Iubirea neconditionata

 

Din perspectiva mea, singurul scop al relatiilor interumane, pe langa cel biologic bineinteles, de perpetuare a speciei, consider ca este cresterea/evolutia psiho-emotionalo-spirituala, sau vice-versa, dupa caz (capacitate, caracteristici, abilitati dezvoltate, inteligenta, etc).images

Relatiile umane sunt cel mai bun test in ceea ce priveste maturitatea noastra emotionala.

In functie de acel echilibru interior, reusim sa avem relatii de calitate, mediocre, toxice..sau ..deloc.

Din pacate sau din fericire, echilibrul interior vine odata cu inaintarea in varsta, raportandu-ma la experientele si lectiile invatate sau nu, ori daca te numeri printre cei extrem de norocosi, vine devreme si continua sa se dezvolte pe parcurs.

Iar echilibrul interior este consecinta modului in care ai fost iubit in copilarie.

Esther Perel spune asa frumos: “Spune-mi cum ai fost iubit în copilărie, și îți voi spune cum faci dragoste”. Eu as dezvolta putin: „Spune-mi cum ai fost iubit in copilarie si-ti voi spune cum iubesti si cum stii sa primesti iubirea”.

Astfel ai fost iubit prea mult, prea putin?! Excesele intotdeauna vor duce la dezechilibre, la relatii pline de probleme pe termen lung.

Se spune ca iubirea neconditionata  este un ingredient vital, pentru ca relatiile interumane sa functioneze la capacitate maxima. A nu avea asteptari intr-o relatie, sau a le reduce numarul este solutia ideala! Oare?

A fost o perioada in viata mea, in care m-am straduit in mod constant si perseverent sa-mi reduc pe cat posibil asteptarile in ceea ce-i priveste pe ceilalti, intr-o incercare chiar disperata, de a le oferi iubirea mea..neconditionata.

Insa, ceva nu se lega in toate povestile astea de dezvoltare personala ce faceau referire la iubirea neconditionata. Ceva-ul ala aducea a compromis. A renuntare la sine. A frustrare neintegrata si gestionata in mod incorect fata de mine insami.

Citeam,reciteam si efectiv ma intrebam daca voi ajunge vreodata sa pot iubi in mod neconditionat. In acel mod minunat despre care citeam in carti si despre care voiam sa cred, ca-mi va aduce pacea si linistea sufleteasca!

Si am incercat! O Doamne, am incercat!

Astfel ca, dupa ce ani de zile am incercat sa practic iubirea  neconditionata (asta nu inseamna ca am si reusit!😛 ), in prezent am tras urmatoarele concluzii:

  • Oamenii vor actiona intotdeauna conform propriilor nevoi fizice sau emotionale.
  • Dragostea neconditionata, este un termen destul de relativ..si ai sanse sa o practici doar daca esti vreun nou Budha, Osho, Iisus..in devenire, undeva intr-un varf de munte, unde singurile voci pe care le auzi..sunt cele din mintea ta.
  • Dragostea neconditionata exista doar intre parinti si copiii acestora. Pur si simplu, intr-o relatie de cuplu sau de prietenie, nu poate exista iubirea fara conditii, fara asteptari. 
  • Asteptarile in orice cuplu/relatie de prietenie, este sanatos sa existe. Insa este foarte important ca acestea sa fie realiste si sa coincida valorilor tale morale.
  • „Daca ma iubesti, ma iubesti asa cum sunt”, a devenit un cliseu si inca unul foarte bun. Adevarul meu, este ca nu exista asa ceva! Atata vreme cat fiecare dintre parteneri are interesul de a-si imbunatati relatia, de a-si renegocia termenii acesteia, pe masura ce trece timpul, acest asa cum sunt  nu-si are locul in relatie. Asa cum sunt suna a un final, ca un capat de linie, fara dorinta si ..capacitate de progres. 
  • A nu avea deloc asteptari este sinonim cu a face compromisuri peste compromisuri. Hai sa va intreb ceva: din toti guru astia existenti in prezent pe planeta noastra, ati vazut/gasit vreunul care chiar nu avea nicio asteptare de la cei din jurul lui? Eu, personal nu am gasit. Dar! Ce pot spune, poate nu am cautat suficient. Mai am timp! Iar compromisurile pe termen lung aduc frustrari. Si frustrarile  adunate insumeaza o serie de suferinte ulterioare. iar suferintele la diverse boli fizice si psihice.

In consecinta, consider ca este imposibil sa nu ai nicio asteptare, dintr-o relatie.Este cumva si ilogic. Este cu neputinta sa tot oferi fara a primi. Atat cat tu ti-ai setat ca ai nevoie. Dar ai nevoie!

Functionam minunat atunci cand iubim.

Si functionam al dracului de bine, atunci cand suntem iubiti.

______________

Sa-i lasam pe aia din varf de munte sa nu aiba nevoie sa fie iubiti :)) .

3 comments

Lasă un răspuns

