Acum privesc la TV! Te rog nu mă deranja!

Televizorul este o inventie fantastica si nu-mi doresc a-i minimaliza utilitatea si importanta. Cu ajutorul lui tinem legatura cu intreaga planeta, avem acces la „informatii”, pe care in alte conditii, poate si sigur  nu am fi avut acces.

Si totusi , am pus cuvantul informatii in ghilimele. De ce? Deoarece, ca in orice lucru in care nu exista echilibru, isi face loc instabilitatea, de orice natura.

Incercam zilnic, la modul teoretic sa ne administram  starea de spirit. Stim ca ceea ce gandim atragem ,  ca gandurile noastre sunt viata noastra.

Ce se intampla de fapt? Manipularea oricum exista. Ea exista in orice domeniu. Zilnic manipulam si ne lasam manipulati, dar parca ce se intampla prin intermediul televizorului  parca incepe sa duca catre o extrema ce mie personal nu-mi place deloc. Stirile si informatiile (in marea lor majoritate) cu care e bombardat creierul uman zilnic, nu fac decat sa-l supuna unui stres ce va duce in  final, la un creier (sau mai multe) obidient, un creier lipsit de viata, lipsit de curaj, trist si plin de frustrari si frici.

Ce faci seara inainte de culcare? Privesti la TV. Ce faci dimineata? Privesti la TV. Asculti stirile pline de dramatism si despre cine si-a mai pus silicoane in „buci”!!! Reactia publicului dupa ce observa astfel de informatii si azi si maine?!? Pai devenim lipsiti de curaj, asumandu-ne din ce in ce mai putine riscuri, iar femeile chiar ajung sa ia in serios varianta silicoanelor in fese. Vei spune,poate..nu…nu.eu nu fac parte dintre cei ce pot fi manipulati asa usor! Asa crezi tu! Eu nu te contrazic, caci indiferent de ceea ce tu crezi, este adevarat !:) Si totusi mai gandeste-te odata. Daca o informatie ti se repeta zilnic, nu vei ajunge oare sa te intrebi la un moment dat mai dar poate chiar asa este?  Chiar si pentru o secunda, poate vei pune sub semnul intrebarii, macar una din valorile sau unul din adevarurile tale.

E evident ca nu toate informatiile au singurul scop de a ne prosti si de a ne indobitoci…dar cu precadere, unele posturi..cele mai multe, cam asta fac.

Acum ramane la latitudinea ta, daca inainte de culcare vei ramane tu cu gandurile tale sau iti este asa teama de ele, incat (la nivel inconstient) nu vrei sa le infrunti.

Cine stie poate daca le ignori, daca vei privi televizorul cu privirea pierduta si fixa, poate si doar poate ele vor disparea…de la sine!

18 comments

  1. Si uite de aia nu ma uit eu la stiri…si la TV in general! Prefer muzica…sau un film din ala cu liceeni sau alte seriale asemena decat sa privesc toate porcariile de pe la tv. Nici macar emisiunile alea gen „Capatos” nu ma mai impreioneaza. Tv-ul e bun, doar pt ca are boxe si butoane!!! Parerea mea!:)))))

  2. Intr-un studiu realizat de curand se spune ca media zilnica a Romaniei de uitat la televizor este de 4 ore pe zi. Iti dai seama ce pierdere de timp. Si pentru ce. Nu mai gasesti nimic care sa iti hraneasca creierul si din care sa inveti lucruri bune. Sincer nu am televizor. Si nu ma pasioneaza.

  3. Sunt ani de cand nu ma mai uit la programele romanesti de tv, iar in ultimul timp abia il aprind pentru o jumatate de ora inainte de culcare si intotdeauna doar pentru Discovery.

  4. foarte de acord cu tine…
    ii gasesc responsabili si vinovati pe cei care se ocupa de tv… de ziare si reviste… pentru ca ei formeaza masele de oameni… conceptii de viata… si moduri de gandire… cultura… ei fabrica vedete… si ucid politicieni buni… nasc eroi si ingroapa talente… si pentru vina asta… eu cred ca, ei, trebuiesc judecati… condamnati… si chiar siliti sa-ti ispaseasca pedepsele…
    privesc la tv… constinet de riscul pe care im-l asum… si aleg cu grija emisiunile pe care le urmaresc si cum le urmaresc…

    • e bine ca suntem constienti, si asta din ce in ce mai multi. Si cred ca de fapt in mare noastra majoritate suntem constienti de asta, si totusi ..stii ce gandeste fiecare omulet acolo? „eu sunt destul de puternic incat sa nu ma manipuleze pe mine un/niste strain/i.” subiectul e mai mult decat interesant si apoi nu pot decat sa ma bucur totusi ca din ce in ce mai multi facem alegeri.constiente!

  5. Din partea mea, cred că televiziunea ar dispărea. Soţul meu se uita la televizor. Eu nu mai rezist de mult timp. Nu pot să ascult certurile constante, problemele minore ale unora, orgoliile, prostia şi excesivele publicităţi. Iar filmele, la care mă uitam pe vremuri sunt de atâtea ori reluate încât le înveţi pe de rost. Sunt câteva emisiuni care îmi plăceau, dar fără de care reuşesc să trăiesc. Poate să zic că am devenit un fan al calculatorului şi al internetului unde pot căuta şi găsi orice informaţii, pot pune pauză şi pot să nu văd închid paginile publicitare, dacă ele există. Dar oricând este mai util şi mai plăcut să citesc o carte 🙂

    • 🙂 corect. imi dau seama din ce in ce mai mult, ca televizorul prin emisiunile sale, si aici ma refer inclusiv la documentare,poate chiar si la filme, ne modeleaza felul in care gandim, actionam si asa mai departe. de aceea aleg cumva o carte..dar si acolo, studiez macar cateva clipe ideea, autorul..ca si prin intermediul lor exista o manipulare constanta. Stii..manipularea e de 2 feluri din pct meu de vedere:1pozitiva (cand ambele parti au de castigat) si negativa (cand doar o parte,adica cea manipulatoare castiga). De aceea e important pana la urma liberul arbitru, alegerile proprii si constiente…

      • Da, cel mai bine este să citeşti clasicii 🙂 Ei sunt deja morţi şi manipularea este pozitivă 🙂 Glumesc acum. Prin literatură se manipulează mai puţin. Pentru că ştii de la început că este o viziune artistică a unui om, nu un adevăr incontestabil.

        • ok..inteleg opinia si cred ca ai dreptate…
          Stii din multitudinea de informatii oferite,e destul de greu sa faci o triere.Acum..cred ca fiecare face trierea in fct de sine..de valori si credinte. pt mine personal e important ca atunci cand faci o alegere, fa-o dar sa fie autentica. sa fie pt ca asa simti tu.nu pt ca asa spune lumea, Tv-ul, vecinii..prietenii..si asa mai departe..

  6. hmmm. eu pot sa stau zile, saptamani, luni fara sa ma uit la televizor.
    imi mai place mai mult calculatorul. el ma duce acolo unde vreau eu sa citesc 🙂
    de ce sa-ti pui silicoane in buci cand poti veni in sua sa faci curul cat banita. free of charge :))
    mda…deci rar ma uit la TV.
    :*

  7. la noi Tv-ul e doar pentru muzica si ptr. Anatomia lui Grey. in rest, desene animate uneori pentru fetite. nu ascultam stirile, nu urmarim de-alde Maruta si alte porcarii de acelasi gen. asa, eu am timp sa citesc, sa ma joc cu fetitele, sa vorbim, sa ne plimbam, etc si sa ne ascultam gandurile cu atentie.

  8. Eu nu ma uit deloc la televizor. Cu o singura exceptie, desene animate impreuna cu odorul :-). Nu am televizor in dormitor. Poate de asta dau navla asa de tare gandurile sera la culcare de-mi sare somnul si adorm spre dimineata 🙂

Lasă un răspuns

