Am refuzat sa-l mai citesc

O zi am refuzat sa-i mai citesc scrierile…

E o anumita agonie in ele….

Fugeam de ele. Ma instristau.

Apoi, o emotie m-a lovit..si mi-am dat seama ca nu fugeam de ele. De ale lui.

Dar fugeam de ce trezeau ele in mine. Fugeam de acea parte din mine, pe care o refuzam intr-o anumita masura… sa simt ca mai este a mea. Fugeam de mine…

Ce hilar !! Sa cred ca disparuse. Ca luptasem suficient de mult cu ea, incat sa o indepartez, intr-atat incat sa ..dispara…

De departe, acea parte este in mine.

Si culmea, acum ii multumesc lui Ratzone, ca mi-a adus aminte de acea parte din mine. Acea parte care…in mod paradoxal, gaseste in suferinta o dulce agonie. …. O agonie care ma inspira si care ,

– ma sustine in creatiile mele…

– ma determina sa iubesc mai profund si mai autentic….

– ma ajuta sa vad omul…desi trist, mai frumos…

– ma ajuta sa vad efemeritatea mea, ca pe o binecuvantare, frica risipindu-se…

Da, toate astea m-a ajutat Ratzone, sa-mi amintesc. Si chiar mai mult de atat.

Pentru asta, tin sa-i multumesc si sa va spun si voua despre cea de-a doua carte publicata de catre acesta „Sunt un gunoi, sunt un nimic” sunt-un-gunoi-sunt-un-nimic O puteti achizitiona de aici la un pret…..mai mult decat simbolic..12,75  lei. In acelasi timp, exista si o pagina de facebook dedicata: https://www.facebook.com/raduratzone

Ratzone, pe numele lui real Radu Cîrstea , este unul dintre acei copii talentati care ne  determina sa observam ca talentul si simtul artistic din fiinta umana nu a disparut. Si ca societatea noastra, inca mai ofera arta.  Pentru cei care vor sa „priveasca” mai mult decat sa „vada” si pentru cei care mai si „asculta” nu doar…aud.

Mai jos aveti cateva din gandurile lui ce mi-au amintit de Bacovia sau Cioran :

„daca mai ma rogi vreodata sa nu te mai iubesc
doar ca sa te poata iubi el
te voi pedepsi
mai aspru decat ceea ce naste din iubirea vietii cu moartea
mai aspru decat dulceata refuzurilor tale
mai aspru decat boala amintirilor mele
il voi ruga si eu pe el sa te pastreze pentru mine

acum spune-mi daca vrei sa te mai iubesti cu el?!”

sau

„in noi sunt lumi intregi care respira la comanda
se aprinde vantul sa ne dea foc
din pietre se naste sangele
din beton ne cresc oase uscate
din hazard devenim umani ca si cand ai arunca o piatra in mare
mai trec un gand prin capatul de lumanare al ordinarului
in care i se soptesc replicile unui actor provincial”
(fragment)

Mi-as dori ca tot mai multi dintre noi sa-l cunoasca pe Ratzone.

Ce spuneti, distribuiti acest articol sau creati voi insiva unul?

🙂

10 comments

    • Multumesc mult pentru aprecierea ta…
      Eu nu sunt critic de arta..
      Pot spune, eventual, doar ca am un simt artistic neslefuit de ”cutumele” societatii…Si descrierea am facut-o exact asa cum am simtit.
      Daca a ajuns la sufletele voastre..a fsot tot ce mi-am dorit! Da, Ratzone este un copil special. Face parte din acei copii…:)

Lasă un răspuns

