Deciziile sunt viaţa mea!Au ba?

Priveste in trecutul tau.Mai apropiat..mai indepartat.

Cum iei deciziile din viata ta?

Iute? Incet? Usor? Greu?

Binenteles ca depinde de scopul deciziei in sine, de importanta sa.

A lua decizii repede si usor, ar putea fi considerat de unii ca te pripesti. Dar ar mai putea fi considerat de altfel ca esti un om hotarat, si ca in principiu stii ce vrei de la viata! Recunosc au fost momente in viata mea, cand minute in sir nu ma puteam hotara la culoarea pantofilor? Rosii sau portocalii?!?:))

Ce bine ca acele momente au trecut. Azi ma hotarasc repede. Iau ambele perechi!:))

Si totusi a lua o decizie nu este tocmai usor. Pentru cei mai multi dintre noi, este o chestiune de vointa si iesirea din hibernare. E simplu sa nu ai vointa, si sa te lasi asa..purtat de val (ceea ce este indicat uneori, dar nu de cele mai multe ori) si e si mai simplu sa hibernezi. Aoleuuu ..ce comod e! Ce decizii sa iei pentru viata ta daca e asa caldut locul asta in care esti..la naiba cu schimbarile!

Aici unde esti e bine. E caldut. E comod. De ce sa iei o decizie,care prin definitie..pana la urma e o schimbare..si schimbare..mmhh nu-ti miroase a bine.  E grea. E dificila. E un inceput. A altceva decat cu ceea ce ai fost tu obisnuit! Mama ei de obisnuita! La naiba cu ea!

Ia-ti viata in propriile palme! Ai tu grija de ea. Nu mai lasa responsabilitatea ei in bratele altora. Cum dumnezeu „altora” sa le pese de viata ta, cand nici macar de-a lor nu le pasa?

E greu sa iei o decizie?

Fa-ti o lista cu avantaje si dezavantaje. Stii ca la economie..fa-ti analiza SWOT.   Daca inca nu ai auzit despre acest termen, ei bine acest SWOT este de fapt un instrument de masurare a probabilitatii profitabilitatii unui proiect.

Eu o sa fac o analogie si o sa aduc SWOT-UL in viata personala. In felul acesta poate ai sa reusesti mai usor sa identifici aspectele ce ar putea fi imbunatatite, dar cel mai important sa identifici punctele tari din viata ta (personalitatea ta) pe care sa le valorifici pentru a putea profita de orice oportunitate ti se iveste si mai ales sa tii piept amenintarilor externe ce ar putea aparea in viata ta.

Stiu. Ai sa spui..bla,bla..bla…m-am saturat de teorie. Din pacate alta cale de a comunica cu tine nu am. Si atunci vreau sa -ti impartasesc din trairile mele, cum pot eu mai bine.

Tehnica de mai sus de cele  mai multe ori va da rezultate ..bune. Eu o simplific. AVANTAJE versus DEZAVANTAJE.  De fiecare daca cand o utilizez imi este mult mai usor  sa iau o decizie. Lucrurile se aseaza in mintea mea. Capata o forma, se organizeaza. Pana nu fac asta (mai ales daca e vorba despre o decizie importanta)  in capul meu e haos. Neuronii se iau la tranta cu emotiile si duc o lupta nesfarsita…pana obosesc. Sunt momente cand castiga neuronii..deh sunt totusi cativa la numar;)) oare??!?! Si sunt momente cand castiga emotiile..caci o doamne..emotiile astea…asa te fac sa te simti de VIU.

Si totusi, cand intervine SWOT apare barca pe valuri..  si se creaza acel minunat echilibru, cand esti impacat cu sine.

Si totusi aceasta analiza, nu are niciun efect fara vointa de a-ti parasi zona de confort. Oamenii comozi de  cele mai multe ori vor trai acea  viata comoda, in care vai de viata mea  e la ordinea zilei…

Pana la urma fiecare avem nevoie de pauze. Fiecare trecem prin crize de vointa (ne confruntam cu lipsa ei)…dar stii ceva? Pana la urma e important sa-ti accepti „cazaturile”..asa cum iti accepti si  „urcusurile”..e greu sa faci asta. Stiu. Dar nu e imposibil. Daca ai un copil cred ca intelegi foarte bine la ce ma refer. Daca copilul tau greseste si te face sa suferi, il iubesti mai putin? Ma indoiesc. In mod natural, firesc si absolut minunat il iubesti in continuare. Poate chiar si mai mult!

Astfel ca in final, iti doresc putere de decizie si vointa! Sunt esentiale in alegerea unui trai armonios cu cei din jur dar mai ales cu tine!

26 de gânduri despre “Deciziile sunt viaţa mea!Au ba?

  1. cu totii suntem intr-un anume fel suma decizilor noastre. important e, pentru mine, sa recunosc atunci cand gresesc, sa-mi las orgoliul deoparte si sa admit ce se intampla. cu lectia bine invatata voi merge mai departe.
    cateodata schimbarile sunt asa de greu de realizat. cand traiesti intr-un ritm alert schimbarile devin o rutina insa, cand lucrurile se desfasoara linistit, e foarte greu sa alegi o schimbare, uneori esti presat de schimbarea in sine pentru a modifica ceva.

  2. inspirata comparatia cu copilul si dragostea fata deel, m-ai atins la coarda sensibila:) in rest, ce pot spune? luam decizii uneori si de mai multe ori pe zi. cred ca e iimportant sa le luam bine pe cele importante. viata mea nu se va schimba uimitor daca aleg pantofii rosii sau portocalii dar depinde mult daca imi schimb jobul sau nu. trebuie sa te gandesti bine, cu argumente, sa nu te lasi influentat de altii. chiar daca o iei prost, macat e decizia ta, ti-o asumi si incerci sa nu mai gresesti. e usor de zis dar greu de facut:D iti trebuie chiar si putin noroc, inspiratie si chibzuinta cand esti pus in fata marilor hotarari….

    1. in timp ce scriam despre asta, ma gandeam la cititorii mei ce au copii, si chiar tu mi-ai venit prima in minte! :)exemplul cu pantofii rosii sau portocalii iti dai seama ca a fost o nota de umor 🙂
      si sunt „foarte”de acord.ai luat o decizie.macar e a ta!:)

  3. Cred ca am si eu momente cand ma gandesc indelung la o decizie pana cand obosesc pentru ca vad ca sunt atatea avantaje dar mai ales dezavantaje. Apoi, neasteptat, iau decizia. De multe ori spun ca imi place sa joc totul pe o singura carte. Cartea mea. E posibil sa nu fie cea mai buna decizie dar eu sunt impacata cu mine ca totusi am luat o decizie si nu am stat la mana „destinului”. Pentru mine este un plus, oricum, chiar daca se intampla sa gresesc, invat o gramada de chestii.

    1. esti o persoana curajoasa!cei care joaca in felul acesta, cred ca sunt unii dintre cei mai impliniti oameni. Ei stiu bine, ca pana la urma pot pierderea vine intotdeauna insotita de castig (mai devreme sau mai tarziu)..Sau si mai bine zis..ca pierderea si castigul sunt doar 2 interpretari umane..si atat. numai bine , draga mea!

  4. Cred că sunt un paradox. Mă decid foarte greu când am două variante de ales, ferească Dumnezeu să fie trei. Cu toate astea am momente când iau hotărâri curajoase, pe moment (şi nu mă refer la pantofi 🙂 ci la ceva substanţial cum ar fost căsătoria, sau chiar ceva mai obişnuit, cum ar fi să scriu un blog 🙂 Interesant este că regret de multe ori deciziile pe care le-am luat după îndelungi chibzuinţe şi când am făcut în mintea mea liste pro şi contra … Dar nu s-a întâmplat însă să regret hotărârile de moment, cel puţin nu până acum 🙂

    1. ai fost amuzanta cu cele 3. pai atunci faci 2 cate doua coloane, apoi le reduci pe toate cele 4 doar la 2..si tot asa.:))..am mai auzit varianta asta..ca atunci cand gandesti prea mult..nici asa nu-i bine..tocmai de aceea recomand AVANTAJE si DEZAVANTAJE. rapid.direct.la tinta!:)

      1. Nu câ n-aş fi o adevărată „furnică” analitică, dar pentru fiecare cumpăratură dacă stau să fac liste pe hărtie şi să reduc 2 câte 2… n-aş mai avea timp să fac cumpărături. Eu fac toate astea în cap, dar… mă distrează să mă uit la sotul meu când stă şi aşteaptă. Te-ai uitat vreodată? cam aşa arată martiriul 🙂

  5. de obicei , oamenii iau decizii fără să analizeze totul cu lux de amănunt , în graba asta , în goana asta a timpului , cu toții facem greșeli pe care le regretăm apoi .. să iei o decizie e greu pentru că apar , la final , consecințele..

    1. da..inteleg.pana la urma nu recomand analiza cu lux de amanunte, dar niste detalii care chiar conteaza pt noi, merita luate in considerare…daca nu am regreta anumite decizii..n -am mai fi oameni..apropo de existenta liberului arbitru.consecintele apar in mod inevitabil.si pana la urma si acestea sunt interpretabile…

  6. decizii..sunt doua tipuri pentru mine:cele pe care le iau in urmatoarea secunda si cele la care ma gandesc.cele pe care le iau in urmatoarea secunda stiu ca nu imi vor afecta viitorul insa cele la care ma gandesc tin de viitor.

    1. corect.sunt de doua feluri.eu aici m-am referit la cele care ne afecteaza viitorul. caci pana la urma e firesc sa fie mai putin important daca azi imi beau cafeaua cu frisca sau fara..decat poate ca-mi va afecta in oarece masura starea de spirit :)))..deci, da ma refer la cele care meditezi si care cu siguranta vor schimba ceva in vietile noastre..:)

  7. eu incerc sa fac ce simt si sa fiu spontanta , deciziile nu am cantarit niciodata daca sunt luate pe repede-inainte sau daca despic firele in 4 , de fel nu despic nimic ca o fac altii si pentru mine , cred ca sar cu capul inainte cand decid ceva , ce pot sa patesc 😀 eventual sa fie prea tarziu sau sa iau cea mai porasta decizie , dar asta se intampla si daca stau cu ele in balanta 🙂 ce castig e timp 🙂

    1. da..cred ca inteleg acest punct de vedere. Cred ca depinde mult de ceea ce am vazut in jurul nostru de mici. Eu ma hotaram greu tare in trecut, acum ceva mai repede.Dar nu atat de repede pe cat spui tu..binenteles ca depinde de decizie..de motivul pentru care trebuie sa o iau. Ce-i drept sunt mai multumita de deciziile mele in mom in care le iau mai repejor si nu stau zile si zile in sir pentru a ma hotara..dar cum ziceam..depinde si iar ..depinde

  8. Din pacate , le iau destul de greu. Cele care ma macina, cele care mi-ar putea schimba viata sunt aproape imposibil de accesat.
    La munca, zi de zi – rolul meu este sa decid. Lasam masina azi in parkingul x sau y? Vine echipa 1 la munca sau echipa 2? Z isi ia salariul intreg sau calculam orele si scadem zilele in care-a lipsit? Trimit maine utilajul? Astea am invatat sa le iau usor si sa-mi asum greselile

    1. mda..mai greu mai usor,important e sa le luam. evident ca cele bazate pe logica, vor fi mult mai usor de luat.Bazate pe logica si care din punct de vedere emotional, te-ar putea afecta mai putin. Dar in momentul in care trebuie sa luam decizii ce ar putea sa ne schimbe traiectoria personala, atunci e atunci. Emotia si rationalul se iau la tranta, precum Bute si cu Froch ala..:)) ..insa e minunat cand, cei doi incep sa lucreze impreuna iar victoria comuna devine un tel unic…..

Lasă un răspuns

