Cauze ale lipsei de energie

Am vorbit aici despre cum să ”facem rost” de energie însă nu cred ca am vorbit până acum despre cum putem evita să ajungem lipsiți de energie.

Cauzele pierderilor de energie se impart (din punctul meu de vedere) și al altora in 2 categorii:

1. cauze fizice:  lipsa unui somn odihnitor, lipsa unei alimentații de calitate,  lipsa exercițiului fizic sau chiar utlizarea ideii ca stimularea energiei da rezultate chiar și pe termen lung (stimularea prin cafea și tot felul de alte energizante).

2.cauze emoționale: relațiile toxice, prietenii ce-ți provoacă disconfort, rudele ce sunt într-un mod constant critice și pesimiste, televizorul, datoriile și facturile.

Personal, consider că oricum ar fi , în definitiv ține de fiecare în parte cum ne organizăm viețile.

Și totuși: cât de inconștient și lipsit de responsabilitate poți fi, să îți inchipui că o viață dezorganizată pe termen lung îți poate aduce vreun beneficiu?!!

Dacă nu mănânci nimic la micul dejun, dacă nu mănânci nimic la prânz..și dacă ajungi acasă seara și bagi ca disperatul in tine cantitatea de mancare ce ar fi trebuit poate să o digeri într-o zi întreagă, cum poți cere medicului tau la 35-40 de ani să te facă sănătos..atunci vei plânge pe holurile spitalului.

Și apoi dacă permiți constant să fii bombardat cu știri ce-ți înlanțuie spiritul, dacă continui să pierzi vremea cu prieteni (la o bere sau mai multe) ce efectiv nu te ajută să evoluezi în niciun fel pe niciun plan (aici veți spune ca în prietenii nu trebuie să existe interese si sunt de acord. dar prietenii trebuie să ne stimuleze inspre evoluție totuși ) ci din contra te ajută să bați pasul pe loc, când nu ești incurajat de aceștia, când continui să te vezi cu rudele tale destul de des, deși ele te critică în mod constant, sunt pesimiste și-ți dau și ție câte o porție din ”voiciunea” lor..de unde naiba să-ți mai iei energia?

Când câte un pic din toate astea sunt îndeplinite conform unui orar bine stabilit la nivel inconșient…oare cum putem vorbi despre energie?  Ne amăgim fericiți în fața unor pilule minune ce considerăm că ne vor oferi energia ce ,din ce in ce mai mult ne lipsește.

Sunt de acord:

                             – rudele nu  ți le alegi, ele îți sunt date

                             –  jobul e destul de dificil să-l schimbi 

– prietenii sunt ai tai și ii ai de ceva timp. NU poți renunta la ei.

facturile se adună și asta e..ai nevoie de ele

sau ..sunt pur și simplu evenimente ce nu le poți tu controla.

Înțeleg toate astea. Trec și eu prin ele ..și totuși.. stă în responsabilitatea ta, ce faci cu viața ta și unde consideri că trebuie să faci schimbari pentru a fi mai plin de energie.

Nu consideri că meriți mai mult?

Sunt convinsă că ai valori frumoase după care ți-ai dori să te ghidezi în viață dar din cauza unei așa numite comodități parcă e mai simplu..să stai și să aștepți..poate..poate ..se va schimba ceva de la sine.

Știi ceva? Toți trecem prin momente din astea!!!!

Dar cred ca diferența o face cât ne ia până ne organizăm și ne luăm viața în propriile mâini.

Ce plină de energie mă simt  când îmi asum responsabilitatea pentru deciziile mele, când pun valoare pe timpul meu..- căci astă e adevarul: e cea mai prețiosă resursă a mea- când decid eu pentru viața mea și nu rudele mele, când ma uit în ochii prietenului meu și–i spun adevărul, căci știu că e un om cu o conștiință extinsă și va înțelege ce-i spun așa cum îî spun și nu cum ar putea el să-și imagineze…

Ce plină de energie mă simt…când am puterea emoțională și financiară să renunț la un job ce nu mă reprezintă (și apropo și una și alta tot eu o contruiesc!)…sau când renunț la a mă încăpățâna de a  hrăni o relație ce este toxică pentru mine.

În concluzie simți că ai nevoie de ceva mai multă energie în viața ta?

Atunci dormi mai mult , renunță la stimulente, mergi pe jos, consumă cât mai multe fructe și legume, renunță la relațiile toxice de orice natura (fie ele cu  prieteni sau rude), fă planuri pentru a-ți schimba jobul, caută oportunități pentru a-ți mări veniturile și nu în ultimul rând fă-ți timp pentru tine..citește o carte, savureaza o prajitura…sau fă o pauză. O pauză de la tot, măcar jumătate de oră. Vei fi uimit ce mult poate însemna o jumătate de ora în care să fii tu însuți fără nicio mască.

P.S. nu uita de o respirație corectă: inspiră și expira în și din adâncul plămânilor!🙂

8 comments

  1. Fain articol! Sunt atât de multe cele care ne otrăvesc şi ne secătuiesc viaţa şi toate, aşa cum bine ai spus, numai pentru că le lăsăm în preajma noastră. Puţină ordine în viaţă nu strică niciodată!🙂
    Numai bine!🙂

    • cu cat constientizam toate astea mai mult, cu cat vom fi mai multi ce vom adopta o atitudine pozitiva cu atat vom fi mai multi cei ce vom schimba lumea! ..apei, pana face gaura in stanca…ii ia ani..si totusi e deosebit d eperseverenta..e adevarat totusi..e natura ei sa fie perseverenta…

  2. Lipsa energiei sunt cauzate in prima faza de lipsa somnului si alimentatia proasta, dar eu cred ca cea mai mare parte a „plostirii” o reprezinta oamenii, mediu in care traim, in care lucram si zidurile de care ne izbim zilnic.Eu insist cu acea „curatenie” in viata in general. In momentul in care te apuci de ea, nu te mai opresti si o zic din proprie experienta, iar concluzia este ca e al naibii de bine in momentul in care simti ca ai scapat de energia negativa, indiferent in ce consta asta!🙂

  3. super interesant articolul tau…
    multam frumos pentru invataminte…
    expresia fetei din fotografie… spune ca a inteles si a practicat tot ce ai descris tu aici… are atata liniste in priviri… ca parca si cerul o admira…

    • nu stiu daca o fi interesant sau nu. multi dintre noi stiu deja despre informatiile ce eu le am scris insa tot asa foarte multi, desi stiu asta teoretic tind inspre a face nimic pentru a schimba ceva in vietile lor..
      iar imaginea intr-adevar mi s a parut si mie deosebita..

Lasă un răspuns

