Daca te-ai iubi cu adevarat

Azi am citit un frumos citat de-a lui Buddha :

DACA TE-AI IUBI CU ADEVARAT, NU AI PUTEA RANI PE NIMENI, NICIODATA!

Consider aceasta fraza deosebit de profunda. Ar putea exista voci ce ar sustine ca  este imposibil sa nu ranesti pe nimeni niciodata. ..Eu as spune …Poate….

Insa daca veti privi cu atentie si veti incerca sa intelegeti profunzimea cuvintelor ce formeaza aceasta idee poate incepe sa devina clar..

Daca

– noi ne-am educa copiii in spiritul dragostei neconditinate, dar cu adevarat neconditinoata,

–  i-am ghida de mici pentru a intelege si a  accepta ca atunci cand lucrurile nu se intampla asa cum isi doresc ei, adevaratul „concept”ce este ranit e doar ego-ul lor,

–  i-am ajuta sa inteleaga, prin exemplul personal,  ca iubindu-ne pe noi insine, respectandu-ne nevoile fizice, fiziologice si spirituale, atunci …

….si doar atunci va fi mai usor pentru fiecare dintre noi sa devina constient de potentialul divin ce se afla in fiecare fiinta umana!

Inca ma minunez ce capacitate groaznica are spiritul uman in a-si mutila din proprie initiativa sufletul, mintea…trupul..

Se pierde echilibrul, din ce in ce mai des….

Si revenind la citatul de mai sus….daca ma iubesc suficient incat sa-mi respect nevoile si aspiratiile, daca cati mai multi dintre noi ar face asta, atunci cum ai putea tu , care te iubesti si -ti respecti corpul si sufletul, sa fii suparat pe mine care fac acelasi lucru ca si tine? 

Inchei, prin a sublinia ca egoismul nu este sinonim cu iubirea de sine. Este doar o extrema a unui echilibru ce lipseste. Un articol despre aceste concepte gasesti aici

final

TE-AR MAI PUTEA INTERESA:

Diferenta dintre iubirea de sine si egoism

Sunt egoist, deci ma urasc!

9 gânduri despre „Daca te-ai iubi cu adevarat

  1. Foarte profunde cuvinte! Egoismul poate fi văzut ca o iubire de sine denaturată, căci îi exclude pe ceilalţi.Iubirea de semeni altruistă, ne face să-i vedem pe ceilalţi ca în oglindă şi să dorim să nu-i rănim cu nimic!

  2. Și eu mă minunez… și sper să înceapă să se trezească. Să înceapă să înțeleagă măcar că trebuie să se iubească pe sine. Majoritatea nici nu concep că așa ceva e posibil sau că poate fi altceva decât egoism. Sau cel puțin așa am observat eu. Atât de fixe sunt ideile pe care ni le-au vârât alții în cap. Offf! Eu sper că totuși lucrurile se vor schimba ușor ușor. 🙂

  3. În vorbele lui Buddha nu e vorba de reciprocitate, altfel ar fi specificat „dacă toți s-ar iubi pe ei”… el însă se referă doar la tine și exclude restul… de ce? simplu, fiindcă nu restul e de vină pentru faptul că-i rănești, ci doar tu… când vei ajunge să te iubești cu adevărat vei înțelege că tu ești una cu totul și de aici este evident că nu vei răni pe ceilalți care de fapt sunt una cu tine 🙂

    1. ..da…din comentariul tau observ inca odata ca..atatea creiere..atatea pareri.eu am vazut altfel citatul ..si ma mai explic odata, daca nu m-am facut inteleasa. Atata vreme cat fiecare se iubeste pe sine in modul acela superior modului in care intelege in marea ei majoritate umanitatea, nu este oare clar si firesc de inteles ca nimeni nu ar mai astepta nimic de la nimeni? Daca te cunosti si stii ca esti si bun si rau, si urat si frumos, si generos si egoist, si apreciativ dar si invidios…..daca cunosti toate astea despre tine….nu ar fi logic sa nu ai asteptari care sa duca la dezamgiri, de la ceilalti?! pt ca si ceilalti sunt oameni si ceilalti gresesc…intentionat sau nu…
      cat despre cine e de vina cand ranesti..stii si tu Florin ca e mult mai complex subiectul si nu poti arata cu degetul spre cel ce se simte lezat. In definitiv e alegerea lui daca sa se simta ranit sau nu. Asemeni unui cadou ce ti l-as face eu tie. Vrei nu vrei eu te informez de cadou, dar tu ai dreptul sa faci ce consideri tu..sa-l accepti sau nu. Simplu.
      Bine in mod ideal, ar fi extraordinar daca am reusi de fiecare data…
      Si daca sunt una cu totul si totul este una cu mine.., iubindu-ma ~astfel spus..de ce as rani..sau eu sa ma simt ranita de mine insami!?

      1. Of, of, of, e greu cu explicațiile astea, nu-i așa? 🙂 … Buddha nu specifică în vorbele sale de iubirea celorlalți și ști și tu că nu se pot schimba toți deodată… deci (mai încerc să-ți demonstrez încă o dată că nu e vorba de toți) chiar dacă ar începe oamenii să se iubească pe sine cu adevărat, cineva o să învețe mai încet și va rămâne în urmă cu iubirea… altfel spus, la un moment dat o să ai oameni care se iubesc pe sine și oameni care nu se iubesc pe sine, oameni pe care n-o să-i poți mulțumi și se vor simți răniți de cei care se iubesc pe sine… moment în care vorbele lui Buddha vor deveni false, ceea ce e absurd. Chiar și în viața de zi cu zi, dacă un om merge pe stradă și se iubește pe sine, deși restul nu o fac, el nu va putea răni pe nimeni și nici nu o va face niciodată… dar dacă omul se simte lezat că eu trec prin fața casei lui cine pe cine rănește atunci? Soarele strălucește de miliarde de ani și încălzește pământul mereu, hai să dăm vina pe el că vara sunt peste 40 grade la umbră și iarna sub 0 grade 🙂 … Întotdeauna e vorba de vină, dar Buddha se referea la vina ta directă, la rănile provocate de tine și nu la cele închipuite (pe care niciodată nu le vei putea evita pe deplin).

Lasă un răspuns

