI FACE IN ALTA VIATA ACEST LUCRU. ACUM PREFER SA LENEVESC, SA MA JOC, SA MA UIT LA FILM, SA VORBESC  PE MESS , SA FUMEZ, SA NU MI FAC ANALIZE, SA BEAU, SA MA DISTREZ PRIN CLUBURI..CA CE NAIBA DOAR O VIATA AM!..si totusi..chiar asa doar una ai..si preferi sa ti-o amani…pe urmatoarea!

Astfel ca daca pana acum am tot vorbit..hai sa vedem cum stam cu practica.

Nu stii de unde sa incepi?! Incepe prin A TE OBSERVA. Faci ceea ce iti propui sa faci? Faci ceea ce promovezi? 

Aici intervine liberul arbitru. Toti stim ce este acesta. Vrei sa navighezi la intamplare sau vrei sa tii timona in propriile palme?

Viata omului (si nu numai) este destul de ..mecanica.

Stimul → Raspuns

Primesc o palma? Evident..in cele mai multe cazuri voi da si eu una! Tatal meu actiona intr-un fel anume in anumite contexte? Voi face si eu la fel mai mult sau mai putin constient, pentru ca asta am fost invatat sa fac..Nu voi intrerupe tot acest circuit mecanic..si in felul acesta nu sunt decat o jucarie in mana naturii.

Stii de unde incepe adevarata schimbare?

In momentul in care incepi sa constientizezi si intrerupi la propriu acest circuit mecanic. Cand la stimulii din viata noastra, putem controla propriul raspuns!

Suntem experti in arta cuvintelor si le asezam intr-un mod mai mult sau mai putin „extraodinar” in texte, poezii, imagini… Dar cand tu pui capul pe perna si inchizi ochii la final de zi, te-ai intrebat vreo clipa cat din ceea ce tu promovezi la nivel teoretic si pui in practica?

Esti  multumit la final de zi? Sau  macar in drum spre a fi multumit? Vrei ca intreaga ta viata sa fie asa cum a fost ziua de azi?Cat din reactiile tale ti le-ai controlat, si cat din ele au fost simple raspunsuri la stimulii din exterior? nu..nu te arunca repede sa spui ca tu ..nu..analizeaza mai bine..

Faci din fiecare zi..una deosebita? Ploua afara si aveai de gand sa mergi la picnic? Si ce daca? Cheama-ti prietenii si gateste la tine alimentele respective sau gaseste un foisor si fa picnicul asa in ploaie!!stii ca poate fi fantastic? 🙂 seful are o pasa proasta? Nu o lua personal si incearca sa-ti schimbi reactia in fata unui astfel de stimul. Ia vezi se poate?

Incepe transformarea de azi! de ACUM!  e greu? Sa vezi ce grea va fi viata ta daca nu indraznesti sa actionezi in  mod real in viata ta!

33 de gânduri despre “Semn de intrebare

  1. Vreau sa incep si sa te intreb care e scopul tau in viata? Majoritatea oamenilor spun ca nu stiu care e scopul lor, ca si cum asteapta ca ceva sau cineva sa le dea un semn si sa le spuna care este acest scop pentru ei.

    1. ma bc ca vrei sa incepi :0 asta inseamna ca vom avea o relatie si e grozav! care e scopul meu in viata? stii m-am intrebat si eu ani la rand…si sincer nu gaseam vreun raspuns satisfacator….dar de ceva timp…simt ca scopul meu in viata e sa-mi ajut semenii. Am reusit de multe ori si cred ca am harul acesta..Cred in ce mi a dat natura…universul..dar al tau? (erai in spam de aceea ti am rasp mai greu!) :)cei mai multi nu stim care este scopul nostru pt ca suntem prea ocupati sa obs vietile altora…iar pe ale noastre..le traim doar din cand..in cand…

  2. sa traiesti… in asa fel incat, la trecerea ta spre dicolo, lumea sa fie un pic mai rea…
    cum?
    consider ca, a aduce zilnic, zambet in privirea altcuiva… este o motivatie care poate aduce un dram de fericire…
    sa faci bine celui de langa tine, dezinteresat, cand are nevoie de el… iar cand plange, fara ca tu sa poti alina plansul lui, plangi impreuna cu el…
    a trai pentru altii… aduce implinire in viata…
    iubirea… este singura ratiune de a fi a fiintei umane… daca iubim… suntem impliniti… evident… ca asta nu face sa dispara semnele de intrebare… cu ele vom trai pana la final… si nu el vom lua cu noi… le vom preda celor de dupa noi…

    1. sigur ca iubirea e cheia spre implinire…numai ca exista o „situatie” Ovi..fiecare are un mod unic de a privi iubirea, si nu-i intotdeauna cel mai sanatos. aici trebuie lucrat la felul in care privim iubirea. Caci toti consideram ca iubim..nedefinit si la infinit..dar iubirea reala ..iubirea aia care e raspunsul la orice..ei bine..aia e mai greu de gasit..;)

  3. Iar ne provoci la schimbare, si bine faci! Ca si raspuns, e normal sa ne si schimbam, alfel, la „palma” ta, am raspunde tot cu „o palma” si nu ar fi corect! De multe ori, palma e de corectare, nu de bataie!

  4. Woow… ce sa mai zic ?!…. Eu nu sant multumit de nici o zi din viata mea cum o petrec… de fapt cred ca mult mai mult de trei sferturi din viata traita a fost irosita… probabil am fost o piesa inutila in marele mecanism al vietii :(….. la fel cum e surubul de siguranta la soneria ceasurilor Chinezesti care oricum nu suna niciodata ca soneria e stricata din fabrica.

    1. dragul meu Ninu, nu exista piesa inutila..cumva natura face o selectie e adevarat ca asta e rolul ei ..dar uite o sa ti spun un singur lucru : Stephen Hawking ..o minte de printre cele mai stralucite ale secolului nostru (daca nu cea mai..)..poate nu o sa ajungi asemeni lui, dat cumva fiecare avem rostul nostru..eu zic ca-l vei afla si tu pe al tau..doar ca e nev de timp si autoanaliza.. si intrebarea asta o avem cu totii..pana una alta uite aici dedicatie : http://www.youtube.com/watch?v=KFfCKy0nKr0 :* ::*:*

      1. daca traiesti intr-o societate compusa din oameni care au depasit faza manelelor si cand merg la iarba verde nu isi lasa gunoiul in iarba si cutiile de bere …ai o sansa ca persoana cu handicap sa ajungi pana unde te duce capul , adica inteligenta …
        Daca traiesti intr-o societate bolnava ca a noastra in care daca cauti pe Google cuvantul „Profesor” te sperii ce rezultate iti da atunci cei ca mine nu au nici o sansa…
        daca Stephen Hawking se nastea in Romania ori era mort deja din lipsa unui tratament adecvat, ori din eroare medicala… ori al duceau rudele la cersit in fata unei biserici… Cu parere de rau dar eu cred ca asta era destinul lui daca era Roman… :(…

        Mai avem pana… acolo, din pacate ! 😦 Dedicatia ta e superba, si iti multumesc mult, intradevar fiecare santem campioni chiar daca nu putem dovedi asta uneori cu o medalie.

        1. …:( stiu Ninu ca, cuvintele nu-ti vor alunga tristetea si nelinistile si…si asa mai departe..dar atat pot face de aici de unde sunt ..sa te incurajez. Potential ai..iti mai trebuie si un gram de noroc…dar si multa vointa! aici va fi diferenta intre tine si altii asemeni.Si se vede deja..priveste in urma. si priveste prezentul…te imbratisez si-ti doresc sa nu te paraseasca nicicand vointa! Ca ai ..si ea te va ghida pe drumul ce-l ai de urmat! mult succes, dragul meu! >:D<

  5. Transformarea vine de la sine , noi vrem si incercam sa schimbam si sa transformam , dar nu sta in puterea noastra sa ne schimbam asa pt ca asa zice cineva si pt ca si noi suntem constienti ca e nevoie de o schimbare , transformarea corecta vine cand nu ne asteptam 🙂 pana atunci noi nu facem altceva decat sa incercam 🙂

  6. Cata dreptate ai!
    Dar vezi tu, e destul de greu sa aplici asta in fiecare zi. Daca nu ar exista atatea griji cotidiene care sa ne dea gandurile peste cap…ar exista o sansa mare sa traim clipa prezenta. Si eu, recunosc, ma mai las dusa de griji, preocupari cotidiene ce par uneori ca ma rup din realitate. Cand imi dau seama „ma scutur” putin si o iau de la capat. Cu prezentul.
    Foarte frumos ai spus tot ce ai spus. 😉

  7. alter ego

    „Succesul este ca si cum ai fi insarcinata.
    Toata lumea te felicita dar nimeni nu stie de cate ori ai fost fututa.”

    zicerea nu-mi apatine, dar mi-a parut atat de relevanta incat m-a convins ca trebuie s-o impartasim!

      1. alter ego

        ”Inter pretări diverse” e un creuzet din care
        Doritu-ţi-ai, printr-o alchimică alambicare,
        Să-ți însușești succesul ca pe-o ”fracțiune”
        Menită să-ți transforme clipa într-o minune?
        😉

  8. Sintagma „succes pe plan personal” mi se pare a fi o contradictie in termeni. Eu vad succesul doar prin relationare la alții.
    Tot ce ai scris referitor la valorificarea clipei mi se pare mai mult o pledoarie pt trairea plenara a prezentului decât o reteta de atingere a succesului.

    1. Si eu vad cea mai mare parte a succesului prin relationare armonioasa cu ceilalti…
      Reteta a succesului? Stii si tu Daniel ca asa ceva nu exista..reteta succesului este unica de la un individ la altul..
      „pledoarie pt trairea plenara a prezentului”?!?nu sunt convinsa ca am inteles..dar ..da n-am facut decat sa sustin o idee, o cauza..dar nu in fata unei instante..e doar viziunea mea in ceea ce priveste dorinta omului de a schimba ceva in viata lui..:)

Lasă un răspuns

