Cum imi ating obiectivele in viata?

Asa cum zicea si Eminescu in celebra lui Glossa  „toate sunt vechi si noua toate”, traiectoria vietii unui om urmeaza niste linii.  Astfel, de-a lungul anilor s-au realizat studii si s-a ajuns la concluzia ca pentru a-si atinge obiectivele pe parcursul vietii, fiecare persoana trebuie sa dea „dovada”de cateva trasaturi de personalitate.

„Masura” acestor trasaturi sunt esentiale in atingerea scopurilor.

Teorie si iar teorie..veti spune. Poate. Dar cu ajutorul acesteia, ne putem schimba fundamental prezentul. Nu vorbesc de viitor, caci obiectivul meu azi, este sa traim prezentul. Ca o paranteza, ti-am mai povestit ce fel viata mea s-a schimbat datorita teoriei si vointei aici iar cuvintele sunt singura modalitate prin care pot ajunge la tine :).

TRASATURI DE PERSONALITATE CE NE SUSTIN IN PROCESUL ATINGERE OBIECTIVE IN VIATA:

  • increderea in sine – sentimentul valorii, stima de sine . Toate acestea se contureaza inca din copilarie, iar la maturitate adultul actioneaza conform.
  • simtul datoriei fata de propria persoana, fata de familie dar si fata de societate.  Si acesta se invata tot in familie.( Spre exemplu vor fi parinti care vor oferi copilului jucaria pe care el nu a avut-o cand era mic, hainele ce i-au lipsit, facultatea ce nu si-a permis-o si asa mai departe. Insa acest simt al datoriei alterat va  distorsiona grav realitatea copilului ce este in responsabilitatea adultui.)
  • comunicarea eficienta – (comunicarea de pe o pozitie superioara cu trufie, va fi un esec total atat pentru transmisator cat si pentru receptor. Receptorul va fi in defensiva, orice mijloc de comunicare eficienta fiind spart.) Ce este comunicarea eficienta? Este cea care da nastere unui rezultat satisfactor ambelor tabere (OK-OK).
  • emotiile si sentimentele autentice –sentimentele ne vor spune intotdeauna daca ne-am facut datoria corect sau ne-am asumat false datorii. Am actionat conform propriilor valori sau impuse de altii? Roger Ebertspunea “Intelectul tău poate deveni confuz, dar emoţiile tale nu te vor minţi niciodată.” Intelept nu?
                  Cele patru elemente de mai sus alcatuiesc un sistem solid, un sistem preluat de la parinti si bine structurat. Ele sunt prezente in vietile oamenilor impliniti. Masura in care acestea lipsesc sau sunt prezente in personalitatile adultilor , decide calitatea vietilor acestora.
Atunci cand balanta inclina inspre un sentiment al valorii de sine scazut, un simt al datoriei alterat si exagerat, o comunicare proasta fara rezultate pozitive si sentimente pline de reprosuri ascunse sub masca de dragul societatii si nu numai, se paote ajunge foarte usor la depresii si alte nenorociri.
Numai ca pastilele de la psihiatrie nu stabilizeaza si nu responsabilizeaza, doar adoarm creierul.
In concluzie, cautati si analizati.Ce lipseste si unde lipseste? Cum pot gasi o solutie? Si daca am gasit-o cum o pot pastra? Fiind adulti nu mai putem fi conditionati de parinti si suntem pe deplin responsabili pentru ceea ce suntem!
Pana data viitoare fericire, dragii mei!
12 gânduri despre “Cum imi ating obiectivele in viata?

  1. Pingback: De ce ar trebui sa te eliberezi de sintagma “esti norocos” |

  2. Pingback: Punct ochit, punct lovit! |

  3. imi place la nebunie dansul ala in ploaiea din coltul dreapta sus al paginii tale…
    ar trebui sa-mi un ca tel… sa experimentez asta… chiar merita…

    1. si mie Ovi…de aceea il si pastrez aici de atatea zile..chiar imi ziceam ca poate unii cititori sunt satui de el..insa eu nu..imi place sa i privesc.probabil ma identific cu ei…caci intr-adevar trb sa fie minunat!
      se simte ca e o ploaie calda si placuta, imbatati fiind de dragoste..:)

  4. Punctul doi il vad unul din cele mai importante , dar din pacate in contextul actual in care vedem ca prea putin altii se preocupa de indatoririle lor, tindem si noi sa lasam stacheta jos in ceea ce priveste atingerea obiectivelor, prin indeplinirea datoriei. Si cred ca gresim!

    1. da Marius, este important. toate sunt!
      cat despre indatorie..hm..aici sunt multe de spus si fiecare interpreteaza prin propria fereastra. tot ce putem face este sa privim in noi insine, sa ne analizam valorile si sa observam ce este important pentru noi..asa cum spuneam mai sus “Intelectul tău poate deveni confuz, dar emoţiile tale nu te vor minţi niciodată.”..ele sunt cel ami bun ghid.doar ca trb sa fii atent la acest ghid. atata tot..daca il ignori constant ajungi sa nu te mai recunosti si la final de existenta sa te intrebi…”si pana la urma ..care a fost rostul meu?'” ……….

Lasă un răspuns

