In turma, separat sau ambele?

Cand suntem copii, iubim ideea de a fi unici, diferiti!

Nu-i asa ca si tu faceai diverse lucruri care sa te diferentieze de ceilalti?

Eu ma regasesc. Nu stiu daca cu caracteristica asta m-am nascut sau am adoptat-o pe parcurs, insa ce stiu sigur e ca dintotdeauna mi-am dorit sa am macar o caracteristica sa „ma faca” unica. Diferita.

Din acest motiv, dezvoltam diverse conflicte cu cei din jurul meu. Mai ales cu mama, care din cauza propriul scenariu de viata, considera ca a trai intr-un spirit de ..grup, este cel mai sanatos.

***

E bine sau rau sa traiesti intr-un spirit de grup?!

DEPINDE!

Omul este o fiinta sociala. Se simte in siguranta daca apartine unui grup. Daca se simte validat, valoros pentru ceea ce este si/sau pentru ceea ce face.

De aceea, va renunta la visurile sale, de cele mai multe ori, doar pentru a simti ca apartine. Ca este valoros.😉

Omul este slab in fata iubirii. O doreste prin toti porii sai, indiferent de genul sexual.

***

Partea negativa este faptul ca  omul a inteles gresit iubirea.  A-ti ignora propriile nevoi si dorinte pe termen lung pentru a le satisface pe ale altora, nu-ti va aduce pacea..fericirea. E adevarat, te vei simti acceptat. Insa de multe ori se intampla sa fii acceptat pentru ceea ce nu esti, ci doar pentru ceea ce ..faci.

Partea pozitiva este ca in ultimii 30 de ani cel putin, s-a pus un accent deosebit pe studiul relatiilor interumane, pe ceea ce ne face fericiti, pe ceea ce ne determina sau nu succesul in viata. Iar rezultatele celor mai multe studii (ca nu le stiu pe toate) demonstreaza argumentat faptul ca relatiile de calitate (si nu neaparat numarul acestora) ne determina succesul pe plan afectiv si chiar profesional, ne lungeste viata si calitatea acesteia,pe scurt..NE FACE FERICITI PE TERMEN LUNG.

***

Blogul meu, s-a nascut fix din acest motiv. Eram obosita de purtatul mastilor in mod excesiv, eram satula de ipocrizia pe care o aratam cu totii, doar din dorinta de a ne proteja.Din dorinta de a nu fi judecati, criticati, respinsi, devalorizati.22062-v80a-poza-de-grup

Inca de copil, am inteles ca renuntarea la propriile visuri, renuntarea la a fi noi insine, nu ne va aduce fericire. Cel putin nu pe termen lung. 

Un citat ce l-am descoperit in urma cu multi ani , spune asa:

Prefer sa fiu criticat pentru ceea ce sunt, decat iubit pentru ceea ce nu sunt. (Kurt Cobain)

Mi-a ramas in suflet de-atunci si cred ca va ramane ..pentru multa vreme.

Da!!! Prefer sa fiu alungata, respinsa, judecata, devalorizata..Prefer!!!

Decat sa fiu iubita..pentru ca am abilitatea de a satisface nevoile celorlalti.

Prefer o viata demna cu mai putini prieteni, cu mai putini..membri in familie (daca e cazul), decat o viata traita cu zambetul pe buze, dar cu sufletul praf!

***

Concluzia mea este urmatoarea: spiritul de grup/turma poate  benefic, in masura in care nu-ti trunchiaza personalitatea. Desi cumva este hilar, pentru ca de cele mai multe ori, asta va face grupul.

Astfel ca DEPINDE cum te descurci si ce abiltiati iti dezvolti, pentru a obtine acel ECHILIBRU intre sentimentul de apartenenta si dorinta de a face lucrurile asa..cum TU ITI DORESTI.

 

Enjoy life!

 

 

7 comments

  1. Structura personalitatii fiecaruia face ca locul pe care il ocupa sa fie in turma, in afara ei sau in ambele.Nu este gresit niciunul din locuri.

Lasă un răspuns

