Povestea vietii mele. Probabil si a ta.

Cultura poporului roman este una de victima. Acest aspect nu mai este o surpriza pentru nimeni:
„Romania, este o tara fantastica, dar toti au vrut sa ne cucereasca!
-„Romania putea sa ajunga departe, dar turcii astia nu ne-au lasat deloc in pace!”
Si toata cultura asta, bineinteles ca se rasfrange pana in cele mai intime ganduri ale locuitorilor Romaniei.
Nu stiu cum ai crescut tu, poate ai avut sansa de a te naste intr un mediu, in care toti stiau, si-si asumau responsabilitatea pe deplin in ceea ce priveste viata si destinul lor. Dar in jurul meu, cei mai multi traiau intr un dezechilibru intre asumare si neasumare. Bineinteles ca nu stiam asta atunci, insa prin ochii adultului de azi, iti insir povestea de ieri.
In plus, in marea lor majoritate, toate basmele romanesti (si nu numai) promoveaza ideea printesei ce este salvata in mod repetat de print. Calare pe cal alb..sau mai nou in cel mai naravas „cal..putere”:P .back-ballerina-ballet-black-and-white-Favim.com-711672
Si eu am facut parte din printesele inchipuite. Cum altfel? Puteam sa lipsesc de la adunare? In final, fara voia mea, societatea, scoala si toti ceilalti aveau „datoria”de a forma viitorul printesei de maine.
Astfel , am crescut cu ideea ca ..am nevoie de un erou. 
Azi privesc in jurul meu si vad acest mecanism la foarte multe persoane. Si culmea. Stii ceva?! Nu doar la femei. Complexul printesei din basmul romanesc, e tras parca la indigo.
Atat barbati, cat si femei privesc in jur  si spera ca cineva, candva, va veni si vor schimba totul in vietile lor.
Ce poate fi mai eronat de atat?
Sa speri, ca intr-o zi , va aparea un erou care te va salva de jobul asta pe care-l urasti atat, te va salva de viata plina de rutina in care te ineci zi de zi.. Un erou, care iti va arata o noua cale. Un ceva  sau cineva  care va fi suficient de erou si te va observa pe tine printesa sau printesul, dupa caz, iar viata ta va fi transformata total.
Am trecut si eu pe drumul asta. incepand cu varsta de .. vreo 15 ani.
Si l-am tot cautat.Nu neaparat sub forma unei prezente masculine in viata mea. Dar cautam si asteptam sa apara, acel ceva care-mi va schimba viata.
La vreo cativa ani de asteptare/cautare mi am dat seama ca .. DE UN EROU, AM CLAR, NEVOIE!
Asa ca..AM DEVENIT EU, UNUL!
images

4 comments

  1. copil fiind, adoram sa merg la vecina sa-mi spuna povesti… si mai ca adormeam acolo de dragul lor…
    parintii insa, m-au invatat de mic, am crescut cu ideia ca doar Dumenzeu poate sa daruiasca omului o alta viata mai buna, ca nu exista pe pamant nici Feti Frumosi si nici Ilene Cosinzene, cu atat mai putin printese facatoare de minuni…
    am stiut mereu ca viata este o calatoire cu final sigur… si mereu am fost sfatuit ca nu conteaza cat de lunga este calatoria ci cat de frumoasa… asa ca, nu am cautat eroi si nici din mine nu mi-am dorit sa fac unul… ci doar am cautat frumusetea vietii care, am inteles, se afla in iubire… si doar in iubire…
    imi apre rau ca, povestea mea, cumva, este altfel decat a ta…
    poate ca a ta este mai frumoasa… ori a mea… nu stiu… dar o respect pe ata… in timp ce o traiesc pe a mea…

    • Povestea ta este diferita, dar sunt convinsa ca foarte frumoasa..
      Stii, eu fac referire la o majoritate.
      Ma bucur sa aud de exceptii.In final asta ne face mai frumosi si poate si mai buni.
      Fiecare cu experientele lui de viata si cu potentialul modelator.🙂.
      Insa treaba cu eroul, imi place si nu renunt la ea! :))

Lasă un răspuns

