Fericirea ta, o regula in viata ta!

1.  Fa pace cu trecutul tau, pentru a nu-ti nenoroci prezentul!

Experienta m-a invatat ca atata vreme cat nu -mi voi accepta trecutul, de fapt ma voi respinge pe mine, invinovatandu-ma pentru experientele din el. Respingerea trecutului mai inseamna si stagnare , involutie. Inseamna a nu-ti trai nici prezentul, nici viitorul si nici macar trecutul…toate experientele prin care ai trecutut, sunt convinsa ca ai avut nevoie de ele. si daca inca nu le-ai aflat scopul, mai analizeaza putin. Cand vei intelege cu adevarat, o luminita la capatul tunelui va aparea.

Ai nevoie de trecut, caci trebuie sa inveti din el, insa ancorarea in el pentru prea mult timp, iti va distruge prezentul.

2. Ceea ce altii cred despre tine nu este treaba ta.

Copilaria si adolescenta mea a fost invaluita  de acel trebuie  sau ce va spune lumea. M-am razvratit inca de pe atunci, insa binenteles ca, copil fiind era o lupta cu morile de vant. Parintii si scoala aveau prioritate in fata optiunilor mele. Din fericire, timpul a trecut. Si nu a trecut in zadar.Azi imi este mult mai usor sa trec peste ceea ce zic, fac sau cred altii. Nu este usor, dar sentimentul e de neinlocuit.

Nu mai stiu al cui e citatul, insa e unul dupa care imi ghidez viata : Prefer sa fiu criticata pentru ceea ce sunt, decat iubita pentru ceea ce nu sunt!!!!

3. Timpul vindeca orice, asa ca te nu speria cand suferi!

Desi ar putea parea un cliseu..chiar asa este. timpul vindeca orice. Mai mult sau mai putin. Dar vindeca, in masura in care tu iti doresti sau nu asta. Am vazut parinti sfasiati de durere atunci cand unicul copil le-a murit pe brate si am vazut ca exista vindecare…

Astfel daca ei au putut..de ce nu as putea eu?! Pe lumea asta exista ”n” motive de tristeste…insa timpul, daca stii sa il exploatezi in favoarea ta..vindeca orice. Adu-ti aminte ca in tine traiesc 2  lupi: unul bun si unul rau. In functie de cel  pe care il hranesti mai mult, acela va creste mai gras si mai frumos! Asa este si cu gandurile tale.

Daca le hranesti pe cele pozitive, ele se vor inmulti..daca le hranesti pe cele negative..vor face la fel..

4. Nimeni nu este motivul fericitii tale, tu esti propria fericire.

Au fost momente in viata mea, cand si eu am crezut ca ceilalti: mama, iubitul sau prietena sunt ratiunea mea in fericire. Nimic mai eronat. Da. Cei dragi noua, pot completa fericirea noastra, insa temelia si caramida cu caramida tot noi suntem cei care au puterea sa le ridice..

Din nefericire, multi dintre noi suntem educati altfel. Si nici macar in perioada in care devenim adulti, nu intelegem niste aspecte esentiale din viata fiintei umane.

Cei multi vor spune ca e vorba de egoism. Greseala..din nou. Cel putin din punctul meu de vedere. Egoistul nu este cel ce -si traieste viata asa cum el vrea, ci egoistul este cel ce le cere celorlalti sa traisca dupa cum el vrea!

5. Nu iti compara viata cu a nimanui. Nu poti sa stii care e scopul vietii fiecaruia.

Vechiul nostru obicei implementat si dezvoltat de societate (familie, media…etc): comparatia!! Comparatia cu colegul de banca, comparatia cu vecina de la coltul blocului, cu colegul de serviciu, cu ”vedetele” de pe la TV. Ce usor suntem de manipulat si ce usor ne conduc altii viata, daca nu gasim disciplina si vointa de a ne dori o viata autentica

Chiar nu ai de unde sa stii cu precizie ce se intampla in viata altuia…De ce a facut un lucru..sau cum il face. Poti doar sa presupui. Iar presupunerile..raman simple..probabilitati.

6. Nu te stresa prea mult. Cateodata e bine sa nu stii chiar toate raspunsurile.

Recunosc la capitolul asta mai am de lucrat (si in general mai am de lucrat!!😛 ). Dorinta de a detine controlul pentru ceea ce se intampla in viata mea, mi-a dat de multe ori batai de cap. Dar au fost si momente cand am lasat situatiile asa..

Uneori e bine sa obtii raspunsuri, alteori nu..Cred ca fiecare va sti..sau va afla..cand trebuie sa analizeze in continuare si cand sa se opreasca…

Sursa imagini: google

https://www.facebook.com/drlaslauandrei

final

13 comments

  1. Fiecare persoană are propria perspectivă asupra fericirii. Fericirea mea constă în lucruri mici care, puse la un loc, formează ceva mare și etern pentru sufletul meu🙂
    Am revenit și eu pe aici și descopăr cu plăcere că ai rămas același om frumos cum te știam!🙂 săptămână plăcută îți doresc! :*

  2. Nimeni nu este motivul fericirii tale…asa este, ne asteptam de multe ori si cerem de la ceilalti sa ne faca fericiti dar de fapt arta fericirii sta in noi insine.

  3. Subscriu, sunt de acord cu tot ce ai scris mai sus🙂 Iar eu foarte rar sunt de acord cu tot din ce scriu ceilalti😀 De vreo 3 ani de zile, ma incadrez la toate. Mi-au trebuit vreo 26 de ani sa ma impac cu toate punctele.

    • ha!ha!nu pot decat sa ma bucur ca imi impartasesti parerile si de asemenea sunt constienta ca ar mai putea fi adaugate reguli..dar asa pe scurt..
      si da avem nevoie de timp. timpul vindeca si ne invata multe daca avem „mintea deschisa”…daca nu..suntem condamanti sa repetam aceleasi experiente..paote la infinit..chiar daca sub alte forme..

  4. eu mai am de lucrat la punctul 5. inca sunt tentata sa ma raportez la ceilalti. o fi si chestie de obisnuinta, din copilarie, cand rezultatele scolare, comportamentul erau evaluate in raport cu copiii vecinilor, rudelor, etc.

Lasă un răspuns

