Suferinta=crestere

Exista pe lume, macar un om care sa nu fi cunoscut durerea?🙂

Tind sa cred ca totusi, raspunsul este unul negativ, chiar si pentru acei care din motive biologice, au o constiinta redusa sau inexistenta.

In momente de cotitura, am intalnit suferinta. Sub forma fizica(boala) sau emotionala.

Am inteles ulterior,  ca suferinta este un fel de MUST HAVE daca ne dorim sa evoluam. Un fel de nastere, la o noua viata. La un nou nivel.

Cu toate astea, instinctul este sa fugi de suferinta..deh. Cui ii place sa sufere?!🙂

Asa ca am fugit de ea. M-am impotrivit. Pana nu am imbratisat-o, nu m-a parasit. Insista sa-mi faca zile fripte, parca la nesfarsit. Nu intelegeam🙂 .

Asa frumos spune E. Tolle : „SUFERINTA ESTE NECESARA PANA INTELEGEM CA NU ESTE NECESARA!”

Ce joc de cuvinte minunat.

Dar atat de plin de intelepciune.

Ulterior, m-am intrebat : de ce trebuie sa suferim ca sa putem fi fericiti? 

Singurul raspuns pe care- l am este ca ..se pare ca asa suntem construiti.

Prin suferinta sa cunoastem. Sa intelegem. Asta e natura constiintei/constientei noastre.

Poate…daca nu am simti durerea fizica sau emotionala, nu am mai fi asa motivati sa crestem, sa ne dezvoltam,sa perpetuam specia intr-o forma superioara fiecarei generatii in parte.

Se pare ca rolul clar al suferintei este acela de a ne cunoaste sau de a ne (RE)cunoaste pe noi insine.

Ar fi fost oare mai bine sa nu fi trecut prin cutare experienta? Nu as mai suferit. Poate, daca totul s-ar fi petrecut altfel…  Si totusi!

Am inteles, ca fara acele suferinte eu nu as mai fi fost omul de azi. 

Si oare mi-as fi dorit sa fiu alt om? Nu am de unde sti cu certitudine. Pentru ca nu am fost alt om, dar sincera sa fiu, imi place de omul care sunt azi. Parca nu mi-as dori sa fiu altul..

Toate aceste experiente si mai ales intelegerea lor, reprezinta lectii de viata. Ce sunt aceste lectii? Poate nu e chiar ca la scoala, dar din experienta personala iti pot spune ca lectia de viata reprezinta analiza, identificarea si eliminarea, prin constientizare a acelor programe distructive in mod subconstient din vietile noastre. Am observat, ca daca aceste programe nu sunt identificate, acestea asemeni unei povesti ruleaza la nesfarsit, mereu sub alta forma, dar cu aceleasi consecinte.

Viata mea s-a transformat in momentul in care am inteles lectiile de viata ca pe oportunitati de autocunoastere.

M-au ajutat sa transform o umbra (frica, slabiciune) in lumina  (curaj, incredere).

M-au ajutat sa privesc in cei din jurul meu ca in niste oglinzi. Sa -mi observ acolo propria personalitate. Sa inteleg de ce intalnesc un om sau altul si  de ce am nevoie de el in viata mea. Sau dimpotriva.

Si ce e mai minunat, e ca fiecare constientizare schimba ceva in destinul nostru. Ne ajuta sa trecem la urmatorul nivel, calitatea vietii noastre imbunatatindu-se.

Am schimbat fereastra si am schimbat lumea.😉

5 comments

  1. cred, sunt convins ca exista crestere si fara suferinta…
    suferiunta nu este obligatoriem desi a devenit atat de obisnuita si omniprezenta…
    scopul vietii… scopul meu in viata… nu l-am gasit in altceva decat in iubire…
    chiar cred cu tarie ca menirea noastra, este dragostea… daca nu exersam aceasta minunata capacitate a noastra, nu doar cu suferim enorm, ne imbolnavim… ci fara iubire, chiar suntem morit, desi inca mai respiram vegetand…

    • Pai tocmai Ovi!
      Scopul nostru in viata este , pentru viata si oricum am spune-o este iubirea. ..
      Dar pana REdescoperim asta, pana Reinvatam asta…exista niste etape si un anumit drum de parcurs.
      Daca exista oameni care….nu au suferit in viata si au devenit intelepti doar pentru ca au avut din start o constiinta atat de puternica, incat frustrarile lor sa fie de ordinul…micilor mici..atunci nu pot sa zic decat bravo lor..Eu personal insa nu am cunoscut niciunul pana acum. O mai fi timp si pentru asta..cred..;)

  2. Eu încă nu pot accepta suferința. Nici nu vreau. Adică sunt mai bună decât să mă las controlată de durere. Mai bine evitată și tratată.
    Dar am înțeles principiul – tot ce ne doare va trece în spate ca experiență și învățătură. Frumos🙂

Lasă un răspuns

