Despre „Multumesc”

Cu totii avem traumele, dramele..tragediile noastre.

Insa multi dintre noi, in cele mai multe cazuri, vom dezvolta scenarii..si scenarii.

Uneori, pentru a-mi cuantifica in mod corect (zic eu!) problema sau provocarea cu care ma confrunt, imi amintesc cat de mica si insignifianta sunt in acest imens Univers.

Inaintea mea au trait miliarde si miliarde de oameni.

Toate durerile lor..toate lacrimile….nu cred ca exista suferinta de care sa se fi lovit si sa nu fi reusit sagaseasca o solutie pentru aceasta.

Asa ca eu, azi..aici, de ce as spune ca problema mea este mai grozava dintre toate!?

M-am confruntat cu toate si prin comparatie, am dedus eu..ca ar fi cea mai cea?!

Si chiar in existenta unei astfel de situatii absurde, ar fi o judecata particulara, extrem de subiectiva.

_______

Totusi! De mai bine de 10 ani, am observat ca schimbarea perspectivei mi-a schimbat viata. La propriu. Daca nu as fi schimbat fereastra, as fi ramas acelasi copil speriat, doar ca blocat cu toate angoasele intr-un corp..mai ..de adult.

Din proprie experienta, cercetare si analiza a vietilor celor apropiati mie, am remarcat ca problemele se afla mereu in exterior. Dar conflictul in interior. E ilogic sa vrei sa rezolvi astfel  un puzzle..e ca si cum vrei sa gasesti cheile pierdute in interiorul casei..in exteriorul casei.

In plus, faptul ca te focusezi pe ce a facut celalalt de te-a „determinat”sa suferi, sau…faptul ca te axezi pe acel  de ce mi se intampla mie asta!? „, dar fara sa cauti in mod real si eficient un raspuns/solutie la problema, va conditiona blocarea ta pe termen lung, intr-un scenariu..mai mult sau mai putin real. As putea spune ca de cele mai multe ori..acel scenariu, este doar o inventie a creierului nostru. O realitate-posibilitate, din cele multe care ar putea exista, noi alegem una, in functie  de ceea ce traim in copilarie. Caci ..adultul de azi, nu e decat copilul de ieri, slefuit de mediu, parinti, rude, societate, media, etc.

Privind in mine…privind in jur, realizez ca singura solutie prin care  putem depasi orice problema, este RECUNOSTINTA pentru ca..culmea: aceasta problema exista in vietile noastre.

Exista atata informatie  in prezent..aproape orcine poate avea acces la ea. Putem cauta si gasi n detalii despre cum sa ne vindecam ranile. Oricare ar fi ele.

Si totusi…am asa un sentiment, ca in final..ajungem la aceeasi concluzie: ca acest cuvant MULTUMESC, detine una din cele mai vibrante energii cunoscute de fiinta umana.

Te poti gandi ca este absurd sa multumesti..pentru cine stie ce nenoricire..Cum sa fii recunoscator pentru experienta extrem de dureroasa la care esti supus!?

Pai pur si simplu….pentru ca asa e construita viata fiintelor umane pe planeta noastra. Nu stiu daca este corect, drept si bun. Dar ce stiu sigur e ca asa functioneaza creierul nostru: trebuie sa piarda ca sa aprecieze.

______________

Eu iti povestesc.strategia mea:

  1. Dupa primul impact..imi dau voie sa simt, sa sufar..sa plang, sa intreb retoric.
  2. Urmatorul pas este sa schimb perspectiva: de ce experienta asta imi este data mie sa o traiesc!? Care e lectia pretioasa..pe care trebuie sa o invat!?
  3. Imi acord timp, gandindu-ma in mod constant..ca si asta o sa treaca. Nu exista nimic vesnic pe lumea asta. Nici macar noi, dar mai ales emotiile si sentimentele noastre.
  4. Caut pana gasesc raspunsul la intrebarea de la nr. 2.
  5. Dupa ce am gasit raspunsul, adica cauza, „fereastra” mea devine mai luminoasa..doar pentru ca ..AM INTELES.

Acest Multumesc  este terapeutic. Incearca-l !!! recunostinta-12_1770a2fc728d63

2 comments

Lasă un răspuns

