Gand pripeag

Un prieten virtual, mi-a reamintit un citat ce mi se pare extraodinar din multe puncte de vedere…

”Daca iubesti pe cineva , lasa-l liber .

Daca se intoarce iti apartine .

Daca nu se va intoarce nu ti-a apartinut niciodata.”

 – Confucius

Cuvintele mele ar fi de prisos in fata acestui adevar. Caci pentru mine este un adevar…universal…

Si totusi nu ma pot abtine ;)) .Se spune ca nu exista un adevar absolut…

Eu tind sa cred ca daca exista un adevar absolut acela cu siguranta e legat de iubire. dar stai putin….intelegi ce este iubirea?

Cu totii am trait-o si o retraim..pana la final..

Si totusi am simtit noi ca putem oferi totul fara a astepta nimic in schimb?

Avem puterea asta superba de a oferi totul si totusi sa  ne simtim cei mai bogati oameni de pe pamant?

Pana la raspunsuri, va las in compania unei melodie..divine!

watch?v=3d5IULy8FGo

25 de gânduri despre “Gand pripeag

  1. ce destept a fost confucius asta… mare adevar a grait… cinste lui…
    las libear intreaga lume… prea putina imi apartine… dar… putinul asta imi este deajuns…

    1. inca o dovada ca lumea e asa cum e de mii de ani, si ca de fapt vremurile nu fac decat sa se repete sub o forma sau alta…un citat ce mi place foarte mult si care dovedeste ca psihologia nu exista doar ceva ani..

      „Când vezi un om bun, gândeşte-te să-l întreci: când vezi un om rău, cercetează-ţi inima.”…

  2. La un moment dat m-am ghidat si eu dupa acest „sfat:”, dar mi-am dat seama ca nu se aplica in toate cazurile.
    Depinde de persoana si de caracterul sau mai ales, pentru ca sunt unii care nu renunta, chiar daca vad ca totul s-a sfarsit.

    1. e foaarte important sa stii sa lupti pentru ceea ce -ti doresti in viata, dar la fel de important (ceea ce-ti ofera acel echilibru) este sa stii si sa renunti..si eu personal am invatat asa: ca atunci cand ceva nu merge…si nu merge..apoi lasa-l asa..uneori e nevoie de timp, de intelegere…nu stiu asa cred eu ..uneori e mai bine sa lasam lucrurile asa si sa nu le fortam..

  3. Treaba cu adevarul absolut sau universal era cu„ directie”??:)))))…ca tocmai ce-l demitizasem! Conform experientei lui Confucius poate ca este adevarat. conform experientelor noastre, dupa cum deja s-a vazut, au aparut variabilele: prea tarziu, orgolii, sentimentul de (ne)apartenenta candva sau nicicand, existenta continuitatii lui vine, pleaca, vine, pleaca, apoi daca se intoarce poate nu mai esti tu aceeasi careia ii apartinuse candva si cel mai probabil, nici el nu mai este acelasi…si uite cate si mai cate variabile:)))
    …nu vrei sa stii cate intrebari s-au nascut la mine acum din vorbele lui Confucius!

    1. foarete..foarte adevarat Andreotti. adevarul dintr un mom poate sa nu-ti mai apartina in alt moment! m -ai stimulat si pe mine cu Confucius asta.dupa ce mi termin cartile il iau pe el la rand!:)
      si nu, nu draga mea nu era cu directie. ai si tu un articol nou despre? verific si vin cu pareri..:) :*

      1. nu, nu am un articol nou…cel cu pildele si cu adevarul absolut..cam asta spuneam eu pe-acolo: ca nu cred foarte tare in „adevarurile” unora si in aplicabilitatea lor asupra altora:) la prima vedere, luate mot a mot, par asa de seducatoare si de adevarate….cand te pui insa sa despici firul in patru, aplicat tie, ce sa vezi?…apar variabilele despre care vorbeam mai devreme!:)))
        …te mai apuci de Confucius?:)))..sper ca da!

        1. vreau..vreau..!!inca n am terminat cartea ta, cu emotiile distructive.dar o termin in curand.mai inca 4 in studiu :))
          aa, da.cu pildele. ai dreptate.intr-adevar adev altora cu sig poate sa nu fie adevarul tau..in ceea ce ma priveste insa sunt unele citate, care ma inspira si observand ca si altii au mai trecut prin asta, parca ti da asa curaj (un sut in fund pe romaneste) sa continui..sa mergi mai departe, caci pana in final nu i dracu’ asa negru.
          singurul adevar absolut pe care l pot observa este iubire. e motorul vietii noastre. acum intrebarea este ii punem benzina de calitate sau o cumpar la bidon de la cine stie ce..furnizor?!? 🙂

          1. evident ca dracu nu-i asa de negru!!!…mai are si pete de culoare pe ici pe colo:)…sunt intr-adevar citate frumoase si stimulatoare, care te indeamna sa ridici capul si sa mergi mai departe. Unele sunt de-a dreptul uimitoare si cu un efect imediat. Recunosc si asta. Doar ca ce ma „impusca ” pe mine in aripa nu trebuie sa i se aplice altuia.E o chestie destul de subiectiva.
            eh, la treaba cu iubirea nu stiu ce sa-ti spun…cei ce au parte de iubire impartasita, frumoasa, lunga, fara momente grele de suferinta probabil ca vor subscrie, ca si mine. daca ii intrebam pe cei ce sufera ingrozitor din aceasta pricina, sau pe cei incercati chiar de mai multe ori de iubiri neimpartasite, probabil ca nu vor mai fi de acord cu noi.
            eu zic sa fim ca englezul…suntem prea „saraci” ca sa permitem o benzina ieftina la bidon. O vrem pe cea scumpa si „aditivată”:)))

            1. inteleg Andreotti, inteleg..:)
              „cei ce au parte de iubire impartasita”… prob pentru ca nu mi s-a intamplat nu prea pot sa inteleg…
              de obicei exista foare putine sansae ca natura sa creeze o legatura intre doi indivizi incompatibili..cand nu e impartasita, banuiesc ca e un sentiment al naibii de dureros..
              dar asa visez la o lume din aia..”ïdeala” in care de mic copil sa fii invatat sau macar ajutat, ghidat spre intelegerea naturii umane si a iubirii asa cum o vad sau cum mi-o imaginez eu..hai ca filozofez de acum.vorbesc prea mult..
              in ceea ce priveste benzina „aditivata”…aoleu..chiar asa , oare aditivi?…:))

    1. hei..chiar ma intrebam unde esti..
      este ..o constanta…o variabila ..un om care are nevoie de tine si tu de el? probabil ca ceea ce fiecare a avut de invatat de la celalalt, nu s-a implinit inca…de aceea asa, cum zicea Gia este foarte important sa terminam ceea ce incepem inainte de a intra in alta..experienta asemanatoare…:)

  4. uite..eu incerc sa ma abtin sa nu comentez citatul insa imi spun parerea despre a oferi fara sa astepti ceva in schimb.daca oferi unui om de care esti sigur ca iti va da altceva in schimb e normal sa astepti inapoi nu?si sa-i oferi lui pentru ca sti ca vei primi si tu…daca oferi unuia de care nu esti sigur ca vei primi inapoi cred ca o vei face cu inima deschisa,vei oferi cu placere si fara sa astepti catusi de putin de la el.daca oferi celor ce sunt satui e normal sa iti arunce cate o faramitura inapoi dar daca oferi unui flamand e normal sa te bucuri enorm si nu te vei astepta sa primesti inapoi iar binele va fi facut cu bine.

    1. pai de ce sa te abtii Vali? asta e scopul blogului meu si a multor altora. discutiile .prin discutii invatam unii de la altii.
      inteleg ce spui si este firesc sa crezi asa..dar tot se reduce la asteptari ceea ce tu si spus. cand oferi unui flamand (la figurat) stii ca nu vrei sa ai asteptari, dar cand oferi unui „satuL” apar asteptarile in mod involuntar. ceea ce putem noi sa facem e sa constientizam aceste „nevoi” si sa incercam a le intelege. mai mult decat atat sa intelegem ca asteptarile mai devreme sau mai tarziu vor duce la dezamagiri. un prieten oricat de bun ti ar fi intr o zi tot te va dezamagi, dar daca tu ii esti bun prieten, vei intelege natura umana si vei trece peste.iar intr o zi acelasi prieten te va intelege la randul lui. si daca nu o va face el, o va face altcineva ..un alt prieten cu siguranta. cand vom reusi sa intelegem aceste aspecte cu adevarat…atunci si doar atunci vom gasi calea spre pacea din sufletele noastre..iti doresc mult succes in a-ti gasi calea si pacea!

      1. calea si pacea este adevarat,inca le caut :)…si vorbesti despre prieteni…eu nu prea cred in prieteni poate ca aici iarasi trebuie sa caut definitia cuvantului prieten,a cuvantului prieten de azi pentru ca a cam degenerat de la definitia originala…sper sa o gasesc si pe asta si sa aflu ca am prieteni.pentru inceput prietenii pentru mine inseamna oamenii cu care poti lucra in anumite domenii si cu care poti comunica putin da putin mai deschis atata tot si nimic mai mult.o seara placuta iti doresc!

        1. pai esti tanar dragul meu.ai timp pana la final sa le gasesti!:)..
          obisnuim sa spune „alta data era altfel” de unde stim ca alta data era altfel..crezi ca la vremea lui bunicul sau strabunicul tau nu s-au confruntat cu asa zisi prieteni?..e mult de spus si aici..dar o sa fac un articol separat! o seara frumoasa Vali!

      1. Bine ai revenit, draga Olga! in primul rand ma bucur ca esti bine.
        Dar viata este atat de imprevizibila incat cine s-ar hazarda sa spuna vreodata „niciodata”. Poate doar cel care nu cunoaste aceasta imprevizibilitate…

Lasă un răspuns

