Motoarele cu aprindere prin comprimare

Dupa cum stii blogul meu este cu un anumit specific.

Insa azi o sa citesti un articol, care te-ar putea interesa sau ..nu.

In orice caz te afli tu, eu il voi posta cu scopul de a sprijini un coleg de blogosfera.

Multumesc pentru intelegere.🙂

„Motoarele cu aprindere prin comprimare. (mecanică alternativă)

Coxarea injectoarelor înrăutăţeşte calitatea jeturilor ca şi direcţionarea lor în camera de ardere. Ambele consecinţe conduc la înrăutăţirea formării amestecului aer-motorină, la deranjarea procesului normal de ardere, scăderea puterii şi apariţia fumului dens, negru la evacuare.

În timpul exploatării injectorul se poate deregla fie datorită detensionării arcului, fie ca urmare a slăbirii fixării sale. Din acest motiv presiunea de deschidere a acului se reduce, ceea ce provoacă înrăutăţirea calităţilor jeturilor de combustibil şi mărirea avansului la injecţie; ambele consecinţe afectează arderea şi grevează performanţele motorului.

În sfârşit, pătrunderea impurităţilor către ac şi corpul pulverizatorului poate gripa această pereche de piese, urmarea fiind blocarea acului şi scoaterea din funcţie a injectorului. Pompele de motorină sunt mai puţin afectate de uzură deoarece presiunile la care lucrează sunt foarte mici; de aceea defecţiunile care intervin sunt doar dereglarea supapelor de limitare şi de trecere.

Regulatoare de turaţie suferă dereglări ca urmare a slăbirii organelor de fixare, a detensionării arcurilor sau înţepenirii unora din elementele componente. Efectele sunt nerealizarea turaţiei de ralanti şi a stabilităţii acesteia, modificarea stabilităţii funcţionale la regimuri mijlocii şi nerealizarea puterii nominale şi a turaţiei maxime.

Măsurile care se iau pentru filtrarea combustibilului sunt mult mai severe la motorul DIESEL deoarece motorinele sunt mai vâscoase şi conţin mai mulţi compuşi răşinoşi care formează în jurul particulelor lor anvelope solide şi le menţin în suspenise împiedicându-le să migreze rapid spre fundul recipienţilor de stocare care în cazul benzinei.

Aceste condiţii încetinesc procesul de decantare a impurităţilor mecanice în rezervoare. S-a demonstrat experimental că într-un recipient cu benzină lăsat în repaus, după două ore se decantează 95% din impurităţile mecanice în timp ce într-unul cu motorină, după acelaşi interval de timp, se separă numai 10% şi abia după 190 ore se decantează 95% din impurităţi. Aşadar în cazul alimentării cu benzină după un scurt răstimp de repaus se va putea preleva din rezervor, de la o înălţime oarecare, un lichid cu grad de puritate suficient de ridicat, fapt care uşurează sarcina filtrelor motorului, ceea ce nu se întâmplă în cazul alimentării cu motorină.

Pe de altă parte, s-a arătat că toleranţele de prelucrare a pieselor de precizie ale instalaţiei de injecţie sunt de ordinul zecimilor de microni iar jocurile funcţionale nu întrec trei microni. De aceea o uzură a acestor piese aparent neînsemnată de trei-patru microni aduce instalaţia de alimentare într-o stare tehnică prostă. O astfel de uzură mică dar cu efecte majore poate fi provocată de cantităţi de praf incredibil de reduse. Astfel, nu mai trei grame de praf dispersate în particule de 5-15 microni pot uza o pompă indiferent de timpul în care s-a produs evoluţia prafului prin instalaţie; rezultă deci că pe toată durata de folosire, pompa de injecţie nu trebuie să fie traversată de o cantitate de praf mai mare de trei grame; în cazul unei instalaţii de alimentare a unui motor de tanc, de exemplu, pompa de injecţie vehiculează în întreaga durată a existenţei sale aproximativ 24.000 de litri de motorină al cărui conţinut mediu de impurităţi nu trebuie să întreacă 0,01 la sută.

Aşa se explică existenţa la motoarele cu aprindere prin comprimare a cel puţin două categorii de filtre: brute sau grosiere, plasate înainte de pompa de motorină, şi alte filtre plasate în amontele pompei de injecţie. Filtrele de epurare fină sunt desenate să reţină particule mai mici de 0,7 microni, adică sub valoarea jocurilor funcţionale ale pieselor de precizie din echipamentul de injecţie. Cealaltă categorie de filtre reţin particule mai mari, cu dimensiuni de 0,03-0,08 mm corespunzătoare jocurilor funcţionale ale pompelor de motorină.”

 

 

3 comments

  1. Frumos articol , am citit cu placere , pe viitor daca mai faci asemenea articole revin cu placare , eu discut doar despre motoru in 2 timpi , te invit cu mare placere sa vezi ce anume fac eu pe Discutii100ro.com , articole dea gata , iei trusa de chei si te apuci de reparat . Acest subiect motoru 2 timpi , este vag tratat pe internet ca ceva important , dar cum el exista in viata noastra , in mediu rural sau cel orasenesc tot mai mult , am considerat sa concentrez activitatea doar pe acest tip de motor , este o pasiune , un hobby . Felicitarile mele pentru articol , am o dovada ca si alt cineva se gindeste sa publice articole din lumea motoarelor .

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s