Cuvinte de intelepciune

“Atunci cand stii ce vrei, cere.
Nu pretinde si nu innebuni oamenii cu asteptarile tale. Cere pur si simplu, fara ocolisuri. Spune oamenilor ce vrei, intr-un mod politicos, respectuos. Si, dupa aceea, acorda-le libertatea si spatiul necesare pentru a-ti raspunde cinstit.
Nu forta pe nimeni.
Dar nu-ti reprima dorintele, doar pentru ca ti-e frica de felul in care s-ar putea cineva sa reactioneze la ele.”

Paul Ferrini – “Cuvinte de intelepciune pentru fiecare zi”

1. Atunci cand stii ce vrei , cere!  Privesc in jur…un procent destul de ridicat de oameni dezorientati. Iar daca nu-s dezorientati, asteapta o zi, asteapta acel moment..care le va schimba viata….

2. Nu pretinde si nu innebuni oamenii cu asteptarile taleDe ce exista atatea relatii defectuoase? De ce exista atata nefericire in relatiile dintre oameni? Poate pentru ca asa am fost invatati….sa asteptam. Iar cand nu ni se ofera, pentru cei mai multi exista doar 2 variante. Prima sa se retraga in carapace si cea de-a doua sa devina artagos, cerand nervos socotela.

3. Si dupa aceea , acorda-le libertatea si spatiul necesare pentru a-ti raspunde cinstit.  Afirmatia asta mi se pare extraordinara. Foloseste verbul „acorda-le” si nu „ofera-le”. Am fi oferit doar daca ceva ar fi fost al nostru. Dar evident, libertatea si spatiul  sunt detinute deja  de cei la care ne „raportam”.  Insa noi ce facem? Cerem, asteptam. Spunem teoretic ca acordam spatiu si libertate, dar cand nu ni se raspunde pe masura asteptarilor, tot exteriorul e de vina..

4. Dar nu-ti reprima dorintele, doar pentru ca ti-e frica de felul in care ar putea cineva reactiona la ele.  Reprimarea  trairilor si dorintelor interioare, este o „practica” des intalnita. Am facut-o si eu mult timp. Dar azi, am invatat din acele experiente si vreau sa cred ca asteptarile mele s-au redus considerabil. Si as spera…ca poate pana la final de viata sa invat..sa nu mai am deloc. Desi ma gandesc ca doar o viata pentru a invata asta ar putea fi insuficienta. Dar clar, incerc.😀

P.S.  Schimba-te pe tine si lumea se va schimba odata cu tine !

6 comments

  1. …si daca ewsti constient ca ceea ce ceri nu e pe placul celuilalt? si daca stii ca-l doare?
    Mama are o vorba ” Cine cere nu piere , dar nici multa omenie-nare „

    • mm..am 30 de ani si am invatat cateva lectii pretioase. una dintre ele este ca atunci cand simti ca vrei ceva, comunica acest lucru. cum raspunde celelalt, nu mai este ..treaba ta.ca poate sa nu fie pe placul tau, reactia lui e partea a doua, dar macar ai cerut . ai vb si nu ai tinut in tine…mai tarziu, nu-ti va parea rau decat de ceea ce nu ai facut si mai putin de ceea ce ai facut…
      cam asta am invatat eu..

      • stiu Ionela😦 dar nu pot sa fac pe nimeni sa sufere , am de cautat momentul potrivit si trebuie sa am vorbele la mine , ce ciudat , sunt constienta ca o sa doara , indiferent cand si cum zic

        • mda.inteleg.doar ca momentul potrivit nu va niciodata.putem amana, dar rezultatul..o alta lectie ar fi ca, oricat voi incerca sa dau explicatii pt a rani mai putin cu atat, celalalt se va inversuna sa nu inteleaga si sa sufere mai mult. nu faceam bine niciunuis dintre noi..astfel ca am hotarat sa ignor mai mult exteriorul, incercand sa fiu mai atenta cu mine insami..poate pe viitor voievita situatii de genul, tocmai pentru ca am fost mai atenta la interior si mai putin la exterior.. ..nu situ..zic si eu..:)

  2. da.din pacate a fost criticat si acuzat de a-i lui atunci cand a intrebat. de aceea adult fiind nu mai indrazneste sa o faca. din teama de a nu considerat prost…iluzia superioritatii..cred ca de la caz la caz..or fi motive diferite…poate nu suprior,dar macar nu mai fraier..vina este de ambele parti..
    suflet plin de amaraciune?! iar depinde..este posibil sa nu observe asta toata viata..:)..din pacate.binenteles.

  3. Mai e si mândria celui care crede ca va fi socotit prost daca întreabă (cere un sfat). De dragul pastrarii unei iluzii de superioritate, prefera sa nu ceara ajutorul nimănui iar pe urma se infoaie zicand „eu nu sunt dator la nimeni!” Nu plătește el asta cu un un suflet impuns de amaraciune?!

Lasă un răspuns

