„DE CE AR TREBUI SA INCETAM SA NE CERTAM CU VECINII?”

Cred ca ar trebui sa-ti spun ca partea cu vecinii din titlul este doar o nuanta.  De fapt, continutul se refera la de ce ar trebui sa incetam sa ne certam ..in general.

„Timpul si energia pe care le petrecem ripostand in fata celor ca ne supara ne-ar imbogati, daca aceasta forta ar fi directionata in directia unui efort constructiv- de a construi in loc sa distrugi! O PERSOANA OBISUNUITA ISI PETRECERE TREI PATRIMI DIN VIATA FACAND ASEMENEA EFORTURI INUTILE SI DISTRUCTIVE.

Exista o singura modalitate de a pedepsi o persoana care ti a gresit si aceasta este raspunzand cu bine la raul facut. Gandurile pline de ura nu ranesc pe nimeni altcineva decat pe persoana care se lasa in voia lor.

NOROCOASA PERSOANA CARE A AJUNS DESTUL DE MATURA SI INTELEAPTA PENTRU A SE RIDICA ASUPRA INTOLERANTEI, EGOISMULUI,, LACOMIEI SI GELOZIEI MARUNTE. Acestea sunt lucrurile care ucid cele mai frumoase impulsuri ale sufletului uman si deschid inima omului spre violenta.

PERSOANA CARE POATE IERTA SI UITA CU ADEVARAT RAUL PE CARE I L A FACUT CINEVA ESTE DE INVIDIAT. Astfel de suflete se inalta pe culmi ale fericirii la care majoritatea muritorilor nu ajung niciodata.”

Napoleon Hill, Secretele prosperitatii.

O carte minunata pe care ti-o recomand cu drag.

 

8 comments

  1. Lecturarea oricarei carti a lui Napoleon Hill este placuta si interesanta si poate lasa urme….
    Fara a fi carcotasa, as aduce o corectie la afirmatia”PERSOANA CARE POATE IERTA SI UITA CU ADEVARAT RAUL PE CARE I L A FACUT CINEVA ESTE DE INVIDIAT.”Exact in spiritul articolului postat, persoana de mai sus este de admirat, de apreciat, de studiat ca model si nu de invidiat, caci invidia….
    Cat priveste cearta cu cei jur, tine pe personalitatea fiecaruia si de procesul gandirii si comunicarii.

    • Personal, N. HIl este un om de referinta in literatura motivationala.
      In ceea ce priveste invidia din acea afirmatie, cred ca e folosita cu scop pozitiv, caci el insusi mai sus vorbeste de aceste „calitati”, pe care ar trb sa muncim inspre eliminarea lor.:)
      Unii spun ca se cearta pentru ca au personalitate..:)) asa definesc ei „personalitatea”..eu cred ca ar putea fi mai bine ivners..dar e discutabil..

      • Bineinteles ca „invidia”lui N.Hill era in sensul pozitiv.Insa in alte conjuncturi ea poate starni cearta.
        Exista pe lume multi oameni certareti.Cred ca este important comportamentul nostru cand avem de-a face cu astfel de oameni;cum gestionam astfel de situatii.Multe certuri fot fi evitate/aplanate daca reusim sa-l detensionam pe celalalt(oricat de greu ar parea acest lucru).As putea spune multe pe acest subiect,am experienta….

  2. Neaţa!

    Să spun drept, nu pot suporta certurile, nici măcar dicuţiile în contradictoriu. Mă răscolesc, îmi fac praf armonia interioară. Nu le înţeleg, nu le văd rostul.
    Intoleranţa, egoism am şi eu. E clar. Doar că nu le las să genereze conflicte. Am o singură situaţie în viaţă în care n-am putut accepta ce mi s-a făcut. Când îmi aduc aminte de om, mai mă ia cu… nervi :))))

    • 🙂 da..certurile sunt frustrante si nu aduc emotii pozitive.
      Una e cearta si alta e opinia diferita dar mai ales si capacitatea de a intelege ca pentru a-l iubi pe celalalt sau pt a-l place, nu trb sa aiba identic aceeasi opinie cu tine..
      Multumesc de vizita!

      • Cu mare drag🙂 Sunt in faza in care sunt activ in blogosfera, asa ca te voi vizita mai mereu🙂
        Da, ai dreptate. De fapt, cand e vorba de relatiile cu ceilalti, daca nu ii poti iubi, macar sa ii respecti. Stiu, nu e ideal, insa e un pas pe drumul frumos spre liniste🙂

        • OO!! E bine!! Eu am din ce in ce mai putin timp..dar..imi fac!! trebuie sa mi fac!!
          Nu i putem iubi pe toti , clar! Insa respectul fata de celalat cred ca vine din respectul fata de propria persoana. Suna asa ca un cliseu, dar e f . adevarat. Pentru ca daca te iubesti si iti respecti linistea sufleteasca cu adevarat ,nu vei permite gandurilor negative sa salasluiasca prea mult in mintea ta..probabil ca si de aici vorba asta..🙂

Lasă un răspuns

