Despre iertare

CE ESTE IERTAREA?

CUM SE OBTINE EA? CUM STII CAND AI IERTAT PE CINEVA?

DAR CUM STII CAND TE-AI IERTAT PE TINE INSUTI?

Mai tarziu vin si eu cu propriile raspunsuri. Pana una alta..vreau sa invat de la voi!

Cine ma ajuta?🙂

Later edit:

Am aspteptat cu interes raspunsurile voastre si am observat ca fiecare a raportat iertarea intr-un mod anume la propria persoana.

Ninu se pare ca ai raportat iertarea la ceilalti „de ce ai avea nevoie de iertarea cuiva?” Imi place intrebarea ta Ninu. Asa zic si eu. Ca nu avem nevoie de iertarea unui individ anume. Suntem (sau vreau sa cred ca suntem)  suficienti de maturi emotionali SA NE PERMITEM A NE IERTA SINGURI. Astfel ca de ce…pentru ca pana una alta ..asa am fost conditionati de parinti, de societate, ca suntem buni, frumosi, speciali si iubiti in anumite conditii.  De aceea avem nevoie de iertare. Avem nevoie sa invatam ca suntem asa cum am descris mai sus , chiar si atunci cand ne manifestam intr-o proportie echilibrata  acele calitati nedorite de societate. Si mai ales avem datoria extrem de frumoasa sa ne iubim copiii neconditionat, pentru a slabi sansa de ajunge in situatii asemanatoare.

Ovi ..iertarea de sine, sunt de acord e cea mai dificila. Unii au nevoie de foarte multi ani sa inteleaga asta..altii de o viata intreaga. Si aceea..poate fi insuficienta.

In tacere  si  Vali  ..am invatat asemeni voua, ca iertarea nu va avea loc in minte, pana ce nu a avut loc in inima..in mod autentic. Si ca de fapt iertandu-ti prietenul sau dusmanul, de fapt de ierti pe tine insuti. E foarte interesant sa observi toata aceasta psihologie. Sa o urmaresti. Asa cum spuneti si voi iertarea vine ca o eliberare a sufletului tau! Era incatusat..legat de trecut. Acum i-ai eliberat aripile si incantat zboara din nou spre inaltimi.

Din acel moment (daca ai inteles ce este cu adevarat iertarea) te eliberezi de suferinta, te eliberezi de trecut si viitor si vei putea trai doar sau macar mai mult…clipa prezenta.

Va doresc tuturor sa va iubiti atat de mult pe sine, incat sa nu fie nevoie nici macar odata sa va mai iertati…caci iubindu-va pe voi, veti iubi lumea ca pe voi insiva reducand astfel in mod sensibil posibilitatile de a va face voua insiva rau.😉

7 comments

  1. Iertarea este modalitatea prin care alegi sa traiesti in liniste cu gandurile tale legate de ce a facut sau nu a facut celalalt sau poate chiar tu. Inseamna sa accepti ca cel din fata ta a reactionat altfel decat te asteptai si uneori inseamna sa accepti si in cazul tau ca ai facut altfel decat erai obisnuit sa faci. Poate acest altfel nu inseamna neaparat rau, dar e suficient de diferit incat sa iti creeze un sentiment de regret. Si totusi…cand lucrurile deja au fost facute nu exista decat o singura cale: sa accepti asta si sa inveti sa traiesti cu asta. Asta inseamna pt mine iertare, imi pare rau ca am venit cu comentariul meu asa tarziu. Sper sa ma ierti!😀

    • sper sa ma ierti tu pe mine, ca asa tarziu..iti observ comentariul..dar ca sa ma revansez, il voi publica pe facebook ca si citat despre iertare.
      e clar si concis. sunt sigura ca multi avem nevoie sa intelegem asta.🙂. te imbratisez cu dor!

  2. iertarea este… cand te comporti tot atat de frumos, cu cineva care te-a lezat in vre-un fel…
    nu se obtine… desi se cere… prin.. banalele cuvinte… „te rog sa ma ierti” spuse ca o reflectarea a ce simti…
    se ofera… chiar si atunci cand nu este ceruta… prin netinrea in sema a faptei care a necesitat iertare…
    iertarea de sine… este cea mai dificila… are loc atunci cand… realizezi ca nu de fapt nu ai nici un merit personal… si ca… demult… cineva te-a iertat chiar inainte ca tu sa gresesti… ca prin asta capeti valoare de fiu al eternului… si de acum… doar iubesti… iar iertarea este la pachet cu iubirea…

  3. am invatat sa simt cu adevarat iertarea si ea sa nu reprezinte cuvinte seci…. chiar ma simt extraordinar! este nevoie de o eliberare a gandurilor sumbre,de intelegerea faptului ca fiecare lucrur se intampla spre binele nostru.Da,nu este o exprimare teoretica.Eu asa traiesc acum.Cand ceva se intampla ,nu mai provoaca dezechilibre in corpul meu…e doar o neintelegere a clipei,a momentului,a cuvantului,gestului,faptei…pe care nu o inteleg atunci.Insa ,datorita firii fiecaruia,zestrei acumulate ca si evolutie si cunoastere,fiecare intelege diferit….Eu ma simt bine,e cert.Inainte ,la auzul vreunui nume care imi rastalmacise trairea,mi se agita sangele efectiv,acum insa,este un echilibru de care ma bucur…

Lasă un răspuns

