Despre relatii

Psihologii spun asa frumos ca relatiile tale, ca si calitate, vorbesc despre tine, despre nivelul de dezvoltare emotionala si spirituala, la care te regasesti la un anumit moment dat.

Este posibil sa nu-ti prea placa treaba asta , asa-i?

Cum adica sa fii tu responsabil pentru faptul ca prietenul tau cel mai bun te-a tradat? Ntzz!!Ntzz!! Pai ce l-ai pus tu sa comenteze langa urechea cui nu trebuie? Pai nu, nu l-ai pus..Dar e clar  ca undeva pe drum ati pierdut. Si  nu. Nu pe voi. Ci relatia dintre voi. Sau si mai rau..poate nu a exista decat pentru unul dintre voi.

Stiu. Cunosc sentimentul de razvratire.Cum sa fie placuta emotia in care tu trebuie sa recunosti ca poate nu ai facut cele mai inspirate alegeri sau ca acele alegeri au fost facute in functie de ce exista in tine atunci ?

Cum sa accepti faptul  ca tu, prin ceea ce esti atragi si mai ales PASTREZI …ceea ce esti?!

Nu e usor, dar odata ce ai inteles niste mecanisme simple prin care creierul uman functioneaza, lucrurile devin..intr-adevar ..asa cum ele sunt de fapt: simple.

Desi suna, asa neuman, omul este o masina. E adevarat una foarte complexa, dar este o masina. Functioneaza dupa niste reguli foarte clare (evident nu pentru masina in sine :P).

Insa de ce este complexa si superioara, oricarei alte masini construite de omul in sine?

In momentul asta imi vine un singur raspuns in minte: pentru ca are sansa (in mod repetat) de a se repara.

Fizic, dar mai ales spiritual. Caci daca fizic, masina se maturizeaza si imbatraneste, din punct de vedere emotional, spiritul ..cred ca isi pastreaza aceeasi forma energetica pana in momentul decesului corpului fizic.

 

Mi se pare una dintre regulile/sanse extraordinare cu care am fost inzestrati. Sa avem capacitatea de a ne autoslefui. Ce legatura are acest lucru cu relatiile?

Pai e simplu: vrei relatii de calitate, creste calitatea vietii tale. Vrei prieteni pe care sa te poti baza, fii tu unul.

Inceateaza in a arata cu degetul spre acel cineva, care a indraznit sa gandeasca altfel decat tine sau care a actionat altfel decat conform valorilor tale. Asteptarile pe care le ai aduc dezamagiri si odata cu ele erodarea relatiilor ce incerci sa le construiesti.

 

Cei care mai rasfoiesc blogul meu din cand in cand, stiu ca nu mi pierd timpul pe aici, vorbind despre relatii ”citite” si netestate pe propria-mi piele.

Si astfel ca revin si-ti povestesc ca a fost o perioada in viata mea, cand  adolescenta fiind mi se parea ca o lume intreaga este impotriva mea. Ca prietenii sunt prieteni pana la proba contrarie, ca-ti sunt alaturi atat cat le spune interesul…Lucruri adevarate la acea vreme, caci niciunii dintre noi nu aveau habar despre viata reala sau personalitate matura emotional. Aveam asteptari. Prea mari pentru oameni prea mici.Si „mici”nu e cu sensul negativ.Dar chiar eram mici , cu totii.

Cu siguranta si altii aveau asteptari de la mine si cu siguranta i-am dezamagit. Cu siguranta m-au numit prieten si cu siguranta ..s-au razgandit. Cu siguranta nu m-am ridicat la nivelul asteptarilor lor.

Asta a fost atunci, insa azi, aproape 15 ani mai tarziu, am invatat cateva lucruri concrete despre relatii, despre prieteni. Ca tot vorbeam de mai sus, ca omul functioneaza asemeni unei masini:

– Incearca pe cat posibil sa nu mai ai asteptari. La modul realist. Fara sa porti pica.

– Incearca pe cat posibil sa oferi libertate in relatie. Nu impune. Nu da sfaturi. Cel mult ofera..sugestii. Si doar daca simti in mod..real, ca-ti sunt cerute.

Accepta diferentele. In mod real, fara a judeca. Daca consideri ca sunt total opuse valorilor tale, atunci pleaca din relatie. 

 

Bineinteles ca cele 3 linute de mai sus pot fi atinse in momentul in care le indeplinesti in primul rand IN TINE, FATA DE TINE, caci relatiile tale sunt doar o oglinda a ceea ce tu esti in interior.

Cliseic sau nu, este un adevar demonstrat cu argumente😉.

Pana data viitoare, fii prieten cu tine insuti, si lumea toata va deveni mai calda!

frienship

 

 

ARTICOLE ASEMANATOARE:

OGLINDA TA

DESPRE CAT DE IMPORTANT ESTE SA FII TU INSUTI

GANDURILE TALE SUNT VIATA TA!

 

 

 

 

6 comments

  1. Uneori ceva ne cheama in diferite locuri. Am intrat pentru a citi un alt articol insa in josul paginii am vazut trimiterea catre acesta. Cum ne calauzeste Dumnezeu pasii acolo unde trebuie. Eu sunt o egoista cu mine insami, sunt o lasa care banuieste , suspecteaza tot si traieste cu frica. Insa este vorba aia ca de ce ti-e frica nu scapi. Vorbele tale imi deschid iar ochii, nu ca nu stiam asta , ba da , stiam, doar ca uneori trebuie sa ne reaminteasca cineva sa ne uitam in oglinda. Iti multumesc Ionela.

  2. M-am simtit libera in momentul din care am iesit din toate relatiile (care intruneau definitia prieteniei) pe care le aveam cu cei din jur.Nu am niciun prieten/prietena si nici nu-mi doresc.Ma simt foarte bine asa.Am doar cunostinte la care pot apela oricand daca este nevoie si care la randul lor se pot baza pe mine 100%, dar atat.
    Eliberarea aceasta s-a produs cand nu am mai avut asteptari de la nimeni, cand am considerat ca nu trebuie sa dau sfaturi si cand am inteles cat de diferiti suntem.
    Experienta mea de viata nu este un exemplu de urmat, ci o informatie despre un tip de relationare/socializare/adaptare prin care eu am ajuns la un echilibru emotional de care aveam nevoie.

    • Este intr-adevar un mod de a privi lucrurile, relatiile, experientele, astfel incat sa asiguri intr – o masura..ridicata lipsa frustrarilor si/sau suferintei din viata ta..
      Eu personal, pledez pentru echilibru emotional: alb fara negru sau lumina fara intuneric nu se poate..as zice…Lipsa emotiei..eu stiu..nah..Ai vazut filmul Darul lui Jonas?
      Imi pare ca ar aduce asa ..cu ceea ce spui tu..

Lasă un răspuns

