Nu vreau sa raman singur!

Suntem fiinte sociabile! Ne plac oamenii! Ne plac grupurile si obiceiurile comune.

Petrecem oare in sir cu prietenii, cu rudele. Vorbim minute in sir la telefon. Ne preucupam de vietile altora, ne grabim sa oferim sfaturi poate nesolicitate, apoi seara ajungem in fata TV-ului unde stam asemeni unor hipnotizati. Nu toti, sunt o parte si totusi sunt o parte considerabila.

Si vine un moment sau mai multe cand incepem sa ne punem intrebari existentiale:dar eu cine sunt? scopul meu care e? de ce sunt nefericit?

Si incepem sa fim bulversati de intrebari asemanatoare, negasindu-ne fericirea..

O cauza a nefericirii este petrecerea  a asa putin timp in compania ta!

Ti-e frica de tine! Ti-am mai zis asta! Ti-e teama sa te privesti direct in oglinda. E mai usor sa-i privesti pe ceilalti. Daca vezi ceva ce nu-ti place e mult mai simplu de acceptat. Oare?! (citeste despre ogllindire aici).

Ce este nefericirea? As zice ca poate fi si( ne)cunoasterea de sine!

Daca iti oferi asa putin timp tie, cum ai putea sa fii fericit? Daca nu stii ce te poate face in mod real fericit, cum poti macar incerca sa fii fericit?

Personal, imi ofer spatiu si timp. Sunt unii din jurul meu care nu inteleg aceasta nevoie a mea, de a-mi petrece o parte din timp doar cu mine. Sunt sociabila si iubesc oamenii! Sunt fantastici! Dar si eu sunt fantastica si-mi place sa petrec timp cu mine, sa ma cunosc si sa absorb cat mai multe informatii despre mine, despre exterior..despre orice! Probabil e un fel de naufragiu pentru mine. Sunt doar eu si valurile! Atunci , in singuratatea mea  sunt completa. Pentru ca nu am nevoie de nimeni care sa ma faca fericita! (referindu-ma exact la acele momente)

Tu te iubesti pe tine? Cum te simti atunci cand esti singur cu tine o zi, sau patru? Ti-e teama? Te plictisesti? Jean-Paul Sartre  spunea „Daca esti singur atunci cand esti numai cu tine , inseamna ca esti intr-o proasta companie.” Ce zici ? esti tu o companie proasta?

Tacerea pe care o auzi..ti-e teama de ea? Asa cum zicea Osho, Ego-ul este intotdeauna este raportat la altcineva. La cineva. Ego-ul in sine nu exista. In relatia cu sinele tau. Atunci Ego-ul dispare. Nu-i asa ca ti -e teama cand simti ca el dispare? Nu -i asa ca ti-e teama sa lasi masca falsei indentitati deoparte si sa privesti in interiorul tau? Sa te vezi asa cum esti..gol si pur?

Singuratatea nu este nici buna si nici rea! Dar cu siguranta este o nevoie ce-ar trebui satisfacuta macar din cand in cand! Pur si simplu, cred ca acest sentiment de singuratate  apare atunci cand iti este teama sa privesti in interiorul tau, cand iti este teama sa faci cunostinta cu propriul echilibru!

Imi place foarte mult acest citat din Osho:

„Aceasta nu înseamnã cã un om care este centrat în singuratate nu îşi poate face prieteni; în realitate, numai o asemenea fiinţã poate avea prieteni, deoarece pentru el prietenia nu mai reprezintã o nevoie, ci o împãrtãşire; fiinţa umanã are atât de mult, încât poate împãrţi cu alţii.”

Asa ca data viitoare acorda-ti mai mult timp tie insuti, si ai sa observi schimbarea. Te vei simti bine in compania altora dar si doar in a ta!

14 gânduri despre „Nu vreau sa raman singur!

  1. Mi-a plăcut mult citatul din Osho.
    Cred că mai ales spre bătrâneţe omul se teme cel mai mult de singurătate. Poate şi pentru că se gândeşte mai tare la …moarte.
    Căci altfel, de multe ori ne dorim şi clipele de linişte ale singurătăţii. Să fim doar cu noi înşine…

  2. Daca imi permiti as spune o gluma pe post de comentariu: O discutie intre sotie si sot, pe tema singuraratii si a despartirii: sa stii, draga, ca daca unul din noi o sa moara, eu o sa ma mut la tara!!))) Fiecare am vrea sa nu fim singuri, dar am prefera sa fim singuri decat morti!!!))

  3. Da, si eu incerc sa imi ocup putinul timp liber cu diverse lucruri. de fapt nu am incotro, ca trebuiesc si alea facute… 🙂 introspectia exista totusi, mai mult cand scriu, atunci ma analizez pe mine insumi… si imi place sa scriu… deci imi place autoanaliza asta… si culmea e ca de cate ori o fac aflu altceva despre mine… 🙂 iar de momente de singuratate cu siguranta am nevoie ca de aer… scuze de raspunsul cam alandala

  4. Interesant subiect. Trebuie să fie ciudat să nu poţi rămâne singur cu tine. De obicei ar trebui să-ţi fi cel mai bun prieten, cel care te cunoaşte, te acceptă şi te apreciază aşa cum eşti. Totuşi, ai dreptate, de multe ori oamenii aleg să fie în compania altora, chiar a unora pe care nu-i stimează prea mult, doar pentru a nu fi singuri. Dar mai este şi o altă abordare. Poţi să fii singur şi în compania multora când citeşti o carte, spre exemplu. Puţini oameni meditează şi se contopesc cu universul când sunt singuri. Cei mai mulţi aleg să facă ceva în timpul când sunt singuri. Unii fac curat, alţii gătesc, alţii se uită la filme, alţii citesc. Este firesc să împarţi timpul cu alţii, dar nu este firesc să nu poţi fi singur cu tine. Cineva zicea că se plictisesc doar oamenii fără imaginaţie. Eu cred că este aşa. Te ai pe tine şi ai o mulţime de lucuri de făcut, cum ai putea să te plictiseşti vreodată?

  5. „Stai cu mine căci vreau să fiu singur” zicea cineva 🙂 … eu zic că majoritatea se plictisesc când sunt singuri, fiindcă sunt într-adevăr într-o companie proastă 🙂 … cei care ajung să fie singuri sunt precum cei care afirmă că stau nemișcați când de fapt se mișcă odată cu pământul (a cărui viteză de orbitare în jurul soarelui ajunge și la 32km/s), adică e tot un fel de-a spune… singurătatea de care vorbea Osho este singurătatea Sufletului, o singurătate metaforică. E nasol cu limbajul ăsta, nu-i așa? Nu se poate înțelege omul cu persoana 🙂 … mai mereu e cu subînțelesuri, parabole, metafore și alte alea… mereu e vorba de optica cu care abordezi toate astea 😉

    1. ..da Florin , ai dreptate. a fi singur cu tine insuti o per mai lunga de timp (spre exemplu pentru a medita la cine esti tu si ceea ce ai de transmis pe aceasta..planeta) cere ceva curaj,..
      de obicei oamenii fac mai rar un pas in directie pentru ca si ocupa timpul cu tot felul de prostioare, inventand motive. cand vrei..se poate..;)

Lasă un răspuns

