Cine e egoist de fapt

Omul este o fiinta remarcabila.

Bineinteles ca ma pot referi la aspectele pozitive cat si la cele negative.

Azi, aleg totusi sa fac referire la aspectul negativ al egoismului.

Despre egoism am mai scris si alta data si cred ca, mai ales pentru toti iubitorii de dezvoltare personala, spirituala sau psihologie, nu este o surpriza faptul ca egoismul se naste din suferinta, din lipsa de iubire, din critica, etc.

Pot sa inteleg aceasta emotie. Pot. Sa inteleg.

Totusi, ce nu vreau sa accept, este faptul ca acest egoism pe termen lung, poate fi extrem de nesanatos pentru EGOIST, dar si pentru cei din jurul lui. Este exemplul tipic de persoana toxica.

Refuz, sa fac pe omul slab in fata omului egoist, doar pentru  a se simti el puternic. Stiu foarte bine ca ii lipseste iubirea si afectiunea, dar in final..sunt eu resposabila pentru slabiciunile sale? Pentru faptul ca nu face un efort pentru a si le gestiona in mod constructiv?

____________

Ne-am nascut pentru a iubi si pentru a fi iubiti. Sa fortam pe ceilalti sa ne iubeasca, poate fi o tentativa. Dar cu siguranta , una fara rezultate autentice si sustenabile.Tot ce putem face, este sa fim ..”iubibili”. Restul depinde de ceilalti,

Dar, nimeni nu s-a nascut sa mantuiasca pe celalalt.

Asta e o treaba pur personala.

Da. Sunt un om ce a investit in sine. In toate domeniile ce le-am considerat importante pentru mine. Noptile nedormite sunt un motiv suficient de puternic, incat sa-mi pese. Prima data de ceea ce eu simt, gandesc sau iubesc. Si apoi sa ma raportez la exterior. Caci e logic: pentru a te raporta, trebuie sa ai la ce. Dar si de unde.😉.

Unde mai pui ca pana si Buddha spune „DACA TE-AI IUBI CU ADEVARAT, NU AI PUTEA RANI PE NIMENI, NICIODATA!”

____________

Egoist? Nu.videoprest

Egoist nu sunt eu, care traiesc  dupa proprile-mi valori.

Egoist esti tu, cel care-mi cere sa traiesc dupa proprile-ti valori.

Egoist esti tu, cel care intri in casa sufletului meu cu bocancii plini de noroi, incercand sa faci ordine dupa regulile casei tale.

Egoist esti tu, cel care din slabiciune si lipsa de iubire, manipulezi totul in jurul tau, fara sa dai dovada de pic de empatie.

Egoist esti tu cel care esti atat de centrat pe propria-ti lipsa de valoare, incat ti-e prea bine si prea caldut asa, decat sa-ti privesti ranile sangerande. Asemeni strutului, consideri ca daca tu ignori sangele ce tasneste ostentativ, si sangele te va ignora pe tine. Ca rana va trece de la sine…Sau ca de fapt..ea nu ar fi existat vreodata.

Cu toate astea, te loveste in fata puterea mea de decizie.Te loveste si te raneste, ca eu nu ma las manipulata de lacrimile unui pseudocrocodil, crescut de o societate „mama crocodil” . Am obligatia fata de mine, de a spune NU.

Si paradoxal, ma admiri. Ma admiri pentru ca stii ca ceea ce eu fac, e sanatos. Si mai ales pentru ca stii, ca si in tine exista puterea de a deveni. Nu. Nu asemeni mie. Ci pur si simplu, puterea de a deveni…

___________

Astfel ca, repet. Nu am niciun motiv sa fiu un om slab, sa cedez in fata lacrimilor fierbinti, doar pentru ca tie sa-ti mai creasca nitel stima de sine.

___________

Un om intelept a spus ca nimic nu e intamplator. Desi suntem pete mici de energie, intr-un Univers infinit, vreau sa cred ca…oamenii nu intra si nu ies INTAMPLATOR din viata ta.  Raman atata vreme cat e nevoie/sau ai nevoie.

Ei se califica si se descalifica prin propriile actiuni.

Si mai este ceva: sa existi nu este dificil. Dar nu prea iti este de folos..daca nu stii de ce o faci.

____________

P.S. – Postul de azi este doar o auto-sesizare. Nu face referire la o persoana anume (daca ar fi fost asa, nu m-as fi ferit sa o spun si sa mi-o asum). E o simpla reactie la „acte” multiple intalnite de-a lungul timpului.

15 comments

  1. Am citit articolul acesta dar si pe cel „Sunt egoist, deci ma urasc” si s-au validat prin propria experienta de viata. Am facut si eu greseli dar dincolo de ele am avut intentia sincera si curata sa arat unui egoist o lume in care exista iubire, tandrete, afectiune. Toate acestea „egoistul” si le dorea dar totodata nu erau de ajuns pentru el, nu se poate ridica in aceasta lume decat pentru scurte momente de lumina, apoi cadea inevitabil in intunericul sau.
    Cateva ganduri de ale „egoistului”: „nu sunt capabil de sentimente/ iubire, nici pe mama nu o iubesc, doar mama e singura care ma iubeste(fiind crescut doar de mama, nascut dintr-o idila a „parintilor”(am inteles lipsa sa de iubire si afectiune din acest motiv)). nu poate sa-mi fie bine, am incercat, eu sunt anti-bine, cu tine sau fara tine eu tot nefericit sunt, nu pot sa fiu iubit, ii ard pe cei din jurul meu, gandeste-te la tine-lasa-i pe altii, ce imi da mie iubirea, iubirea trece, nu-mi da bani, job, eu vreo o pozitie de putere, sa fac din ROU o forta de temut de aceea sunt nesatisfacut, pentru ca imi lipseste pozitia de putere, sunt un adolescent intarziat, imi place sa comunic cu multe fete, sa le fac sa zambeasca, imi fac ziua mai buna”. Asa gandea, iar eu am cazut in capcana „salvatorului-mantuitor”, un fel de nu ne potrivim „ceva lipseste” dar as vrea anumite parti din tine, „tin la tine dar de fapt nu tin la tine mi s-a parut”, manipula cu mine cand cald cand rece pentru a ma avea uneori. Si o totala indiferenta, nepasare doar din cand in cand asa cate un semn iar in cazul in care nu apare o oferta mai buna in viitor cine stie „poate vei fi tu”. Atat am incercat sa-l inteleg pe acest om si atat m-a durut ca m-am simtit respinsa, nu am inteles de ce nu m-a iubit? poate nu sunt eu fata potrivita pentru el? poate e alta? ce imi lipseste mie? de ce nu m-a vrut? de ce m-a respins? Inca incerc sa ma echilibrez dupa toate astea si imi pare rau pentru sufletului pentru ca am vazut si franturi de tandrete, iubire in el dar doar pentru cateva clipa si s-a si dus. Am suferit pentru ca nu am putut sa-i arat o alta lume pe care aparent o doreste in sufletul lui dar tot nu gaseste persona tot cauta, cauta, ce cauta?? Si bineinteles, i se pare ca el are fete peste tot cu care manipuleaza, exploreaza mintea lor (cred eu pentru a-si alimenta egou-ul) si atatea prostute se aduna in jurul sau printre care si eu, obisnuia sa ma faca si geloasa, intentionat „ eu vreau o bruna de baragan sau o rusoica, uite o porumbita”. In cele din urma mi-a zis ca eu sunt „dogmatica” ca dogmatismul asta nu a ajutat pe nimeni, sa-mi fac prieten si sa imi traiesc viata dar noi 2 am putea fi „prieteni cu beneficii”, simt ca imi plesneste capul cand va scriu toate astea. Ajung la concluzia ca chiar daca egoistilor le lipseste iubirea si afectiunea din cauza copilariei sau orice alta cauza, ei fiind „incapabili de iubire” resping la un moment dat si iubirea pe care ar vrea ceilalati sa le ofere „ce vrei sa spui ca tu esti aceea care ma iubesti pe mine?, prostii!!!”” si tot asteapta ca ceva mai bun sa apara, e greu, nu stiu ce as mai putea zice atat mi-am dorit sa fiu cu el sa fie bine ….. Nu oferi iubire unui egoist, (gratuit, voluntar) pentru ca desi pare a avea nevoie de ea, NU ARE!! sau poate nu am fost eu fata „ceva lipsea”, cum spunea el, el sigur lipsea, a recunoscut ca nu s-a implicat si atunci unde e cea ce le trebuie, le trebuie sau nu? Cred ca in cele din urma, traiesc singuri oamenii acestia nimeni nu le va indeplini „standardele”, el oricum aveam nevoie de spatiul sau, „nu ti se pare ca e prea mult, ca avem nevoie de o pauza” si de abia ne vazusem. Incerc sa nu judec si doar sa inteleg dar inca ma doar ca nu „am fost eu” chiar daca stiu ca nu ar fi fost bine.

    Imi cer iertare ca am scris atat dar inca mai caut raspunsuri si am vrut sa vedeti cum se potriveste teoria cu practica, uneori! Va multumesc.

    • Ai fost simpatica. Mai ales la final. Ai scris, pentru ca asa ai simtit si ai facut foarte bine. Are blogul „foi”..avem unde!🙂

      Referitor la ceea ce mi-ai scris, Ioana…o sa ma opresc la acest „Incerc sa nu judec si doar sa inteleg dar inca ma doar ca nu „am fost eu” „.

      De ce crezi ca te doare?

  2. Ziua buna Ionela!
    Din nefericire, egoismul cred ca ne caracterizeaza pe toti intr-un fel sau altul… intr-o mai mica sau mai mare masura… Iar egoisti din aia toxici pana la putregai… am cunoscut o gramada… din pacate.
    Ganduri bune si un weekend linistit! :*

  3. Am mai citit inca o data articolul, foarte interesant…si spun asta pentru ca am langa mine zilnic astfel de persoane. Imi dauneaza, si am incercat sa fac ceva. Nu pot spune ca am reusit mare lucru, dar asa vad ca e mai bine si anume, in loc sa mi canalizez energia spre ele, hranindu-le, mi-am indreptat-o spre a crea lucruri. Sunt mai multumita si nu ma deranjeaza cand acestea ma critica sau imi critica ceea ce fac, pentru ca la vorbe ma pricep si eu🙂 Nu stiu altceva cum sa fac, ca de schimbat nu cred ca reusesc, am incercat in trecut sa schimb si am dat gres, egoistul, egoist ramane!

    • Stii..am mai spus-o si-o repet.

      Pentru a judeca, ai nevoie doar de cateva sinapse..batatorite.

      Insa pentru a intelege e nevoie de cu mult mai mult.
      NU poti cere nimanui dar mai ales nu poti cere oamenilor mai ..putin dotati intelectual sa dea dovada de empatie, compasiune..sau intr-un cuvant de inteligenta emotionala. Stii..de obicei, cei care critica o fac pentru ca in felul acesta se simt superiori celor criticati. Sunt mai buni decat ei. Iar a te considera mai bun, la modul arogant, nu dovedeste decat nr mic de neuroni.si ..aceleasi sinapse folosite la greu. Nu ma impresioneaza cu nimic.

      Dar cei care asculta, cei care nu judeca..cei care au rabdare , care dau dovada de compasiune, aceia ..da. Ma impresioneaza.

      • Imi dai curaj, drept pentru care iti multumesc frumos! Adevarul ca e greu sa razbati in lumea de azi, mai ales de unul singur! Nu o sa ma las, am sa lupt, asa cum am facut intotdeauna. Din articolele tale am sorbit frumusetea cu care ti ai cladit caramizile sufletului, este minunat cum esti inlauntrul tau, imi place, si mereu am sa te vizitez🙂

  4. Mi-a dat de gandit articolul !.Adica, ce se poate comenta despre egoism, mai ales dupa ce ai avut aceasta „simpla reactie” la „acte multiple de-a lungul timpului”.(Reactia ta nu este simpla…)
    Egoismul este definit ca atitudine.Si atunci, cum gestionezi relatia cu persoana care manifesta o astfel de atitudine ?Caci un egoist ramane asa cum este(este prea egoist ca sa se schimbe de dragul cuiva).Problema nu este a egoistului ci a celui care a identificat aceasta atitudine si se loveste de ea.Atunci intervine maiestria aplicarii filozofiei dezvoltarii personale astfel incat si unul si altul sa coexiste.Antidotul egoismului celuilalt este altruismul tau fata de propria-ti persoana.

    Despre „egocentrism”ce spui? (Am cateva exemplare in jurul meu care-l manifesta si mi se pare mai grav decat egoismul.)

    • Sunt de acord Mirela, Reactia mea nu este simpla, mai ales privita din exterior si in lipsa unui limbaj nonverbal. Dar niciuna asa uriasa. Egoismul..este defint ca atitudine..mm..Poate. Stiu si eu foarte bine ca egoismul nu este decat consecinta durerii. A suferintei si a lipsei de iubire sau dimpotriva..o uriasa daruire….Insa eu nu m-am nascut sa vindec pe nimeni si nimeni nu s a nascut sa ma vindece pe mine, Fiecare are obligatia fata de sine insusi, de a se vindeca.

      Egoistul ramane egoist in masura in care are oameni asemanatori in jur, care i hranesc in mod constant nevoia de apreciere. Si corect. Problema este a celui care interactioneaza cu egoistul. Cu toate astea, permite-mi sa nu mai fiu asa altruista si sa-i arat ca totusi el, egoistul are o problema, atunci cand incearca in mod constant sa-si impuna propriile valori si credinte in felul in care eu aleg sa-mi traiesc zilele. Atunci relatia cu el, chiar devine o problema,

      Cat despre egocentrism, exista o granita foarte fina, intre cele doua termene si as mai adauga si un al treilea narcisismul. Consider ca radacina la toate trei este una si aceeasi: o lipsa. O lipsa acuta de afectiune. Adultul de azi, nu este decat copilul de ieri, care incerca din rasputeri sa epateze prin orice mijloc real sau inventat. Si cred ca exemplarelor respective nu le-ar strica o baie in propria „transpiratie” egocentrica. Uneori , punerea oglinzii functioneaza. Iar daca nu obtii rezultatele dorite, atunci persoanele respective cred si pp ca sunt..de evitat. ..

Lasă un răspuns

