Sunt egoist, deci ma urasc!

Acest articol a fost scris pentru blogul lui Drd. Emil Calinescu si acum il expun si la mine acasa.

Eu  , egoistul ma interesez doar de mine insumi, eu vreau totul pentru mine,  nu ma intereseaza lumea exterioara decat sub aspectul obtinerii de beneficii de la aceasta, eu nu am nicio placere in a da, decat in a lua. Eu ii judec pe toti in functie de modul in care acestia se raporteaza la mine. Eu nu iubesc pe nimeni decat pe MINE!

Hmm? Oare? Chiar asa? Se iubeste egoistul pe sine? Nu este oare incapabil fundamental sa iubeasca?

Sunt  egoismul si iubirea de sine notiuni similare? As spune totusi ca sunt chiar opuse.

Sub aspect psihologic, egoistul nu se iubeste pe sine in mod exagerat cum ar vrea sa sugereze DEX-ul (”a fi egoist = Atitudine exagerată preocupare pentru interesele personale și de nesocotire a intereselor altora.”), ci se uraste pe sine. De fapt el este incapabil sa iubeasca.

Aceasta lipsa de interes reflectata catre lumea exterioara, nu este decat o lipsa de simpatie si grija pentru sine insusi. Ii arata de fapt toate frustrarile si goliciunea interioara!

Ati vazut vreun egoist fericit? Poate ca da, la suprafata ar parea fericit, insa la o analiza mai profunda egoistul este un vesnic nefericit preocupat sa smulga vietii satisfactiile pe care de altfel singur se impiedica sa le aiba. Sau este un egoist un om apreciat, iubit? Lumea noastra exterioara este de fapt o mare oglinda iar reflectia ei suntem noi, atitudinea si comportamentul nostru. Deci daca ma comport urat cu tine, oare cum sunt eu in interiorul meu? Frumos?…Ma indoiesc! J

CONTINUAREA LA EMIL PE BLOG.

5 comments

Lasă un răspuns

