Despre momentul in care alegi sa „faci”un copil

Am postat pe pagina mea de  facebook, acum ceva timp, cuvintele de mai jos:

„Nu crea copii pana cand nu esti gata sa fii un creator si sa dai nastere la creatori. E gresit sa faci copii din nevoie, e gresit sa folosesti un copil pentru a-ti alina singuratatea, e gresit sa-ti creezi un scut in viata din a reproduce o copie a ta.”
I. Yalom

A fost foarte interesant de urmarit reactiile ce au urmat. 

Plus ca aceste cuvinte m-au adus mai aproape de mine insami. Si vreau sa va povestesc despre mine, pentru ca nu mai vreau sa povestesc la general. Vreau sa va impartasesc  si contexe concrete. Consider, ca doar asa voi putea ajuta, ghida sau sustine in mod real pe cel ce ar putea avea nevoie!

Nu odata am fost intrebata de ce nu am „facut” inca copii. Raspundeam ca inca nu e momentul…ca nu aveam acea temelie fizica, pe care o consideram si inca o consider necesara, a exista atunci cand as fi adus un copil pe lume. Dar adevarul…adevarat doar eu il stiam.

Si azi am curaj sa-l scriu negru pe alb: adevarul era ca eu insami nu eram pregatita pentru a avea un copil.

Stiu, fizic trupurile noastre sunt pregatite de timpuriu. Nu ma pot „pune”cu natura.  Insa, emotional…eram departe de a fi pregatita.

Sunt cateva principii cu care nu sunt de acord, in ceea ce priveste aducerea pe lume a unui micut:

  • fac un copil  pentru ca toti cei din jurul meu fac.samira videoprest ionela
  • fac un copil pentru ca la batranete am nevoie de co cana cu apa.
  • fac un copil pentru ca sunt prea singur/a in doi.
  • fac un copil caci este posibil sa ma ajute sa-mi rezolv problemele cu viitorul tatic al acestuia.
  • fac un copil pe care il voi modela asa cum voi dori eu. Si el va realiza tot ce eu am vrut dar nu am putut!
  • fac un copil caci si asa jobul asta nu-mi place. Stau vreo 2 ani acasa ..si apoi..mai vad eu ce mai fac..

Si sunt de-acord cu:

  • fac un copil pentru ca s-a intamplat sa raman insarcinata.
  • fac un copil pentru ca simt ca sunt(suntem)  capabila (capabili) sa-i ofer un sprijin si un ghid real in viata.

Personal consider ca acest nou sufletel trebuie sa vina nu din foarte multa analiza, dar trebuie sa vina la momentul potrivit.

Sunt cazuri in care cuplurile marturisesc ca venirea  copilului pe lume , o perioada i-a indepartat unul de celalalt decat i-a apropiat. E adevarat, noile roluri de mamica si tatic iau din timpul rolurilor de sotie si sot. Intervin niste schimbari. Majore!

Iar daca cuplul nu este matur din punct de vedere emotional, atat impreuna cat si separat, nu de putine ori se ajunge nu numai la certuri grave, dar pe termen lung si la divort.

Aparitia unui copil intr-un cuplu poate masca niste conflicte, probleme sau altele de acest gen. O perioada ii va tine impreuna. Le va oferi un tel comun, pentru care sa lupte, sa-l atinga. Insa , odata ce acest copil isi va lua zborul spre liceu, facultate, viata proprie si independenta tot ce a fost ascuns dupa dulap, se intoarce impotriva cuplului ca un bumerang. Se intampla ca acel bumerang sa-si faca simtita prezenta in asa numita perioda „criza varstei mijlocii”..perioada, care nu este nimic altceva, decat intoarcerea individului catre sine insusi. Introspectia si analiza a ceea ce a fost, este…si poate fi!

Si, ca sa revin la citatul de la inceputul articolului, probabil  te-ai intrebat si tu…de unde stiu cand pot fi un creator? ca pot da  nastere la creatori? Nu e o intrebare cu un raspuns simplu, dar cred ca tocmai aici e frumusetea.

Creator poti fi atunci cand tu insuti ai ajuns la un anumit echilibru emotional si cand simti ca acest echilibru emotional poate fi un real sprijin pentru un nou venit intr-o societate ce nu-i tocmai o lume din basmele bunicilor.

Asa ar fi frumos si sanatos sa se intample. Ar trebui sa fim invatati despre aceste lucruri in familie, in scoala sau chiar si ajutorul mass-mediei. E drept ca informatiile exista, insa depinde foarte mult de fiecare individ in parte, ce conexiuni fac neuronii lui.

Astfel ca pana la urma, cand consideri ca este cel mai potrivit moment pentru a aduce pe lume un copil?

final

S-AR PUTEA SA-TI PLACA:

Scrisoarea unui copil catre parintii sai

Copilaria

Cat de importanta poate fi o exprimare pentru un pui de om

Sunt cel mai tare din parcare..si parcarea e goala!

Pentru parinti

Imi poti vinde o ora din timpul tau?

9 comments

  1. Am facut un copil pentru ca mi-am dorit sa fiu mama ..si plecand de la vorba aia …cum ca un copil nascut pe cale natrurala are o legatura mai stransa cu mama ..am ales si eu sa nasc asa desi azi operatiile de cezariana sa fac si daca nu e o sarcina cu probleme …am zis nu🙂 si vai ce senzatie ai cand il primesti in brate imediat ce ai depus acel efort🙂 apropo de nasteri ..mie mi-au ramas semne pe burta de la nastere , dar sunt asa mandra de ele in cat nici nu ma gandesc sa port costum de baie intreg cand merg la plaja😀

  2. Astazi mi-a venit ideea sa scriu un articol despre acest subiect, inspirata fiind de citatul ce l-ai prezentat mai sus. Mi-ai luat-o inainte si constat ca ai atins foarte bine anumite puncte de baza. Felicitari!

    • Doar Divinitatea poate sa inteleaga ceea ce eu nu pot percepe fizic..cum se intampla lucrurile astea…
      revenind la subiect, chiar te rog sa faci si tu un articol. Sunt convinsa ca vii cu completari interesante si utile.
      Astept cu interes!
      Multumesc pt apreciere!

  3. eu am (avem, eu si sotul meu) doi copii. e drept insa ca pe primul l-am facut dupa 8 ani de casnicie. nu au fost probleme medicale, pur si simplu, nu eram pregatit fizica si emotional pentru acesta schimbare. cand a fost momentul, cand am simtit eu asta, ne-am asumat amandoi raspunderea si a fost foarte bine. copiii sunt bine-sanatosi si incercam sa le crestem cat mai frumos. consider ca daca copiii din unul din motivele (gresite) enumerate mai sus, e rau si pentru copil, si pentru tine.

Lasă un răspuns

