Cuvintele de azi – emotii distructive

Geanina, autoarea blogului  Cronicile unui psihoterapeut mi-a sugerat nu unul, ci doua cuvinte emotii distructive.

Emotii distructiveCe alaturare de cuvinte puternica. Atatea crime din „dragoste”, Holocaustul, 11 septembrie. torturarea psihica si fizica sunt doar cateva dintre consecintele simtirii acestor emotii distructive.

Desi fiinta umana este una evoluata, se pare ca insasi evolutia face un compromis si permite emotiilor distructive sa existe in continuare din cauza instinctului de supravietuire.

Emotii distructive pot fi urmatoarele: tristete, frica, suparare, furie, ura, agresiune, nerabdare,  violenta, ingrijorare, disconfort, egoism, neajutorare,tensiune, confuzie, invidie, rusine, neincredere. 

Pe termen lung toate acestea duc la imbolnavirea organismului uman, atat fizic cat si psihic.  De fapt studiul mi-a confirmat faptul ca mai  toate bolile noastre sunt cauzate de suferintele psihice. De trairea intensa si acuta a acestor emotii negative (daca voi mai gasiti altele puteti sa adaugati si le discutam).

Dar tot studiul, experientele personale si analiza mi-au demonstrat ca aceste  emotii negative exista in noi. Nu le putem face sa dispara atata vreme cat avem un corp fizic si prin el un EGO. Dar putem tinde spre cat mai mult cunoastere, intelegere. Caci emotiile distructive de aici vin: din necunoastere, din frica!

Daca iau suferinta  ca exemplu, care este cauza acesteia? Eu cred ca de fapt lipsa cunoasterii. 

Nu stim la ce sa ne asteptam. Cand ma paraseste iubitul sufar, caci nu cunosc  cum as putea face fata vietii fara el. Mi-e teama sa indraznesc de una singura! In concluzie, ar parea ca suferinta mea nu are legatura cu ceea ce mi se intampla dar are legatura cu felul in care interpretez eu realitatea, cum reactionez eu la ceea ce se intampla🙂.

In lipsa cunoasterii, apare imediat frica. Frica cea mai distructiva dintre emotii ce efectiv paralizeaza fiinta umana, blocheaza accesul la cunoastere si mai ales ATRAGE EXACT OBIECTUL DE CARE NE ESTE FRICA printr-o vibratie specifica fizicii cuantice. Desi ar putea fi considerata si un instinct de supravietuire, frica duce de cele mai multe ori la paralizarea fortei si agitatie interioara.

CUM CONTROLAM EMOTIILE NEGATIVE

Psihologia ne invata ca nu trebuie sa reprimam toate aceste emotii negative, ci dimpotriva sa la acceptam, sa le observam traiectoria , sa respiram adanc si sa la acordam timp ca de la sine sa dispara. In tot acest timp trebuie sa ne imaginam cum situatia respectiva ar fi rezolvata in mod pozitiv. Si cum suntem fiinte superioare, sa facem mai mult decat simpla simtire a acestor emotii, sa le controlam.

Controlul emotiei negative vine din cunoastere:

  1. Sa fim constienti ca nu suntem suficienti de puternici pentru a ne echilibra inca.
  2. Sa acceptam emotia.
  3. Sa o simtim.
  4. Sa o constientizam.
  5. Emotia negativa se afla in mine, deci controland-o pe ea, schimband-o imi voi schimba si reactia.

Prin exercitiu, in viitor vei putea sa-ti controlezi starea de spirit controlandu-ti emotiile. Eu nu-ti vorbesc aici din carti. Am citit desprea asta, e adevarat, dar apoi am aplicat. Si am exersat. Si am perseverat. Si prin vointa si displina am reusit. Nu -ti inchipui ca reusesc mereu sunt inca …om…:)

STIATI CA atunci cand iti este frica si iei o decizie, nu este o decizie deloc buna? Poate sa o faca intamplarea buna, dar acea decizie de putine ori aduce beneficii.

Cu totii ne dorim sa ajungem la acea stare de fericire, si sa ne  eliberam de suferinta. In acelasi timp se spune ca putem oferi celorlati, doar ce avem a ne oferi noua. Astfel ca ce mod mai eficient de a obtine fericirea poate fi decat dezvoltarea emotiilor pozitive si oferirea lor celor din jurul nostru!?

Pentru unii dintre voi, ce ati avut rabdare sa cititi pana la capat, pot parea cuvinte insiruite in mod virtual si atat. Insa eu va vorbesc din suflet, din adancul sufletului meu.

Cunoasterea mi-a oferit fericirea. Dezvaluirea misterului nu mi-a facut viata mai putin frumoasa! Dimpotriva!

Cunoasterea mi-a oferit viata mea inapoi. Mi-a oferit sansa de a-mi rascumpara viata. Nu fara efort, perseverenta si multa disciplina!

N-am ajuns la capat, insa nu regret alegerea facuta. Daca mi s-ar da posibilitatea as face exact aceeasi alegere. Aceea de a lua cartea in mana, spre autocunoasterea mea.

Astfel, in final iti fac o sugestie: nu minimaliza importanta cunoasterii de sine, caci va veni un moment cand ceea ce ai trait in corpul tau fizic va fi deosebit de important pentru tine. Si e bine sa fii pregatit pentru …acel  moment!

Pana data viitoare, fericire dragii mei!

16 comments

  1. Imi place mult cum ai scris. Si da, asa e, emotiile distructive exista in fiecare. Despre cum le gestionam depinde viitorul si prezentul nostru. Nu e nicio nenorocire sa simti invidie dar este o nenorocire sa o negi. Nu are sens. Ea vine din mine, deci este a mea. Pot sa mi-o asum si sa accept sa traiesc cu ea in continuare pana cand va disparea. Societatea ne conditioneaza, intr-adevar sa ne reprimam aceste parti ale noastre, dar cum putem face asta fara a ne cioparti? Multumesc de articol, l-ai tratat frumos, cum ma si asteptam de fapt.🙂

  2. Foarte bun articolul si care cu siguranta te pune sa meditezi!
    Si eu sunt de parere ca practic suntem ceea ce gandim!
    Mai consider ca oamenii trebuie sa se cunoasca mai bine pe ei insisi, pentru a intelege in final cine sunt cu adevarat.

  3. Poate ca si eu mă situez pe linia cunoasterii când îmi asum rolul de avocat al diavolului problematizand rolul pozitiv al cunoasterii.
    1. Simpla cunoaștere nu presupune doar fericirea. Ea poate la fel de bine atrage durere si suferinta. Adevăr exprimat si prin metafora biblica a fructului oprit, de altfel.
    2. Cunoasterea fără intelepciune e searbada.
    3. Cunoasterea nu anulează nici prostia, nici rautatea iar când acestea se insotesc nici ca se poate rău mai mare.
    4. Nici când se insoteste cu inteligenta, cunoasterea nu poate garanta promovarea binelui. Ideologii nazisti ori comuniști n-au fost niște simpli prostovani.
    5. Cunoasterea fără acțiune e si ea searbada.

    Concluzia mea este ca facultatea cunoasterii este doar o valoare instrumentala ce poate fi pusă si in slujba binelui si in cea a răului. Ca si focul. Trebuie sa fim grijulii cu amandoua!
    3.

    iar atunci când e pusă in slujba

    Lucian Blaga, cel care aprecia valoarea misterului nu era nici el prea sedus de virtutile cunoasterii atunci când scria ca el nu striveste „corola de minuni a lumii”.

    • oo..foarte adevarat. Binenteles cunoasterea..provoaca initial durere…caci dispare misterul..si oamenii au predispozitie pentru tot ce inseamna fantastic, mistic. da, apare durerea cunoasterii (o pot asemana.cu fenomenul nasterii..)..cunoasterea…cumva paote merge mana in mana cu intelepciune..daca vrei sa cunosti..atunci ai mintea deschisa..sau o constiinta extinsa cum spun altii..clar ca si intelepciunea ar trb sa vina odata cu ea….daca nu anuleaza prostia, rautatea…atunci…e o cunoastere pur teoretica….si lipsita de valoare..(oricum eu aici ma refer la cunoasterea de sine) …hmm…da..aveti dreptate..dar ma refer la alt gen de cunoastere..nu simpla inteligenta….ca poate fi folosita asemeni focului.da..aveti dreptate….acum depinde de interpretare…
      mie, cunoasterea mi a adus si durere dar mi a adus si fericire, si fericirea..sau starea de multumire sufleteasca dobandita atunci e mai valoaroasa decat durerea resimtita initial..cumva fericirea da valoare suferintei…

    • zambesc acum..iti multumesc si eu pentru apreciere..
      ce Ego avem..asa are el niste butoane si asa raspunde accesarii lor..:)
      insa ce m-ar bucura si mai mult este sa fie aplicate aceste recomandari. adaptate fiecaruia..si sa vina macar unii dintre voi, inapoi pe pagina asta sau oricare alta si sa marturiseasca :”uite am facut asta sau asta. Alta data as fi facut altfel. DAr acum mi-am controlat emotiile si viata mea este cu mult mai buna!” astept cu nerabdare acea zi..

      • prin simpla apreciere a articolului o parte din noi am facut cate ceva de acolo fara sa stim ce facem sau fara sa ne dam seama , eu personal akum 2 zile am trecut prin cateva etape de acolo si nu pot sa zic decat ca sunt foarte adevarate si puse in pratica te ajuta pe tine ca si individ(a) sa treci peste unele momente peste care de cele multe ori zici ca nu ai forta necesara sa le depasesti sau nu stii cum sa le faci fata , ei bine dupa ce citesti articolul acesta vei stii si cunoscandu-te si putin pe tine vei reusi cu brio sa treci peste orice fel de obstacol care iti va iesi in cale .Inca o data MULTUMESC este un articol din punctul meu de vedere de nota 100 si mai mult

Lasă un răspuns

