Cuvinte impletite pe tastatura

Una dintre cele mai simple și mai complexe forme de comunicare este cuvântul.

De la simplul cuvânt ajungem să discutăm în fraze lungi și metaforice. Ne comunicăm printr-un mijloc deosebit, iubirea, frumusețea, tristețea, ura, gelozia, nevoia..și atâtea alte emoții și sentimente. Prin ”acceptarea” evoluției noastre, Universul ne-a oferit un instrument fantastic: puterea de a comunica prin cuvinte.

Și ce minunat e cuvântul!

”TE IUBESC!” …și toată lumea e la picioarele mele doar pentru că tu mă iubești și eu te iubesc pe tine!

”AM NEVOIE DE TINE!” și tu vii lângă mine mă iei în brațe și-mi spui că totul va fi bine!

..și aș putea continua dar las lista deschisă pentru voi.

Azi mi-am propus doar sa trag un semnal de alarmă în ceea ce privește puterea cuvântului. Nu este deloc inofensiv. Poate mai slab decat acțiunea, dar are scopul și puterea lui. Poate construi dar poate și sfărâma suflete spectaculoase.

Fii atent la cuvintele folosite! E adevarat că celalalt are dreptul și obligația să aibă propria interpretare la ceea ce tu ii spui, insa tu ai obligația față de tine insuți să fii cât mai transparent. Și atunci ai multe șanse să transmiți un mesaj corect.

Personal, dau valoare cuvântului și felului în care acesta este rostit. Cuvântul înalță și tot el coboară. Cândva consideram ca a crede în cuvinte este sinonim cu a-ți da foc la palărie.  Suspectam cuvintele de rea intenție, deși pe ale mele aveam mare grijă cum le foloseam.

Dar a venit vremea când am înțeles cât de importante sunt și cuvintele pe lângă acțiune (faptă).

Până și o plantă dacă vorbești cu ea, s-ar putea să crească mai repede și mai frumos, darămite un OM?!

4 comments

  1. doar doua referinte despre cuvant…
    1. am inteles din biblie ca… dumnezeu a creat totul doar prin cuvant… a zis si ce a zis a luat fiinta…
    stiu… pare de necrezut…
    2. cea mai interesanta declaratie de dragoste, pe care am auzit-o… nu mie, mi-a fost facuta… si nici nu am facut-o eu… ci mi-a povestit-o domana care a primit-o cand era domnisoara :…” aerul din incapere, nu este curat, daca tu lipsesti”… doamna a devenit sotia delui care a spus asta…
    deci… da… cuvintele au o putere de nebanuit… de a face si a desface formidabile iubiri…

  2. Aveam o prietena in copilarie care spunea ca ar fi preferat bataia decat cuvintele jignitoare pe care i le adresa in fiecare zi mama ei! Nu degeaba se spune ca o vorba poate fi mai ascutita ca o sabie…

Lasă un răspuns

