Napoleon Hill- o alta lectie uimitoare despre viata

Biografiile oamenilor de succes si nu numai, te pot ajuta sa intelegi niste principii, reguli (mai mult sau mai putin fixe) dupa care functioneaza atat obtinerea succesului cat si neatingerea lui.

napoleonhillIn articolul de azi, vei gasi date despre viata unui mare om, filozof, scriitor si antreprenor: Napoleon Hill, unul dintre autorii mei preferati!

Nascut intr-o familie saraca, in 1883 Napoleon Hill, nu a avut o viata usoara, mama murindu-i la 10 ani iar tatal recasatorindu-se la putin timp dupa aceea (2 ani mai tarziu).

Inca de la 13 ani incepe sa lucreze ca reporter la ziare mici. La 15 ani primeste provocarea  vietii lui, accept ce i-a determinat evolutia intregului sau destin: luarea unui interviu marelui magnat al oțelului Andrew Carnegie.

Carnegie, care credea cu tarie ca succesul putea fi scris sub forma unei formule simple pe care o putea aplica orice persoana, impresionat de Hill, l-a desemnat pe acesta sa intervieveze peste 500 de oameni de succes pentru a gasi si a publica formula succesului lor. Singurul ajutor oferit de Carnegie lui Hill au fost scrisori de recomandare catre aceste persoane. Printre aceste persoane s-au numarat: Thomas Edison, Alexander Graham Bell, Henry Ford, Elmer Gates, Charles M. Schwab, Theodore Roosevelt, William Wrigley Jr, John Wanamaker, William Jennings Bryan, George Eastman, Woodrow Wilson, William H. Taft, John D. Rockefeller, F. W. Woolworth si Jennings Randolph.

Pe scurt, formula ar suna cam asa:

„Whatever you give will come back to you”.(Orice daruiesti, vei primi inapoi!)

In scurt timp Napoleon Hill devine consilier al lui Andrew Carnegie si, cu ajutorul acestuia, dupa 20 de ani, publica formula succesului”, carte ce s-a vandut in peste 30 milioane de exemplare, „Think and Grow Rich” (De la idee la bani)

Credeti ca toata aceasta documentare a tanarului Napoleon era platita ? Sub nicio forma! O facea in mod voluntar, evident avand nevoie si de o slujba pentru a se putea intretine pe el si familia lui . In anumite imprejurari ajungand director de publicitate a unei universități din Chicago.

Cu timpul,   și-a deschis un lanț de magazine, a ieșit din afacere, apoi a deschis o școală de publicitate. A renunțat la ea din cauza războiului( primul război), cu toate că mergea pe roate, pentru a se înrola. În 1918 deschide revista Golden Rule  (cunoscută acum ca Napoleon Hill Magazine). Drumurile se despart din nou intre noua creatie si fondatorul ei, acesta infiintand apoi o scoala pentru agenti comerciali. Renunță și la aceasta, din cauza lipsei motivatiei interioare. “Asta se întâmpla în toamna târzie a anului 1923. Mi-am dat seama că sunt blocat în Columbus, Ohio, fără fonduri, și m-ai rău, fără nici un plan de-a scăpa din această dificultate.Pentru prima oară în viața mea, m-am împotmolit din lipsa fondurilor.” (Napoleon Hill, Secretul Libertății. Diavolul Păcălit)

Observi evolutia lui? Nu am vrut sa intru in si mai multe detalii..pentru ca acelea raman detalii. Extrage doar esenta.

Un copil sarac,  nevoit sa munceasca inca de la 13 ani, inconjurat de o serie de esecuri,  a ajuns chiar si consilier  al presedintelui Franklin Roosevelt, intre 1933 si 1936!!

In biblioteca mea am 2 carti scrise de el: De la idee la bani  si Secretul Libertatii, Diavolul pacalit,  carti fantastice, pe care daca le citesti si recitesti, si daca ai mintea suficient de deschisa, iti vor schimba modul in care te privesti pe tine si …. invitabil, felul  in care TU  privesti LUMEA!

Citate ce le iubesc:

~Orice idee, plan sau tel poate fi plasat in mintea umana , prin repetitie! Inainte de succes, fiecare om se va intalni cu infrangerea si poate cu ceva esecuri! Cand infrangerea acapareaza un om, cea mai simpla cale dar si cea mai logica, ar fi sa renunte. Asta fac majoritatea oamenilor! Banii si responsabilitatile mici, sunt rareori gasite impreuna!~

~Banii fara creier, sunt periculosi!~

~Omul nu este infrant, decat atunci cand in propria minte este infrant!~

~Ofera, inainte de a primit! ~

~Cea mai mare oportunitate, poate fi acolo unde esti chiar in momentul acesta!! ~

Mintea nu cunoaşte alte frontiere decât cele pe care le stabilim noi înşine.

Nu ajunge numai să-ţi doreşti un lucru pentru al avea. Trebuie să vezi.

Efortul îşi arată roadele după ce o persoană refuză să se oprească.

Nu am cuvinte sa-ti descriu, impactul acestor vorbe si adevarul ce simt ca exista in ele!

Si chiar sa am acele cuvinte, ele nu au nicio valoare atata vreme cat tu insuti nu le simti, nu treci prin ele pentru a intelege….

Bibliografie : Wikipedia

6 comments

  1. A fost un om extraordinar! Iar citatele – foarte adevărate. Deşi câteodată, mai ales atunci când vezi oameni ce împrăştie cu bani aiurea, te întrebi dacă au muncit pentru ei. În unele cazuri îi pierd, alteori fac tot felul de lucruri nesăbuite pe care nu le-ar fi făcut dacă n-ar fi avut banii. În schimb ultima – este favorita mea – „Efortul îşi arată roadele după ce o persoană refuză să se oprească.” Eu sper ca efortul fiecăruia dintre noi să fie răsplătit🙂 Mi-a plăcut mult articolul. Am avut în mână o carte de Napoleon Hill, dar n-am ştiut mare lucru despre el. Mulţumesc,

    • 🙂 sa stii ca sunt de acord cu tine!
      si mai ales, chipul lui imi place intr-un mod..asa..de parca nu ar fi mort ci inca ar mai fi aici printre noi..
      pana la el, ma intrebam..’mah..eu ce model am?” ca fiecare zicea ..uite eu il admir pe cutare..eu pe cutare..
      si apoi odata cu cartile lui, mi am amintit de biografia lui Henry ford, cand intr-un anumit context a fost intrebat cu cati soldati s-a intors cutarica din nu stiu ce lupta (imi cer scuze ca am uitat, dar ma voi documenta mai bine si voi veni cu completari)..si raspunsul lui mi s a parut magnific….respectiv ” nu stiu cu cati s-a intors, dar cu siguranta s-a intorsc cu mai putini decat cu cati a plecat la lupta!” ..a fost primul model. m -a cucerit din prima! apoi Napoleon Hill…i-am citit cartea De la ideea la bani. M-a ghidat mult in devenirea mea..iar in momentul cand i am citit cartea Diavolul pacalit, deja m-a indragostit. Intr-un mod superior, celui luat ad literam. Si Napoleon Hill este unul dintre preferatii mei!Un om cu o viziune de viata clara, consisa si la subiect!
      ma bc mult ca ti -a placut articolul. sper ca vei participa la concurs!

Lasă un răspuns

