Vreau partener care sa ma protejeze. Dar de partenerul meu, cine ma protejeaza?

Este scris in ADN-ul nostru de femeie, nevoia si dorinta de protectie.

Daca faci parte din grupul nostru, purtatoare de cromozomi XX, atunci macar , si repet macar odata in viata ta ai simtit aceasta nevoie si anume sa ai incredere in iubitul tau, ca indiferent de situatie, este acolo, langa tine, oferindu-ti protectia sa.

Inca din perioada fragedei copilarii, ti se soptesc basme minunate , in care Fat-Frumos Cel Neinfricat, va infrunta o lume intreaga si mai mult decat atat, tot Universul, pentru ca tu , printesa lui cu par de aur sau de abanos (dupa caz!) sa aiba parte de o viata fericita „pana cand moartea va va desparti”. Basmul e minunat. Realitatea e diferita.

In anii urmatori de indragostesti de colegul ala cool din liceu, care poate nici nu te observa. Si de tine, s-a indragostit un altul, dar e atat de pampalau, incat nici tu nu -l bagi in seama pe asta. Ce sa faci tu cu scrisorile lui de dragoste interminabile si ochii aia ce licaresc ca ai unei feline in noapte?? Neh! Tu ai nevoie de colegul Fat-Frumos Cuceritorul, dupa care toate fetele din liceu, de altfel..saliveaza.

Nu se stie daca pana la urma te mariti cu primul Fat Frumos intalnit, fie el mai ..lent sau mai rapid, dar in cele mai multe cazuri, tu iti alegi viitorul, reprezentat de o fantastica poveste de dragoste, despre care ai crezut multa vreme ca e unica, ca e de nedescris si ca…nimeni, niciodata, nu a mai iubit  asa cum ati facut-o voi doi.

Pana aici , totul minunat.

Ce faci mai departe cand Fat -Frumos Seducatorul  incepe sa prinde colti de Zmeul cu trei Capete?!

Si acest Zmeu, zi dupa, saptamana dupa saptamana incepe sa livreze cate o parere:

  • Da, auzi iubito? De ce te-ai aranjat asa?
  • Da, stii iubito..cand iesi cu mine parca nu te straduiesti atat!
  • Da…ce atata iesit cu fetele. Tu nu vezi ca este de treaba acasa?
  • Ai vazut? prietena aia a ta de 10 ani ti-a tras-o de nu te vezi! Nu  ti-am spus eu ca singurul pe care te poti baza cu adevarat sunt eu?
  • ..si alte lucruri, mai mult sau mai putin asemanatoare…

Este foarte interesant de urmarit evolutia relatiilor in general.

Personal, nu am relatia perfecta. De altfel nici nu stiu daca mi-as dori..sau daca exista. Doar daca imperfect cu imperfect, da un fel de perfect! :)) Insa stiu, ca am muncit impreuna, sa ajungem unde suntem azi. Si nu a fost niciun al naibii de noroc, cum mai aud uneori. Pentru ca..atunci cand spui noroc e ca si cum ai spune ti-a picat din cer, ceea ce pentru o relatie muncita, suna chiar jignitor.

Nu intamplator am pus titlul acestui articol „Vreau partener care sa ma protejeze. Dar de partenerul meu, cine ma protejeaza?”,  pentru ca de cele mai multe ori cam asa se intampla.

Vezi tu femeia este plasata in mod continuu pe o pozitie de vulnerabilitate, barbatul fiind cel cu putere. Putere de decizie si putere fizica.

Undeva pe drum, femeia se pierde pe sine. Pierde acest delicat echilibru dintre sine si lumea exterioara, care de cele mai multe ori este reprezentata tot de ..de .Praslea cel Voinic!

Consecintele pot fi diverse dar cu precadere exista cateva ce le intalnim mai des:

  • femeia renunta la sine si se dedica exclusiv copiilor si sotului.
  • femeia renunta in general, dedicandu-se familiei.
  • femeia se retrage in sine, dorindu-si in fiecare zi mai mult sa fiu apreciata ca la inceput.
  • femeia se indragoste de un barbat, care nu e acelasi cu ..sotul ei.
  • femeia renunta la acel barbat si la orice alta sansa de fericire, automutilandu-se sufleteste pentru marea ei „greseala”!
  • femeia pleaca cu acel barbat, fiind hulita de familie si societate.
  • femeia ajunge cam in acelasi punct, poate. Si cu urmatorul barbat.

Faptul ca de cele mai multe ori ajunge in acelasi punct, dovedeste faptul ca ..de cele mai multe ori femeia nu-si invata lectia. Nu invata despre faptul ca avutia ei cea mai de pret nu este sotul si poate nici copiii, ci este chiar ea insasi.De fapt, avutia cea mai de pret a fiecaruia dintre noi, este el insusi.

Fericirea (desi suna a cliseu), chiar nu are legatura cu exteriorul. A! OK. Fericirea prin comparatie , da, aia are legatura cu exteriorul.

Si mai este ceva. Nimeni nu poate proteja pe nimeni, in sensul real al cuvantului. Sau , poate…doar fiecare pe el insusi, si cam atat. In rest sunt sperante, ganduri, iluzii.

 

Tu ce lectii ai invatat din relatiile tale?

 

Sfaturi-pentru-el-si-ea-atunci-cand-ea-cere-mereu-dovezi-de-afectiune

13 comments

  1. Interesant articol, sper sa te regasesti la un moment dat si sa iei decizia corecta Ionela. Din exterior aratati perfect amandoi, insa voi stiti ce este in sufletul vostru. pupici!

    • 🙂 Buna Andreea.
      Eu scriu pe blog de cativa ani.

      Probabil ca esti noua pe aici si inca nu stii despre faptul ca eu scriu din experienta personala, studii individuale dar si experientele altora.

      In articolul de mai sus, nu am sugerat ca ar fi vorba de experienta mea.

      E clar ca fiecare femeie, realizeaza la un moment dat ca basmele nu au nicio legatura cu realitatea, insa experienta e diferita de la o femeie la alta, in functie de personalitate si partener.

      Si da.🙂 Nu am relatia perfecta. Dar cred ca nici nu exista. SI ..daca ar exista, ar fi si plicitisitor. Ce am mai invata? Ce provocari am avea? Care ar mai fi scopul?

      Titlul articolului, de fapt nici nu mi apartine. Chiar partenerul meu mi-a sugerat sa scriu despre, dupa ce a urmarit un reportaj la stiri despre femeile agresate fizic .🙂

      Pupici si tie!!🙂

      • Precizare importanta:raspunsul meu nu are nicio legatura cu „lupul moralist”.
        Pentru ca ai reluat afirmatia:”Nu am relatia perfecta.” si pentru ca esti preocupata de propria dezvoltare/evolutie, ai identificat zonele relatiei care genereaza imperfectiunea ei?Exista masuri concrete care sa imbunatateasca ( sa nu spun elimine) aceste imperfectiuni.
        (Nu doresc sa primesc raspunsuri sau explicatii pentru ca nu acesta este scopul celor doua intrebari).

        • 🙂 stai linistita . Nici nu m-am gandit la lupul moralist.
          Am reluat afirmatia pentru ca am presupus ca a fost in cea mai mare parte ceea ce a determinat parerea ta intiala.
          Scopul meu e sa comunic cu fiecare dintre cititorii acestui blog.🙂

  2. Hola! Mă bucur să revin şi să te recitesc. Eu m-am învăţat pe mine şi încă mai fac asta. Ştiu că ai dreptate pentru că am văzut în jurul meu persoane care au probleme de genul celor descrise de tine. Pe drumul vieţii cred că fiecare dintre noi ar face bine să dea la o partea toate clişeele pe care le moştenim la nivel social. Iar cel mai important ar fi ca bărbatul şi femeia să priceapă faptul că nu poate exista între ei legături de posesie. Nimeni nu e proprietarul nimănui, totul e o alegere. Alegi să iubeşti şi să construieşti un unu din doi, făra ca vreunul din cei doi să se piardă pe sine.

  3. „Tu ce lectii ai invatat din relatiile tale?”
    Am invatat ca relatia se bazeaza pe respectul reciproc.Pentru mine si sotul meu pe care il consider partenerul meu de viata / tovarasul meu de drum -un drum din care am parcurs primii 21 de ani respectul inseamna incredere, intelegerea filozofiei de viata a fiecaruia, comunicare – atat continut cat si forma ( poate mai ales forma), toleranta, implicarea in proiecte de familie.Daca relatia noastra ar fi o floare, atunci fiecare dintre noi doi se apleaca cu grija asupra ei si are grija de ea.
    Daca ceea ce am scris pare neverosimil, va asigur ca lucrulile chiar asa se intampla.Am reusit pentru ca mi-am dorit si am fost rationala.

    • Sunt mai mult decat de acord cu dvs.
      Faptul ca aveti 21 de ani de relatie, ma determina sa va respect atat varsta cat si experienta.
      Mi-a placut mult cum ati incheiat „pt ca mi-am dorit si am fost rationala”. Cred ca este cel mai bun raspuns.
      Atunci cand iti doresti totul este posibil. Bine, intr-un fel sau altul e f. important sa avem si cu cine, dar cred ca si asta tine intr o anumita masura tot de noi. Atragem ceea ce suntem.🙂

      Cat despre relatia reprezentata de o floare, analogia este foarte frumoasa. Si psihologii spun ca intre cei doi nu exista doar cei doi, ci EU, TU si RELATIA.

      Imi doresc ca oameni ca dvs. sa existe si sa se dezvolte din ce in ce mai mult, si poate intr-o zi, vom avea mai multi adulti sanatosi si echilibrati emotional..

  4. raspunsul meu este serios. Vrerea ta si intrebarea sunt ale unei persoane aflata in semisclavie sentimentala si lipsita de comunicare cu semenele. Fetele comunica in asemenea situatii si gasesc solutii foarte ingenioase. Au invins ele canoanele islamului,catolicismului….inchizitiei dar pe un amarat de partener ortopedic cu instincte primare. Sau poate este o situatie patologica cladita pe vicii, compromis,acceptare si atunci acest chin este chiar placerea. Un om are libertatea si daca vrei obligatia fata de sine sa aleaga permanent ce il face fericit.Ultima intrebare vrea sa induca situatia unui maimutzoi sau maimuta aflata in dresaj la circ. Libertatea exista( raportat la coordontele locului si timpul actual). Mediul nu formeaza individul, doar il influenteaza in interactiunea sa. Eu stiu ca omul sfinteste locul Partenerul agresiv sau agresor nepotrivit partenerei si needucat trebuie schimbat. Daca mamicutza lui nu a reusit sa il formeze, nu vad cum reuseste o alta persoana. El este potrivit la o alta caruta

    • TE-ar uimi totusi sa stii , concret cat de multe femei inca nu au depasit aceste”canoane”.
      Are libertatea si obligatia. foarte bine spus si sunt mai mult decat de acord.
      Dresaj la circ? OK. Se poate spune si asa.Si-n plus o fi fiinta umana mai mult de atat? Poate. Uneori…
      OMul sfinteste locul, dupa ce locul l-a sfintit pe el..
      Mamicuta il formeaza? mm si pe mamica cine o formeaza?
      Ideea e ca omul nu se schimba, decat daca isi doreste el cu adevarat asta. Si nu fortat de altul.😉

  5. 1trebuie sa incepi a modifica prima propozitie prin adaugarea ,, de partener,, 2 sa tii cont de proverbe
    In spatele unui barbat puternic sta cel putzin o femeie puternica In spatele unei femei puternice stau cel putzin doi barbati puternici(unul eventual sotul) sau un sir=>ca in spatele unui barbat(cerb) puternic sta un card de barbati puternici(eventual porci) 3,Daca nu este problema ce tine de autoritati, este suficient sa strigi: heeelp! barbatii in general sunt saritori in asemenea situatii

    • Cred, daca am inteles bine, raspunsul tau este ironico-serios. Cica umorul , zicea Salome, este forma politicoasa a disperarii. Fiecare intelege cam ce poate din fraza de mai sus.Revenind la oile noastre, pai da..proverbele s-au nascut din experiente, iar experientele s-au format de-a lungul timpului conform standardelor sociale.
      In concluzie, tu vrei sa sugerezi..ca daca o femeie (sau un barbat) nu este fericit/a are libertatea de alegere nu-i asa? OK. Dar daca a fost invatat/a ca aceasta liberetate nu exista? Caci dupa cum stim, mediul formeaza individul..

Lasă un răspuns

