Reteta pentru succes

Pentru cei care deja ma citesc, stiu despre faptul ca atunci cand scriu un articol, imi place sa vorbesc despre lucruri concrete, despre experiente ce le-am trait , emotii si sentimente.

Azi, vreau sa scriu despre succes.

Ce este succesul si cum poate fi el atins???!

Cu siguranta sunt intrebari de care te-ai lovit si tu la un moment dat. Si eu m-am lovit.

Dar in prezent, consider ca am un raspuns la aceasta intrebare.

Mai intai, ce inseamna succesul?

Ei bine,opinia mea este  ca succesul este  o interpretare personala, indusa si gestionata, mai mult sau mai putin de societatea in care traim.

Pentru unii , a avea succes este echivalentul unei carute de bani.sau echivalentul unor relatii armonioase cu familia si prietenii, iar pentru altii..o stare de sanatate buna este mai mult decat suficient. Si nu in ultimul rand..succesul poate insemna sa ai   din toate cate ceva. Proportiile deriva de la o persoana la alta.

In acest articol , ma voi referi doar la succesul ce vine din evolutia noastra profesionala si -l voi lasa deoparte pe cel ce vine pe cale emotionala.

Societatea ne bombardeaza non-stop cu stiri si informatii, despre ce  inseamna sa ai succes si care sunt caile prin care el poate fi obtinut. Mass-media prezinta toate aceste cai, insa cu precadere pe cele mai simple  sau macar pe cele despre care ai impresia ca sunt mai simple..Cu totii avem un corp, pe care il putem folosi pentru a ne obtine..intr-un fel sau altul succesul. Cu totii avem o minte, pe care o putem folosi pentru a obtine succesul, insa corpul fizic..pe termen scurt e mai la indemana, ni se pare mai usor; pe cand mintea..ei bine..ca sa ai acces la aceasta trebuie sa depui totusi un oarecare efort. Desi cu totii avem capacitatea asta, nu toti suntem dispusi sa facem un oarecare efort.

Atunci cand mi-am ales in urma cu ceva timp, specializarea la liceu, optiunea mea a fost contabilitatea. Mi-am zis atunci: „ce -mi place mie sa fac? ….pai..in general imi place creez. Imi place sa desenez..si -mi place psihologia. …dar daca e sa fac un liceu de arta..ce voi face dupa? din ce voi trai!? daca voi face psihologia…orasul meu e mic si totul tine de relatii, …ce pot face..?!sa merg la un liceu teoretic..de unde in cel mai bun caz pot iesi un profesor…care va preda o mare perioada pe la Cracaoanii din deal?…Mai ramane o varianta…sa incerc contabilitatea…de aici pot iesi banii..vor fi mereu firme ce vor avea nevoie de un contabil…”

Si am facut contabilitate…si culmea am mai facut si facultate, tot in pe specializarea asta!!

Ce nu stiam atunci si azi stiu, este ca banii nu vor iesi niciodata, daca faci ceva ..ce nu-ti place. In timp, am invatat sa-mi placa contabilitatea..dar eu stiam in sufletul meu ca nu este ceea ce mi se potriveste cel mai bine. Banii au iesit, dar nu in masura in care m-as fi asteptat eu.

Timpul a trecut iar eu am invatat ca daca vreau sa ating succesul pe plan profesional, trebuie sa fac ceea ce imi place.

Cum am invatat?

Am fost mai mereu atenta!Am fost pe faza! Am cautat intr-una posibilitati de a obtine bani, pe langa jobul oficial…m-am lovit de „n” ori de tot felul de obstacole. Au fost perioade in care eram atat de dezamagita de ceea ce ne ofera societatea incat..nu-mi mai doream nimic. Dar incontinuu am muncit la dezvoltarea mea profesionala, personala si spirituala, chiar daca cu mai mult elan..sau mai putin…Inca de pe vremea cand eram doar o adolescenta timida imi doream sa am un job care sa ma implineasca ..si care sa ma aduca mai aproape de oameni.

Ideea centrala pe care as vrea sa o retii este ca NU AM RENUNTAT! Desi, ar fi fost asa usor sa fac asta de atat de multe ori..

Initial mi-am dorit un job curat, apoi pe masura ce ma dezvoltam din punct de vedere emotional, incoltea in mintea mea ideea de a avea propria mea afacere. De a nu mai fi nevoita a mai munci pentru altul….Am initiat tot felul de proiecte. Am obtinut diplome in diverse domenii, citeam..si iar citeam.

Apoi a venit vremea cand am zis „gata cu diplomele!vreau actiuni. vreau rezultate!concret!”..a trecut ceva timp de cand mi am zis asta…insa a venit si timpul cand un om drag mie, mi-a pus in mana un prim aparat foto DSLR. Dar tin sa mentionez ca aparatul si omul nu au picat din cer….insa  Universul a ascultat dorinta mea. Pentru ca a fost reala si foarte puternica si pe termen lung!!! Nu-ti inchipui ca trebuie doar sa -ti doresti! Trebuie sa si muncesti pentru asta.Sa fii atent la ceea ce se intampla in jurul tau, sau pur si simplu sa FII PREZENT LA VIATA TA!…

Si ai remarcat ceva? Divinitatea nu a facut decat sa ma ghideze inapoi spre talentul meu. Nu execut mari opere de arta prin pictura, dar ma indrept fara modestie spre arta fotografica. Tot creez. Tot lucrez cu oamenii….Pictez cu lumina, asa cum zice etimologia  cuvantului fotografie din greaca. Nu pictez cu pensonul…dar tot pictez cu ceva..Sper ca ai inteles ideea.

Albert Schweitzer, spunea ca SUCCESUL nu este cheia spre fericire. FERICIREA este o cheie spre succes! Daca iti place ceea ce faci vei avea succes.

Eu iti confirm. Imi place ceea ce fac si am succes!

In concluzie, nu am o reteta pentru succesul profesional, dar ti-am oferit cateva sugestii. Restul depinde doar de tine.Cat de mult iti doresti succesul sau ..cat de mult iubesti zona de  confort.final

14 comments

  1. din pacate, cand suntem tineri putini dintre noi stiu sa aleaga cea mai buna cale pentru atingerea succesului profesional. nu suntem hotarati, suntem ghigati aiurea, avem repere gresite si ne trezim facand o meserie care nu este cea mai potrivita pentru noi. ce faci, te-apuci la 40 de ani de altceva sau incerci sa fii the best in domeniul unde deja ai experienta? cel putin, acesta a fost cazul meu….

    • cam asta e mersul..intr-adevar…
      insa ..se zice ca nu esti infrant de conditii, context si altele decat atunci cand tu insuti…renunti…
      exemplu in acest sens..pt ca imi doresc sa fiu concreta.Profesorul meu de informatica…nu a fost dintotdeauna profesor de informatica..si nici macar nu era acesta telul sau..insa la vreo 40 de ani s a apucat de cea de -a doua facultate…a facut contabilitate, master si tot felul de alte specializari. Azi are peste 50 de ani si este un celebru lichidator judiciar al orasului in care traiesc. Un adevarat exemplu profesional pt mine care mi -a fot sursa de inspiratie si inca imi este…acest om special din viata mea..obisnuia sa ma intrebe: Ionela, ce vrei sa fii ierbivor sau carnivor? si eu raspundeam..inca fara a crede in ceea ce spuneam: „carnivor, domn ‘ profesor, carnivor!!!” :)) si radeam…stiam ca inca nu cred asta..si poate nici azi nu cred cu adevarat asta..insa azi stiu..singuria noastra limita este propria noastra minte…

  2. sa inteleg ca, succesul nu coincide sau nu se alfa in zona de confort…
    atunci ma intreb… ce este mai de pret??? zona de confort sau succesul???
    daca succesul ma scoate din zona de confort… mai merita sa perseverez pentru el, ramanand in inconfort???
    hmmm

    • zona de confort este cea calduta…adica nici nu mi-e rau dar nici bine..
      zona de inconfort..poate insemna sa ai un tel pentru care sa fii dispus sa faci niste eforturi. timp in care nu prea esti plasat intr-o zona ..de confort…psihic, spiritual..fizic.
      e mai simplu sa stau sa astept sa -mi pice ceva de undeva..decat sa lupt sa -l obtin….poate acum m-am facut mai bine inteleasa..

  3. Perseverenta conteaza. Asta ii spuneam si nepotelului meu care ma privea cu ochii mari si pentru ca l-am ghicit ca nu stie ce inseamna i-am explicat…perseverenta este atunci cand incerci iar si iar, de fiecare data altfel, pana reusesti. Multumim pentru ideile folositoare din experienta ta pe care le-ai impartasit cu darnicie aici.🙂

Lasă un răspuns

