Nebunia

Nebunia s-ar putea explica in multe feluri..

Plecand de la citatul Vienelei:  “Nebunia este o forma atat de fundamentala a oamenilor, incat sa nu fii nebun ar fi in sine o alta forma de nebunie’ (Pascal) gandesc asa…

…ca de fapt nebunia este consecinta multitudinilor de conflicte interioare si ca limita dintre logica si nebunie este asa subtire..

In nebunie, emotionalul castiga in fata rationalului, neocortexul predand stafeta emotionalului, renuntand la lupta. 

Conflictele interioare, negestionate in mod sanatos, intr-un spirit incarcerat cheama nebunia…

Cand ma gandesc la persoanele considerate „nebune” ma intreb de fapt cine le defineste ca fiind asa? Si de unde stim noi astia „sanatosii” daca de fapt nu suntem noi cei nebuni si ei cei sanatosi? 😀

Cred  ca de fapt  nebunii sunt de „n” ori mai fericiti in nebunia lor, decat multi dintre noi. Probabil au  ales sa-si traiasca zilele aparati de un scut..cel al nebuniei ce-i drept….

Un nebun este de fapt acel vesnic visator ce nu a renuntat…la sufletul lui…

Dar revin cu o intrebare cine defineste nebunia si de unde se stie ce este nebunia?

 

27 de gânduri despre „Nebunia

  1. Om nebun a fost acela care a inventat becul!
    Om nebun a fost acela care a facut prima serie de masini Ford din lume!
    Om nebun a fost acela care a pus basele fizicii cuantice!
    Om nebun a fost aceea care a zburat prima peste oceanul atlantic!
    Om nebun a fost acela care inventat curentul electric!

    Profesoara mea de chimie spunea: „Orice substanta este leac sau otrava, depinde de cantitatea acesteia”, si are mare dreptate. Asa este si cu nebunia.

    ESTE NECESAR SA O AI, DACA VREI SA GUSTI DIN SAMPANIA VIETII!

    Good job cu articolul Ionela

  2. articolul tau e o – nebunie – fato ;))) o spun fara sa te judec 😀 desi mi-ar place …, macar asa un pic de rontaiala pe la colturile tale rotunjite de pasiune …
    nu este consecinta conflictelor interioare, multiple sau nu, ci mai degrab neacceptarea si respingerea unor situatii …
    nu amesteca logica cu nebunia, case diferite sunt …; si nu putem vorbi de, delimitari intre ele fiindca nu cred ca sunt …; logica are neutralitatea ei; nebunia, nu! dar se foloseste de logica in manifestarile sale …
    emotionalul in fapt pierde pe toata linia iar ratiunea sigur a baut mai mult decat un pahar … 😀

    1. dragul meu!judeca-ma caci eu nu astept judecata de apoi. ea este aici pe pamant, in fiecare zi..alaturi de semenii nostri 🙂
      ce inseamna neacceptarea? nu inseamna cumva o forma de lupta? si stii respingi azi, respingi maine…dar ce treaba are logica aici?emotionalul pierde? sigur? o doamne..el iese castigator mereu. Rationalul (asa cum imi spunea cineva) cauta doar modalitati prin care sa atinga obiectivele emotionalului,,,Si chiar asa este, rationalul este un umil servitor al instinctelor primare…;)parerea mea! 🙂

      1. ahh, draga mea, dar nu vorbeam eu! ci stropu de nebunie ce aparu-ntr-un coltisor ca un soricel aparent netemator … 🙂
        neacceptarea nu-i o forma de lupta …; hai sa-i zicem incapatanare 😀
        cat timp joci la „Cazino” emotionalul pierde …; eu pierd, tu pierzi, el pierde, etc …
        zici tu ca asa este, deocamdata! peste o vreme ai putea vedea altfel tabla de joc 🙂

        1. aa..te ai scos..a vb nebunia din tine! bine atunci! te salut nebunia mea! ce cauti la Cristian?!!!m-ai parasit?e incapatanare.si ce e incapatanarea?este posibil…experientele ce vor urma cine stie ce realitati imi vor aduce?

          1. nu sunt mai multe realitati 🙂 in viata ta Tu esti realitatea prin existi, traiesti, experimentezi …; ca ai variante de proiecte, aplicatii holograma, etc. asta e altceva 🙂

              1. ti se pare ca e alta; ai dat stop cadru pe o secventa pe care o consideri, experimental vorbind, interesanta si posibil dorita si aprobata pentru asimilare … 😀

              2. auzi??!dar pana si faptul ca mi s-ar parea….poate mi se pare!nu cezi?stop cadru?dorita pentru asimilare? doar ai impresia ca ce doresti asimilezi :D. asimilezi tot dar depinde de constientul si inconstientul fiecaruia..:)

              3. hei, Doc! nu ti se pare! sunt real! la fel de real ca si desenele animate cu Bugs Bunny … 😀
                nu asimilezi tot! esti o super fabrica de procesare care are si laborator si poligon de teste si linei de asamblare, etc. …; sunt multi care muncesc pentru tine si nu-s de capul lor altfel ar fi NEBUNIE, HAOS si echilibrul tau informational, afectiv, constientul, subconstientul si …, etc. n-ar m-ai exista si tu ai intra in colaps sau sa zicem ca te-ai transforma intr-o gaura neagra cosmica, soarele tau disparand si absorbind tot sistemul gestionat …

              4. mai Cristian, vorbim unul catre altul si ne intelegem separat!am zis eu ca nu -s fabrica? sunt constienta de minunata masinarie umana…dar stii ca orice masinarie..mai dam si chix.oare de ce? 😀

              5. taci tu! te rog nu-mi spune ca esti fabrica …! eu vad in tine o femeie in deplinatatea metaforei, cu aspiratii care nu da, scuze, chix … 😀
                draga mea esti minunata! esti regina universului …. tau; ce as mai putea adauga eu … 🙂

              6. m-ai prins la faza asta 😀 ahh, esti muza mea! voi umple clipele noptilor ce vor veni privind spre caleea ta lactee …; pe panza mintii voi aduna invaluirea dulce si laptoasa a mii si mii de stele si fiecare punct cu alt punct calatorind, dorind, le voi uni in cautarile mele … caci tronul inimii sa-l vad e cautarea ce-o doresc a implini …; o de n-ai fi Circe! spuse oftand sarmanul Ulise …

      1. Dar repet, nu stiu daca exista un sens propriu. Daca intrebi un psihiatru ce este un nebun s-ar putea sa se amuze si atat
        Exista boli care induc comportamente patologice , totul e relativ .
        Nu stiu daca poti numi un schizofren sau un sociopat – „nebun” si asta sa fie sensul propriu

  3. Minulescu zicea:

    „ei sunt cuminti..
    eu sunt nebun…
    dar cum eu sunt ce-am fost mereu
    poate ca cel cuminte-s eu
    eu pentru ei, sunt tot nebun…

    ei ma urasc ca nu-s ca ei..
    eu ii iubesc ca nu-s ca mine
    ei beau
    si mint fara rusine
    si-n ochii preietenilor mei
    trec drep nebun… ca nu-s ca ei…

    lor nu le place amanta mea…
    mie nu-mi place amanta lor…
    ei vad cu ochii tuturor
    femeia…
    eu n-o pot vedea
    decat cu-ai mei
    amanta mea

    dar cum din ei toti, numai eu
    nu sunt ca ei
    am sa ma duc
    de voia mea la balamuc
    si fiindca nu-mi va parea rau
    cumintele voi fi tot eu”

  4. Leapsa … cu situatii imposibile…[Transmit mai departe la: Scorpio, Geanina Pruteanu, Ana Maria si Ionela. Oricine vrea si ii face placere sa raspunda la intrebarile de mai sus e rugat sa o faca.]

  5. acum inteleg de ce oamenii imi spun ca sunt nebuna… 🙂
    habar nu am sa ti zic o definitie. oamenii au cam distorsionat definitia cuvantului. il folosesc des si fara sens. gen..aolo…esti nebuna fata sa-ti iei cizme pe caldura asta. in fine…
    daca urmarea visurilor mele ma defineste ca fiind nebuna…be it! 🙂
    sau poate ca am eu niste teluri prea ciudate 🙂 oh well..

Lasă un răspuns

