Ce reacție ai în fața unei infracțiuni?

Cu siguranță ni s-a întâmplat multora dintre noi să fim martori activi sau pasivi unor experiențe în care un necunoscut era victima unei hoții.

Mie mi s-a întâmplat nu odată ci de multe ori.  Probabil pentru că urăsc atât de mult nedreptatea sau înșelăciunea, mi se oferă atât de multe experiențe de genul. In adolescență am făcut si cursuri de auto-apărare, doar pentru a-i putea ciomăgi pe aștia!!!

Nu m-am ales niciodată cu vreun pumn . Nu, din motivul ăsta cel puțin ;D. M-am ales cu un pumn în ochi când un tip s-a luat de inghețata mea și mi -a dat-o jos din mână. Fulgere imi ieșeau din gură. A fost prima dată și ultima în viața mea când am primit un pumn din partea unui băiat! nu-mi venea a crede pur și simplu. …. In rest, m-am ales cu amenințări: să vezi ce-ți fac..ce-ți dreg..ce te bat..bla, bla, bla!!  Astea curgeau ca ploile. Însă nu-mi era teamă! Și apropo am 1,60 fără tocuri si vreo cateva kg…😀.

Nu mi s-a părut cinstit față de mine însămi în primul rând să stau si să privesc cum un copil sau o bătrânică erau agresați mai ales din cauza vulnerabilității ce o prezentau.

Însă nu de mult, am fost pusă într- situație asemănătoare.

O bătrânică în tren. Observam cum tipul negricios tot ii pipaia partea dinspre poseta. Ea privea în înainte. N-am mai rezistat și m -am luat de ală: ” ce faci mah?! !” -la care el..”ce-ai fă cu mine?ce-am făcut?!!!”… Nu i-am mai răspuns din cuvinte ci doar din privire..însă era clar pentru toți cei prezenți ce se intampla. Binențeles m-am ales cu tot soiul de epitete, nu zic ca nu m-a infiorat puțin..dar mi-am zis că ma voi descurca eu! Ce m-a dezamagit a fost însă reactia bătrânei..”ei..maică lasă.. nu mi-a luat nimic!!”..Pai bine dragă domnule..deci trebuia să-ți ia ceva ..ca tu să reacționezi?

Adică eu îmi risc siguranța pentru tine, iar tu spui lasă-l că nu mi-a furat nimic. Ii pot înțelege neputința..dar cu toate asta m-a frapat ușurința cu care acceptat evenimentul.

Astfel de lucruri nu pot fi permise să se întâmple..fie care are ce să-ți ia..fie că nu are!!!!!!

Am asistat la multe scene de genul..în care niciunul dintre semenii noștri umani nu reacționau. Eu de fiecare dată mă gandesc ..cum poți să stai asa…?!?! intr-o zi va fi copilul tau, mama ta cei agresați!!! Dar fiindcă nu reacționăm..asta e, fraților ne merităm soarta!

Să vă mai povestesc de câte ori era să fiu victima hoților de buzunare?!!  Dar nu știu cum se face. că doar la 1,60..n-au reusit nici măcar odata să-mi fure ceva. M-am luptat si fizic cu ei. Nimic nu mai conta! Ori eu ..ori ei! Ehe!!! Poate am avut și noroc..cine știe..

Însă ce știu sigur e că pur si simplu când asist la o astfel de scenă tot corpul și spiritul meu se revoltă. Și revolta crește cu atât mai mult când văd barbați înalți de 1,80 care asistă și nu  acționează in vreun fel din teamă…

E inadmisibil !!!!!

Chiar și asumându-ți riscul de a primi un pumn în față oare nu merită să ajutăm la o schimbare în societatea asta!?

11 comments

  1. Da…din pacate indiferenta e o practica des intalnita la noi. Inca mai caut o explicatie la faptul ca suntem asa de nepasatori, si daca totusi am gasit explicatii, inca nu sunt impacata cu ele. Foarte bine ca alegi sa nu fii indiferenta. Sustin aceasta atitudine!

  2. Ști proverbul ăla cu „fă binele și apoi aruncă-l în fântână”?…. cam așa e și cu binele tău făcut bătrânei, însă ai uitat să-l arunci în fântână dacă te-a deranjat reacția ei… nu trebuie să faci bine cu gândul la vreo recompensă, căci vei fi dezamăgită de multe ori să descoperi că binele tău nu e și binele celuilalt😉

    • ai inteles altceva decat mi am dorit sa exprim. in niciun caz nu am asteptat o recompensa.mi am dorit o alta reactie din partea ei. prin ceea ce a spus ea e ca si cum..”lasa-l maica ..poa sa se uite..sa vrea sa ia..ca n are ce sa ia..” ..mi as fi dorit o revolta din partea ei pt simplu fapt ca a avut tipul macar intentia..ca nu a reusit e partea a doua. De fapt reactia batranei, mi a anulat mie actiunea si dorinta de a o apara..

      • „mi-am dorit o alta reacție din partea ei”… înseamnă că ai avut așteptări, dorințe… și nu e vorba de a-ți dori recompense bănești, ci de a primi recunoașterea meritului verbală (un „mulțumesc”) ori practică (să fi primit tipu’ vreo două poșete peste cap)… eu zic de așteptările ego-ului, la care te referi chiar în următorul articol.

        Și am înțeles ce ai vrut să exprimi, dar nu am găsit necesar să comentez articolul în sine fiindcă sunt mai mult de un singur tip de oameni… unii zic că 4, alții că 7… după eneagramă sunt 9, după zodiacul european 12… și fiecare reacționează diferit la evenimentele din jur… nu te poți oftica de fiecare dată când alții reacționează diferit de cum acționezi tu. Eu, spre exemplu, l-aș fi urmărit foarte atent și dacă făcea ceva îl prindeam în flagrant, dacă nu… hoțul neprins e om cinstit.🙂

        • iti dai seama Florin, ca intotdeauna vom avea asteptari,si da ma asteptam ca batrana sa reactioneze, ca pe viitor sa scada numarul de sanse de a fi devalorizata, cum ceea ce am facut eu, a fost cu speranta ca pe viitor hotul respectiv sa fie mai putin indraznet…si nici macar un multumesc nu am asteptat.tot ce am asteptat a fost o reactie care sa l puna in garda data viitoare. Multumesc-ul respectiv..era primit daca ar fi fost dar nu asteptat.sincer .in mom alea am vz negru in fata ochilor.nu ma gandeam eu la multumesc ul batranei. ma puteam lipsi de el ne-actionand. contextele sunt diferite Florin, si gandeste-te intr un tren aglomerat….eu sa stau sa l pandesc sa vad daca o face sau nu. Intentia era clara, iar pentru mine a fost suficient. Si nu .nu ma astept ca toti sa reactioneze asemeni mie. Sunt niste reguli de bun simt si respect a celui de langa noi, pe care..daca tot ne dorim o societate echilibrata si civilizata ar fi bine sa le urmam….Nici multumesc si nici bani nu am nevoie. Am nevoie sa simt ca eu si oameni dragi mie se simt in siguranta in orasul, tara lor. Dar pentru ca asta sa se intample e nevoie de munca noastra a tuturor…atata vreme cat eu ar trebui sa stau si sa-l pandesc pe nenorocitu’ala daca reuseste sa vandalizeze o batrana ..atunci..ce sa mai spun? decat ca data viitoare poate nu am sa mai actionez si sa mi invat toate rudele sa dea cu pumnul…

          • Da, așa ar trebui… dacă chiar vrei să scapi lumea de hoți să dai pumni celor care doar încearcă să fure… să vezi cum e să pedepsești pe cineva care n-a făcut nimic. În ziua de azi toți suntem hoți cu gândul, toți ne-am dori să avem ceea ce nu avem, chiar tu ai recunoscut că avem așteptări cu toții… problema e atât de cruntă însă, că mulți dintre noi au trecut la acțiune și nu mai stau să viseze… unii se mulțumesc cu poșete, alții cu bănci întregi, iar alții doar cu țări întregi🙂 . Iar tu vrei să-i vindeci pe ăștia, la care boala hoției a ajuns în stadiu cronic, cu cearta și sfada?… n-ai decât… eu prefer totuși să cred că hoția, la fel ca orice altă boală sufletească, își are rădăcinile în suflet… și cum orice boală înseamnă un deficit, la fel și în cazul de față este vorba de o lipsă… de iubire😉

            • pai ..da.dar e una sa gandesti si alta chiar sa o faci. de aceea avem discernamant…cel putin asa inteleg eu treburile. Si imi dau seama ca nu pot eu sa vindec omul nici de tentatie si nici de fapta in sine. Dar cred cu tarie ca ar trebuie sa avem alta atitudine in fata lor. Pot intelege pe unul care fura pentru ca ..nu stiu ..are 10 copii acasa (desi tot el e responsabil caci el i a facut) dar nu pot intelege un tanar in floarea varstei de ce prefera sa fure si sa nu munceasca. CEi care au ajuns sa fure tari intregi..prima data au furat un ”ou” la figurat. Si cum raul nu a fost taiat de la radacina..fireste ca tentatia a evoluat.
              Insa concluzia ta, este exceptionala.caci asa simt si eu ..fara iubire..suntem intr-un anumit fel..sa studiem impreuna lumea, societatea in care traim…

              • Să tai răul de la rădăcină este și intenția mea… doar că eu, după cum bine vezi, am găsit și alte rădăcini mai adânci decât cele care se văd cu ochiul liber😉

  3. Indubitabil, ai dreptate! E ceea ce in Suedia se cheamă „curaj civil” (nu știu dacă in Ro se folosește aceasta notiune). E o trasatura morala ce caracterizează atât individul cât si nivelul de civilizatie al unei natiuni. Nu trebuie scăpat nici un prilej de a-l manifesta indiferent de consecințe ori de părerea celor din jur. Orice abdicare de la el este o cedare in fata perpetuarii barbariei in societate.
    Mă bucur ca ai abordat aceasta tema atât de stringenta!

Lasă un răspuns

