Câteva învățături chinezești

1.  Dă-le oamenilor mai mult decât se așteaptă și fă-o în mod plăcut.

Poți face asta fară să ai zeci de așteptări?

2. Căsătorește-te cu un bărbat/o femeie cu care îți place să vorbești. Cu înaintarea în vârstă abilitatea de a discuta va fi mai importantă decât orice altceva.

Ții tu cont de asta, atunci când te indrăgostești? Dar cînd avalanșa de hormoni se mai potolește ești atent la ceea ce sufletul tău își dorește? Poate că da….dar găsești soluțiile potrivite la tine sau la iubitul/iubita tau/ta?

3.Nu crede tot ce auzi, nu cheltui tot ce ai și nu dormi atât cât vrei.

4. Când spui TE IUBESC  așa să fie.

Știi oare să iubești? Zi-mi dacă pe tine te respecți, zi-mi dacă de sufletul tău ai grijă așa cum ți se pare ca ai grijă de cel al partenerului…nu se numește oare..poate…dependeță?

5. Când spui ”Imi pare rău”, privește persoana în ochi.

E greu să spui ” îmi pare rau” dar să  mai și privești persoana în ochi? E greu să recunoști că până la urmă..nu ești perfect și chiar și tu…da..TU..mai poți greși..

6. Fii logodit pe puțin 6 luni înainte de căsătorie.

Mare adevăr și mare chin, uneori acceptat de cei care din neștiintă, inconștientă sau prea dulce indrăgosteală au sărit peste această etapă.

7. Să nu râzi niciodată de visurile cuiva. Oamenii care nu au visuri, nu au prea multe.

Eu zic că oamenii ce au visuri , au totul. Pentru că ei știu că au potențial nelimitat. Atâta timp, cat există visul…Cineva spunea ca poti omorî visătorul dar nu poți omorî visul..o fi adevărat?

8. Iubește adânc și cu pasiune. E posibil să te rănești dar e singura cale de a trăi o viață completă.

Arată-mi un om lipsit de pasiune și eu ți -l voi arăta pe cel ce este mort deja, dar neoficial incă..parcă așa era vorba, nu?

9. În neînțelegeri luptă corect. Te rog, nu insulta!

Ce minunate ar fi viețile noastre dacă am fi învățați de mici să luptăm corect. Să vedem asta la părinții noștri.Oricum daca din 3 conflicte, macar in unul reușești să te controlezi, tot e mai bine decât deloc.

10. Nu judeca oamenii după rudele lor.

Evident….Cum pot fi eu responsabil pentru acțiunea altei persoane? Fie ea chiar și o rudă de a mea?

11. Vorbește încet , dar gândește repede.

Dacă poți să le faci pe amândouă e minunat. Numai că nu toți oamenii vor putea ține pasul..iar tu..te vei pierde printre miile de gânduri…

12. Când cineva îți pune o întrebare și nu vrei să răspunzi, zâmbește și intreabă : ” de ce vrei să știi?”

Este cea mai bună strategie. Și sigur vei găsi apoi alte modalități prin care să  ocolești răspunsul tău.

13.Amintește-ți că marea dragoste și marile realizări presupun mari riscuri.

Totul poate fi interpretabil. Depinde foarte mult de ceea ce reprezintă pentru tine un ”risc” și ce înseamnă pentru tine ”mare”.

14. Spune ” fii binecuvântat” (sănătate-varianta românească) când auzi pe cineva strănutând.

Mama așa m-a învățat că e frumos. Să spun ”sănătate” celui ce strănută în preajma mea. Încă nu am uitat învățătura ei.

15.  Când pierzi, nu-ți pierde învățătura.

Asta în cazul în care ai avut-o. Căci e posibil să nu fi înțeles nimic din experienta respectivă. Nu -i nimic. Ea se va repeta până cînd vei reuși să înșelegi…

16. Amintește-ți cei trei R: 

 – respect pentru tine!

– respect  pentru alții!

– responsabilitate în acțiunile tale!

17. Nu lăsă o mică dispută să strice o mare prietenie.

Sigur vi s- întâmplat și vouă. Însă mă întreb cât de mare totuși a fost prietenia respectivă din moment s-a destrămat așa ..ușor..

18.  Când ai realizat că ai făcut o greșeală, fă imediat pașii corectării ei.

Teoretic sună bine, dar de câte ori facem asta?

19. Zâmbește când răspunzi la telefon. Cel ce te-a apelat va simti asta in vocea ta.

Strategia asta este aplicată și în vânzări. Cei mai buni agenți nu numai că știu aceasta dar și aplică. Cu atât mai mult o poți face pentru prietenii tai, familia ta. Ei , toți vor simți asta.Personal, raspund mai mereu cu o anumită energie în glas, astfel că ai mei mă știu așa. Și când se întâmplă pur și simplu să nu am niciun chef..și sunt mai lipsită de energie..mă bănuie că s-ar fi întâmplat ceva..de obicei..e doar ..toamna..

20. Stai un timp singur.

Sunt momente când prietenii mă întreabă: ”și nu te plictisești?”…și eu zic că nu. Am nevoie de mine însămi..si atunci când mă privesc ”în oglindă”  descopăr noi..și noi..realități.

17 comments

  1. Hey🙂 Cred ca as putea reveni in fiecare zi pe articolul asta ca sa comentez, pe rand, fiecare invatatura🙂 O sa ma opresc, insa, doar la prima. Intotdeauna am considerat ca fiind de datoria mea sa ofer celor din jur tot ce pot, tot ce am mai bun in mine in momentele acelea. Si asta, zambind, fara sa astept vreodata ceva la schimb. Mi se pare datoria oricarei fiintae sa faca asa.

    • da…cred ca am inteles pct tau de vedere si sunt de acord…si tocmai aici e punctul culminatnt zic eu..cand vom fi atat de imapacati cu noi insine si cu ceea ce suntem, cu ceea ce ne dorim si cu ceea ce avem…cred ca abia atunci vom ajunge sa dam la o parte toate conditionarile in care am fost crescuti..una dintre ele fiind .”sa avem asteptari”. mult succes in incercarea de a face o lume mai buna, prin felul tau de a fi!🙂

  2. Mie imi place foarte mult modul in care gandesc chinezii, dar si alte populatii asiatice. Proverbele lor si povetele sunt izvor de intelepciune pentru oricine.

  3. 1. binențeles că poți… trebuie să ai o singură așteptare, să dai mai mult🙂
    2. eu da
    3. un alt fel de a spune „fi cumpătat”
    4. știu, chiar dacă nu în mod desăvârșit… atât cât am grijă de al meu am și de al ei… și nu, nu e dependență🙂
    5. nu e greu să recunosc că greșesc sau că nu sunt (încă🙂 ) perfect, e greu s-o privesc în ochi fiindcă nu mă consider demn de privirea ei
    6. n-a fost o logodnă ideală, dar a fost pe puțin 6 luni🙂
    7. „ce ție nu-ți place altuia nu-i face”… mie personal nu-mi place ca lumea să râdă de ale mele, așa că nu râd d-ale altora… da, e adevărat.
    8. dacă cineva are pasiune nu înseamnă că știe să și iubească.
    9. pentru unii e greu să fie corecți și când se înțeleg 😉
    10. mai bine nu judeca deloc ca sa nu fi și tu judecată
    11. Gurdjieff, parcă, spunea că funcția vorbirii are o viteză mai mică decât cea a gândirii… de aceea se spune să te gândești de 7 ori înainte să vorbești odată.
    12. e mai bine totuși să nu ajungi să te eschivezi la o întrebare cu o altă întrebare🙂
    …..
    și tot așa… altfel spus învățăturile astea sunt cam lipsite de înțelepciune, dar probabil așa-s chinezii🙂

  4. asa e nu cunoastem bine omul, nu ne cunoastem pe noi insine..asta e natura noastra.Trebuie sa cautam, sa ne, desoperim mai intai pe noi apoi pe ceilalti.Caci nu poti avea asteptari prea mari de la cineva atata vreme cat tu nu sti ce sa astepti de la tine..cat despre casnicii..nu stiu cum sta treaba.Multi in ziua de azi se casatoresc doar ca sa faca bani din darul de nunta apoi se despart ca sa ramana fiecare cu niste banii..o prostie mai mare ca ei, o tampenie dar din pacate eu chiar am cun pe cneva cu o mentalitate deasta..si iti spun: te sperie! un om ca asta..asa ca orice e posibil.Societatea dintodeauna a manipulat oamenii..dintodeauna.chiar si biserica…pe orice parte te-ai uita omenirea a fost mereu manipulata. Deasta eu merg pe premiza..nu face ce face majoritatea…ca ceva e putred la mijloc:)

    • :)) mi-a placut de morrrr concluzia ta!
      si stii dc? ca ai mai dreptate….
      cica citisem undeva o chestie de genul. .nu te bucura daca majoritatea te aproba..caci..e clar…undeva gresesti.!!!
      asa ca da!imi place cum ai spus!si -ti doresc mult succes!pardon.deja il ai! o zi fantastica!

  5. Mi-au placut toate, foarte interesante, mai ales cea cu zambetul..ar trebui sa zambim mai des in orice context, oricand, oriunde..si pe mine ma”simte” lumea cand raspund la telefon, daca nu zambesc aud”da’ ce-ai esti suparata?”..Respectul e foarte important dar parca azi nu mai vezi lume politicoasa, uita sa zica un simplu multumesc sau te rog.. cuvinte mici,scurte dar atat de mari ca inteles..nu stiu cum e cu cele 6 luni de logodna eu cred ca daca e iubire nu e un termen impus.. se zice ca nu ar mai fi atatea divorturi daca nu ar mai fi atatea casnicii.. trebuie sa cunosti omul de langa tine..si totusi, iti ajunge o viata sa il cunosti?hm..Multumesc, o zi frumoasa:)

    • ma bc ca faci parte din categoria ”zambesc chiar si cand vb la telefon”…cat despre cascnicie…ei bine…fiecare luna ce o petreci langa partenerul tau te ajuta sa-l cunosti mai bine…insa cred ca din start noi, oamenii plecam pe o pista gresita…nu cunoasteam suficient de bine omul, in general…preluam invatatura de la societate..si credem ca omul e facut sa stea o viata intreaga cu acelasi partener…tind sa cred si chiar cred ca natura nu a facut asa omul. Ce ne face sa ramanem cu acelasi partener o mai lunga perioada de timp..cred ca sunt alte coordonate, asa cum spuneam si mai sus…si sa stii ca treaba cu doivorturile si casniciile cam e adevarata. Cascnicia a fost inventata cu un scop si din ce am citit eu…ea a fost inventata de catre barbati, pentru a se asigura ca ei vor fi singurii care se reproduc cu o anumita femeie. IN felul acesta isi asigurau dreptul la perpetuarea propriului ADN. iar mai tarziu casnicia a devenit un instrument cu care populatia putea fi foarte usor controlat…altfel iti platesti taxele cand mai ai si un copil pentru care esti responsabil..nu crezi?!

  6. intelepti chinezii astia… chiar foarte…
    imi place aia… sa privesti in ochi… cand spui imi pare rau…
    de obicei privim in pamant…
    adica… de obicei nu spunem asa ceva…

  7. „Fii logodit pe puțin 6 luni înainte de căsătorie.”…sincer nu cred in asta , nu are nici o legatura cu iubirea , eu am fost mai mult timp logodita si nu am rezolvat nimic , dar asta nu e nimic pe langa un alt exemplu , am un var ce a stat cu ea 7 ani , s-au casatorit si au fost casatoriti 3 luni😀 Nu ne cunoastem bine noi pe noi cu atat mai putin sa cunosti pe cineva foarte bine intr-o perioada scurta de timp , totul e un risc pe care ni-l asumam in functie de trairile cu acea pesoana si acel simt🙂

    • da ..Nexia…inteleg…binenteles ca se poate intampla..sa cunosti pe cineva de o luna si sa ramai pana la apusul veacului cu acea persoana. se poate…dar sunt multe…multe care ii determina sa ramana impreuna..si nu doar dragostea.asta e adevarul.cel putin asa vad eu cuplul…logodirea…hmm..concret sa stai impreuna cu acea persoana cel putin 6 luni…e bine in acele 6 luni ..eu chiar cred ca trb sa vezi si de bine si de rau la partenerul ales..si daca vezi si treci peste, gandindu-te ca…poate se schimba..nimic mai gresit..oamenii nu se schimba decat pentru sine, nu pentru altii. Iar pentru sine ..e nevoie de o motivatie puternica…..de aceea nu neg utilitatea celor 6 (chiar12) luni de logodna, fie ca il cunosti de 3 zile sau de 5 ani….ce-i drept orice relatie este supusa unor riscuri…..astfel ca depinde de multe alte coordonate..

Lasă un răspuns

