Despre cititul unei carti de dezvoltare personala

Cu totii stim ca e la moda sa-ti fi trecut prin mana si/sau creier o carte de dezvoltare personala.

Pana aici, totul comercial.

Remarc totusi nemultumirea unora referitor la o carte sau alta. Imi povestesc: „nah ca am citit si cartea asta. interesante informatii. mi-a placut mult..dar cam atat. Sunt constient ca in mine este puterea..dar cum sa o gasesc?”. Si-atunci: „bun. ai citit cartea. insa de cate ori ai citit-o?” –„pai, odata…acum ceva timp…si am mai citit si altele. Dar m-am saturat de citit carti. vreau realitate.”

Si-atunci „cat de mult ti-a placut ? daca ai citit -o o singura data? cat de mult iti doresti succesul?”

Vezi tu ..remarc o tendinta. Desi nu generalizez, sunt unii dintre noi care vorbesc foarte mult despre succes. Pentru fiecare dintre noi succesul are o definitie diferita si usor asemanatoare. Unii dintre noi il au mai mult , altii mai putin.

Succesul profesional sau spiritual eu il definesc ca pe un drum ce-l avem de parcurs si nu ca pe o destinatie. Diferenta consta intre drumurile alese…spre MeCCa🙂.

Daca iti doresti asa mult succesul, cate carti de dezvoltare personala citesti, de cate ori le citesti? Cat de mult exersezi sa devii ceea ce vrei sa devii? De cate ori te gandesti la visul tau? Ce faci pentru a-ti atinge scopul? Mai exact, ce faci in fiecare zi pentru a fi mai aproape de visul tau?

Daca ti-au placut informatiile gasite intr-o carte, cum faci sa le retii si mai ales sa le aplici in viata de zi cu zi? E adevarat informatiile respective insa, nu te vor ajuta cu nimic daca nu le aplici sau macar sa incerci sa le aplici, cate putin in fiecare zi. Altfel va ramane doar o simpla carte, in biblioteca.

Amani de pe o zi pe alta? Stii …nu esti vesnic aici….va veni ziua, in care  iti vei termina de scris povestea. Nu vrei sa fie una de care tu insuti sa fii mandru, si mai ales cei ce-ti vor urma?

12 comments

  1. Corect! Reteta universala nu exista. Dar ca sa stiu asta a trebuit sa experimentez. Asta inseamna timp, inseamna varsta. Si ma gandesc ca toate le acumulam pentru urmatoarea treapta, cea dintre doua vieti – asta vine asa, ca un posibil raspuns la filmuletul tau de ieri.

    • da…varsta.asa este. eu sunt constienta ca nu o sa mi ajunga timpul..fizic..sa invat cate as mai avea de invatat….spre ex am urmarit un film, sau am citit o carte la un anumit mom al vietii mele, apoi dupa o perioada l -am revazut, sau am recitit cartea..vreau sa zic..ca noi sensuri, noi valente am desprins din ambele..e ciudat..dar foarte interesant. de aceea voi spune mereu ..ca realitatea noastra depinde foarte mult de fereastra prin care este privita..cat de curata sau murdara este ea…
      cat despre o treapta dintre cele doua vieti..
      sincer, la nivel romantic…si nostalgic mi-as dori sa exista o continuare. si se spune ca orice sfarsit de fapt e un nou inceput..atunci cand un copil iese din burtica mamei, e un sfarsit..dar si un inceput..as vrea sa cred ca tot sfarsitul e de fapt un inceput..dar asta e o credinta umana..o intelegere a lucrurilor din punct de vedere uman..poate ca inceputul si sfarsitul nici nu exista din punct de vedere universal…poate intr-o zi voi afla..

  2. dale carnegie cu „Arta (lui) de a reusi in viata” a marcat-o pe a mea. Tot in liceu m-am intalnit si eu cu ea. Desi cred acum ca aceasta care trebuia sa se numeasca „arta de a manipula in viata”, o consider valoroasa.
    Despre cartile de dezvoltare personala pot sa-ti spun multe dar ma abtin fiindca devine plictisitor. Sigur ca trebuie ca fiecare dintre noi sa ne acumulam informatiile rationale, necesare pentru a intelege cine suntem. Fiecare din noi este dator sa se autocunoasca , cat mai profund, in toate directiile si domeniile vietii si personalitatii proprii.
    Nu poti da sfaturi altuia asupra unei teme pana cand tu insuti nu ai castigat reduta respectiva. De aceea te intreb: cat de sigur esti ca ceea ce citesti e corect? Si daca nu e corect, de ce as mai reciti cartea?
    Concluzie: formuleaza-ti propria metoda de evolutie, pe baza a cat mai multor informatii. Experimenteaza, modifica!

    • sunt de acord cu concluzia ta. Binenteles ca fiind diferiti vom trai macar putin diferit fiecare experienta in parte. Si in niciun caz nu as recomanda urmarea pas cu pas a notilor dintr o carte sau alta. Siguranta ca o notita este corecta sau nu, consider ca ti-o dau experientele de pana atunci, dar si nivelul…sau constiinta extinsa. Cat de extinsa este ea..sau nu.
      despre manipulare, personal cred ca e atat pozitiva cat si negativa. in fiecare zi manipulam sau suntem manipulati de ceilalti (ca noi vrem sa credem ca deciziile noastre le luam noi 100% e alta discutie). spre ex, daca o mama isi manipuleaza copilul intr-o directie din care amandoi vor iesi multumiti..ce mai conteaza ca l-a manipulat!?!
      cartile de dezvoltare personala au rolul lor.depinde foarte mult de fereastra prin care le privim..

  3. Citesc carti destule – nu numai din cele de dezvoltare personala am ceva de invatat
    In general prefer cartile de religie, istorie socio-politica – astfel inteleg tipare de gandire si modele dupa care actioneaza unele societati.
    Nu ma duc intr-o librarie gandindu-ma : gata, azi imi cumpar o carte de dezvoltare personala🙂

    • imi pare rau ca de abia acum am vz comentariul tau.
      E foarte bine ca citesti.
      Eu m-am referit la cele de dezvoltare personala, deoarece am avut un scop. acela de a raspunde unor intrebari de genul ”in zadar citesc carti de dezvoltare personala. de ce nu se schimba nimic in viata mea?! ”..
      pentru ca sunt unii oameni, care citesc si parca asteapta asa, ca dupa ce au citit reteta magica, lucrurile sa se shimbe fara a depune prea mult efort. si adevarul este, stim amandoua..este ca trebuie sa depui efort. propriu si personal. tocmai de aceea se numeste dezvoltare personala.

  4. am citit o astfel de carte in liceu… era scrisa de dale carnegie… si am retinut ceva ce am expermentat si am avut succes mai de multe ori…
    anume… cand intru intr-un birou unde trebuie sa rezolv o problema… inca din primle minute, cumva apreciez ceva in biroul acela… ca este scaunl frumos, sau bibiloteca impreinonata, sau curatenia… ceva ce este real… si atunci… cel ce lucreaza in acel spatiu va fi mult mai cooperant si binevoitor…
    incearca si tu… apoi spune-mi rezultatul…

    • stiu cartea🙂..daca nu ma insel e Arta de a reusi in viata. O carte ce nu ar trb sa lipseasca din biblioteca nimanui, pt ca desi contine adevaruri simple, multi dintre noi omit sa le aplice…sunt de acord cu tine si Carnegie. trebuie sa gasesti ceva ce cu adevarat iti place, astfel perierea se va citi in ochii tai (sau limbajul corpului tau)…:) Am incercat. functioneaza perfect!..off Ovi avem asa niste butoane, si daca stim pe care si cum sa le apasam, scoatem ce vrem de la celalalt. exclus pile si alte asemenea relatii..ca spre exemplu nu vei putea obtine un job bine cotat doar cu accesarea unui buton spiritual.😛

  5. Cartile nu fac minuni. Ele doar ne dechid o fereastra. Dar ce vede fiecare om prin acea fereastra deschisa este definitoriu pentru el. Nu te astepta sa inteleaga toti si sa isi insuseasca toate acele lucruri. Chiar Iisus a zis: „Multi chemati, putini alesi!” . Oamenii cauta succesul in relatia de cuplu sau in cariere (dar nu de piatra). Ei (noi) inca hoinaresc (hoinarim) in intuneric. De fapt, bucura-te de fiecare lucru marunt. Asta este fericirea autentica. Nici cuceririle personale si nici cele profesionale nu te vor multumi daca tu nu stii sa culegi frumosul din fiecare lucru din jurul tau. Cand vei vedea toate acestea, vei sti ca nu ai nevoie de altceva sa fii fericit. Dar culmea, atunci chiar vei dobandi in mod natural si fara mari eforturi ce ai ravnit atata vreme. Cred ca Universul detecteaza echilibrul din oameni si decide daca este sau nu pregatit sa primeasca si mai mult decat are.

    • da Gia..deschid ferestre in ziduri..dar ce ferestre minunate poti accesa prin simpla cititre a unei carti.Depinde intr-adevar de deschiderea fiecaruia spre acest UNivers…
      fericirea autentica…da.ai punctat excelent. …si daca Universul decide..atunci e cu mult mai interesant. Deci scopul nostru este acela de a ne gasi fericirea, numai ca , cu alte cuvinte ..trebuie sa o meritam..

  6. Ști ce se spune despre un maestru spiritual, că-ți poate arăta poarta către desăvârșire dar nu poate trece prin ea în locul tău… la fel și cu cărțile în cauză.

Lasă un răspuns

