A fi copil – guest post pe blogul lui Emil

In urma invitatiei dlui Emil, de a scrie un articol pentru 1 iunie, care sa fie publicat pe site-ul dumnealui …, am scris acest articol. Il gasiti aici:

Stiai ca tu ca si individ te regasesti, pe rand in una din starile urmatoare: starea de parinte, starea de adult si starea de copil?!

Starea de parinte: deseori ai trait-o, desi poate nu esti inca parinte. E acea stare de responsabilitate ce o simti pentru ceilalti, respectiv simti nevoia de a-i proteja, cocolosi..si asa mai departe.

Starea de adult: e acea stare de maturitate si echilibru emotional. Adultul traieste in prezent, aici si acum. El rezolva tot felul de problem, folosindu-se de logica, ratiune.

Si starea de copil. Mi-e cea mai draga. Poate pentru ca ma regasesc cel mai des in ea.

Spre finalul adolescentei mele, cand incet – incet adultul isi facea simtita prezenta, unul din obiectivele mele era schimbarea. Schimbarea personalitatii. Din cea joviala si deschisa in cea rece, serioasa si mult mai precauta. O perioada am incercat. Insa nu am reusit decat…continuarea aici

5 comments

  1. @”Si starea de copil. Mi-e cea mai draga. Poate pentru ca ma regasesc cel mai des in ea.” – Pablo Neruda zicea cam asa:”adultii care nu se mai joaca au pierdut copilul care traia în ei si le va lipsi toata viata…” – iar Nietzsche:”fiecare adult ascunde-n el un copil care vrea sa se joace…” – amândoi au dreptate!🙂

  2. minunat sa fii copil…

    daca ar fi murit copilul din mine, o data cu maturitatea-mi… (iarasi, daca, cumva am ajuns la starea asta… ) as fi ramas si as fi, trist… posomorat… fara dor de viata…
    dar… nu a murit… dimpotriva traieste minuant…
    asa ca… am grija de el, de copilul din mine… si nu imi doresc niciodata sa raman fara el… fara mine…

  3. Iata ce aude copilul din noi:
    *ce copil esti!..
    *ai o gandire puerila…
    *ai imbatranit si ai dat in mintea copiilor…
    *te porti ca un copil…
    *…tot copil ai ramas! etc.

Lasă un răspuns

