Cum identifici un mincinos

Scurt pe doi, limbajul corporal sau limbajul chipului este foarte important in identificarea mincinosului.

Trebuie doar sa fii atent mai mult la felul in care transmite un mesaj si mai putin la ceea ce comunica.

Experienta m-a invatat ca trebuie sa iei in considerare atat chipul cat si corpul atunci cand vrei sa te convingi de anumite aspecte in legatura cu persoana din fata ta.

Exemplu: un el sio ea stau la o masa, intr-un bar. El se uita in ochii ei si-i spune cat de minunati sunt si cum se mai pierde in ei. Jumatatea superioara a corpului este orientat spre ea. Dar Jumatatea inferioara, respectiv picioarele sunt orientate cumva spre iesirea din local. 

Sau iti suspectezi partenera de infidelitate? Afla din raspunsurile ei asta. Minciuna nu da detalii. Intodeauna o ia pe drumul scurt, dar adevarul   da detalii, gen: „äm fost cu fetele , am mancat pizza..care avea o branza pe deasupra ce nu mi-a placut, si Iuliana a fost de aceeasi parere. Doar prajitura a fost ceva mai buna, duulceeee si o ciocolata neagra! Trebuia sa-ti fi adus si tie!!!…” si povestea continua….Sau se folosesc mai multe negatii, se ridica putin vocea.

Poti intreba in mod firesc cum faci diferenta intre adevar si minciuna? Caci tot iti povestesc, cum psihologia zice ca predispozitia spre indoiala are de-a face cu propria persoana si nicidecum cu cea din fata ta. Ei bine aici intervin cunostintele tale, informatiile si experientele. Combinate cu intuitia ta, cu ceea ce simti vizavi de acea persoana, dar si marind perioada de interactiune cu ea, in definitiv cred ca vei obtine un raspuns satisfactor, chiar daca nu sigur 100%, asa cum spunea si Geanina.

Astfel cel mai bun indicator in ceea ce priveste sinceritatea partenerului tau de discutie, ramane in definitiv intuitia ta.  Natura te- a inzestrat cu un instrument de autoaparare superior astfel ca foloseste-te de el. Nu-l ignora.

Daca doriti sa stiti mai multe despre gesturile ce tradeaza minciuna, studiati CARTEA GESTURILOR  de Peter Collett.

12 comments

  1. Bunica mea mă sfătuia, când eram micuţ, să nu mint, căci minciuna…”pute rău”. Iar eu mă tot întrebam cum vine asta, dar m-am convins că avea dreptate. Iar în cazul unora, chiar simt „duhoarea minciunii”, aşa de gogonate sunt!
    Tot în copilărie, mă gândeam că e păcat că nu e adevărată faza „pinochistă” cu crescutul nasului mincinoşilor. Era grozav de bine să fi fost adevărat! Îţi dai seama ce de nasuri cu crăci am fi văzut în…Parlament?:D
    Numai bine!

    • hm..mai Alex..ce sa zic..daca e sa ma gandesc la Parlament..e posibil intr-adevar sa nu mai loc de musca…
      daca e sa ne gandim la lumea toata…si chiar si micile minciuni „nevinovate” ..pentru a face bine sau a scapa cu basma curata dintr-o situatie..atunci ..ei bine..am fi avut cu totii niste nasuri…de toata frumusetea:)))

  2. nici nu ma intereseaza sa identific un mincinos…
    iar o mincinoasa… daca ma minte frumos este iertata inca dinainte de a o face…
    :P)
    am fost pe drumul lung sau pe cel scurt???

  3. Am frunzărit şi eu cartea, pentru că am prelucrat-o, în plus am văzut şi serialul Lie to me :)) Mai trebuie să fii atent şi la privire dacă atunci când povesteşte se uită la dreapta când spune adevărul şi în stânga sus când minte .. sau aşa ceva. Cred că tu ştii mai bine. Bun articol.

    • AI DREPTATE.SUNT FOARTE MULTI INDICATORI IN CEEA CE PRIVESTE MINCINOSUL!:P
      dAR LA FEL DE ADEVARAT ESTE SI CA TREBUIE SA IEI PERSOANA IN ANSAMBLU CA SA POTI ANALIZA CORECT.CARTEA E DEOSEBIT DE POTRIVITA ATAT PENTRU A IDENTIFICA MINCIUNA CAT SI PENTRU A NE CONTROLA NOI INSINE. IAR SCHIMBAREA PANA LA URMA VA VENI DIN EXTERIOR CATRE INTERIOR…CRED CA AI INTELES CE VREAU SA SPUN!🙂 MULT SUCCES SI MULTUMESC!

    • da, da. asa e. sunt actori mai buni, mai putini buni. dar aici intervenim noi..stii analizandu-ma , imi dau seama ca uneori asa cum spune si Peter C. (in carte) pur si simplu dorim sa ignoram semnele tocmai pentru ca e prea frumos sentimentul ce-l traim…chiar daca e nerealist. Privesc in urma, si realizez ca atunci cand am fost mintita este pentru ca eu am permis si nu am vrut sa vad realitatea. Dar semne erau destule. De aceea pentru o experienta a vietii superioare, personal consider ca trebuie sa invatam sa ne controlam Ego-ul ce este caracteristic corpului fizic in care salasluim..o perioada..adica sa controlam hormonii, emotiile si starile noastre. Nu intr-atat incat sa nu le mai traim, dar sa le traim in acel fel in care suferinta sa fie din ce in ce mai putina..te pup si o zi..deosebita!🙂

Lasă un răspuns

