Sunt politicos, du-te naibii !!

Și pentru ca simt nevoia să dau tonul conform articolului precedent ,  voi începe eu cu un cuvânt ales de mine. Azi vom vorbi despre POLITEȚE.

Imi amintesc cu duioșie, că  politețe era un cuvânt despre care mama imi vorbea deseori, în copilărie.

În timp ce creșteam nu înțelegeam de ce politețea  era o trăsătură de caracter ce o întâlneam din ce in ce mai rar în jurul meu.

În societatea si cultura secolului in care trăiesc (căci alta nu cunosc, decât din istorie și aici poate fi interpretabil) politețea devine într-adevăr un fel de utopie. Se folosește în cazuri  unde teoria o cere, și de foarte multe ori este utilizată asemeni unui mecanism total neautentic.

Personal, am învațat ca politețea   este un semn  de apreciere față de persoana cu care interacționezi. Dacă o folosești sau nu in mod sincer, cu siguranța celalalt va simți asta. Dar mai ales tu în interiorul tău. Pentru mine nu există suferință mai mare decât să acționez altfel decât simt și îmi doresc. Și sunt convinsă că pentru mulți dintre voi. De aceea si numele blogului meu este legat de cuvantul autenticitate🙂. 

Un simplu mulțumesc pentru bărbatul ce iți deschide ușa, deși este un străin, chiar și un zambet oferit in semn de apreciere, îți înseninează ziua ție, dar si celui ce le-a primit.

Nimic pe lumea asta nu ne face mai fericiți, decât relațiile pline de armonie cu cei din jurul nostru, fie ei din familie sau din afara ei. Politețea de fapt arată celui cu care interactionezi că-l apreciezi, că-i recunoști valoarea și ce poate aduce emoții mai pozitive decât să-i spui celuilalt printr-un simplu ”multumesc” :  Sunt politicos căci te apreciez, ești valoros pentru mine!

Ca să nu mai zic ca politețea față de ceilalți reprezintă politețea față de tine însuți.

Și oare poate ființa umană spera să-și realize potențialul (minim sau maxim?!) fără un respect de sine sănătos?

10 comments

  1. Eu sunt o persoană foarte politicoasă, și-o zic fără să mă laud. Ăsta e adevărul. Dau „bună ziua!”, sunt amabilă cu bătrânii, dacă cineva mă împinge pe stradă nu sunt nesimțită și încep să strig după acea persoană. Respect omul pentru că vreau să fiu respectată. Atâta timp cât ești om cu mine, sunt om cu tine. Când nu mai ești om cu mine, te las în prostia ta, îmi iau jucăriile și plec. Dacă m-aș coborî la mintea tuturor aș da de petrol, aș deveni bogată și m-aș muta în Rusia și aș deveni un Putin cu păr ondulat și lung :)))

    • Oooo!! De-abia azi, vad si raspund mesajului tau!
      Se pare ca a devenit si mai valoros odata cu trecerea timpului.
      Da Cristina, politetea este esentiala pentru evolutia speciei umane.
      In ceea ce ma priveste, cred foarte mult in efectul de bumerang.

  2. eu am patitt-o. de felul meu, sunt o persoana politicoasa si cu bun-simt (educatia de-acasa). totusi, tocmai din aceasta cauza, am fost luata de…proasta. am suferit, apoi mi-am dat seama ca e inutil. am ramas aceeasi persoana dar cred ca anumite persoane nu merita atentie si respect.

    • ai dreptate Roberts, dar intotdeauna ce oferi aia primesti. asa ca persoanele de genul, cu siguranta vor primi ce vor oferi. Politetea folosita cu intelepciune iti va aduce doar beneficii.si eu am incercat treaba cu schimbarea, dar n a functionat.depinde cum esti construit!🙂

    • da Nexia..asa cum spuneam si mai sus….depinde cum esti construit..caci in zadar vorbesc eu aici, daca de acasa , de la cei 7 ani de acasa nu esti „inzestrat” cu asta…dar pentru noi ceilalti care cunoastem importanta unei astfel de trasaturi de personalitate este suficient sa ne mai reamintim din cand in cand..daca este in tine, cu sig se activeaza de cate ori este nevoie..:)

Lasă un răspuns

